میوه‌های خطرناک برای کبد

میوه‌های خطرناک برای کبد

هنگامی که فرد فکر می‌کند که یک سیب یا گلابی بی ضرر می‌خورد، اینگونه نیست بلکه فروکتوز زیادی می‌خورد، که می‌تواند منجر به بیماری کبد چرب غیر الکلی شود.

کد خبر : ۸۳۳۸۳
بازدید : ۱۱۹۷۸
میوه‌های خطرناک برای کبد
میوه‌های به ظاهر مفید نیز می‌توانند به طور خاص بر بدن و اندام‌های آن تاثیر منفی بگذارند. زهره پاولووا، متخصص غدد گفت که حتی میوه‌های به ظاهر مفید نیز می‌توانند به طور خاص بر بدن و اندام‌های آن تاثیر منفی بگذارند بنابراین استفاده از برخی میوه‌ها می‌تواند منجر به بیماری کبدی شود.

وی افزود: میوه‌ها حاوی کربوهیدرات، گلوکز و فروکتوز هستند. در عین حال خوردن مقدار زیادی فروکتوز می‌تواند باعث بیماری کبد چرب غیر الکلی شود. پاولووا خاطرنشان کرد: میوه‌های که هسته دارند غنی از گلوکز هستند و فروکتوز کمتری دارند، در حالی که میوه‌های که حاوی دانه‌های کوچک هستند بیشتر فروکتوز دارند و از گلوکز کمتری برخوردار هستند.
بیشتر بخوانید:
کبد چرب؛ یک بحران ایرانی
یعنی میوه‌هایی مثل سیب‌ها فروکتوز بیشتری دارند و زردآلو‌ها گلوکز بیشتری دارند و هنگامی که فرد فکر می‌کند که یک سیب یا گلابی بی ضرر می‌خورد، اینگونه نیست بلکه فروکتوز زیادی می‌خورد، که می‌تواند منجر به بیماری کبد چرب غیر الکلی شود. گلوکز توسط انسولین تبدیل به ذخایر انرژی و چربی می‌شود، اما تمام فروکتوز توسط پروتئین‌های کبدی اسیر می‌شوند.

متخصص توصیه کرد که از میوه‌ها در میان وعده‌ها استفاده نکنید بلکه از آن‌ها به عنوان دسر استفاده کنید.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید