روستایی که جنجال به پا کرد

روستایی که جنجال به پا کرد

کردان در استان البرز و در نزدیکی کرج قرار دارد و برای دسترسی به این روستا، می بایست شهر تهران را به مقصد کرج از طریق اتوبان شیخ فضل ‌الله و جاده تهران – کرج ترک کنید. ادامه اتوبان تهران – کرج، اتوبان کرج – قزوین می شود که بعد از گذر از کرج، با تابلویی ورودی بلوار شهدای کردان روبرو خواهید شد.

کد خبر : ۸۳۶۵۱
بازدید : ۷۶۱۶

همیشه اخبار را دیده یا شنیده ایم که آخر هفته‌ای رسیده یا تعطیلاتی قرار است شروع شود و با هجوم مردم به شهرهای شمال، جاده های هراز و چالوس ترافیک می شوند. اما می شود به شمال نرفت و در کردان، یکی از بهترین روستاهای اطراف تهران تعطیلات خاطره‌انگیزی را سپری کرد که هم مسیر کوتاه تری داشته و هم ترافیک کمتری هم دارد.

روستایی که جنجال به پا کرد

کردان کجاست؟

کردان در استان البرز و در نزدیکی کرج قرار دارد و برای دسترسی به این روستا، می بایست شهر تهران را به مقصد کرج از طریق اتوبان شیخ فضل ‌الله و جاده تهران - کرج ترک کنید. ادامه اتوبان تهران - کرج، اتوبان کرج - قزوین می شود که بعد از گذر از کرج، با تابلویی ورودی بلوار شهدای کردان روبرو خواهید شد.

کردان را بیشتر شناسیم؛ از طبیعت سرسبز و بناهای تاریخی تا لوکس ترین ویلاها

همه به کردان سفر می کنند تا با اجاره ویلا ، تعطیلات آخر هفته بی نظیری را سپری کنند اما کردان جاهای دیدنی بسیاری دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

رود کردان جایی است که برای کمپ زدن و پیک نیک در کنار رود جاری آب می تواند انتخاب مناسبی باشد. بطور کلی منطقه کردان باغ های مختلفی دارد که میوه های زردآلو، گیلاس، آلبالو و غیره به وفور در آن ها یافت می شود لذا منطقه‌ای سرسبز است که در میان طبیعتش می توان ساعت ها نشست. اما در کنار طبیعت، خوب است از جاهایی تاریخی کردان هم بازدید داشته باشید بطور مثال یکی از بهترین مناطق دیدنی و تفریحی در کردان ،برج مقبره معروف به جواهر کردان است که در میان بومی های روستا از ارزش بالایی برخوردار بوده و اگر از آن ها بپرسید بهترین جای دیدنی کردان چیست همه برج مقبره را می گویند. برج مقبره یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی استان البرز است که پیش‌بینی شده قدمتش به دوران سلجوقیان برمیگردد.

دهکده ایثار، بزرگترین مرکز تفریحی و ورزشی ایران

گردشگران دهکده اثار را با نام دهکده آرامش میشناسند. دهکده آرامش بعد از روستای کردان، در مسیر یک کیلومتری کوهسار و بعد از روستای بانوصحرا قرار دارد. دهکده ایثار مجموعه کاملی است که شامل سالن های همایش و کنفرانس، باشگاه های بیلیارد، تیراندازی، اسب سواری و ورزشی، باغ وحش بزرگ، تفریحات آبی مانند قایق سواری، استخرهای روباز و سرپوشیده، زمین فوتبال بزرگ و چندین رستوران میی باشد.

در دهکده ایثار نزدیک به 64 سوئیت وجود دارد که می توانید با رزرو قبلی، چند روزی را در آن ها اقامت داشته باشید هرچند آرارفاه و آرامش ویلا را تجربه نخواهید کرد.

نکات سفر به کردان

کردان کوچه باغ های زیادی دارد که درختان میوه بسیاری در آن ها مشاهده می شود. تمامی این زمین ها شخصی هستند و همواره مشاهده شده مردم بدون اجازه صاحب زمین نه تنها وارد می شوند بلکه میوه های درختان را هم می چینند لذا خوب است از این کار اجتناب کنید تا به مشکلی برنخورید.

قیمت اجاره ویلا استخردار کردان چه ویلای عادی باشد چه ویلایی لوکس، در روزهای مختلف سال متفاوت است. فصل های پاییز و زمستان ارزانترین و فصل های بهار و تابستان گرانترین قیمت را دارند هرچند این قیمت ها، خود نیز با توجه به ایام تعطیل، روزهای عادی هفته یا آخر هفته متغیر هستند.

بومی های کردان بر طبیعت روستا حساس هستند لذا اگر قصد دارید تا در طبیعت کردان کمپ بزنید، همواره مراقب طبیعت باشید چراکه بومی ها در اکثر مواقع در حال قدم زدن در طبیعت هستند و با مشاهده اینگونه صحنه ها، برخورد جدی می کنند.

اگر قصد کوهنوردی در کردان را دارید، پیشنهاد می شود به روستای آغشت واقع در ده کیلومتری کردان بروید چراکه کوه های آن منطقه، کوهنوردی نسبتاً سبکی دارند و همچنین مسیر کوهنوردی نیز از میان درختان سرسبز و باغ های مختلف می گذرد.

روستایی که جنجال به پا کرد

بهترین زمان سفر به کردان

کردان تابستان های خنک و زمستان های سردی دارد اما برای جوانان، هوا چندان اهمیت نداشته و همیشه آخر هفته ها و تعطیلات عده زیادی از مردم بخصوص جوانان به کردان سفر می کنند تا چند روزی به دور از آلودگی و شلوغی شهر باشند. اکثر ویلاها کردان چشم انداز زیبایی از طبیعت روستا دارند اما اجاره ویلای استخردار در کردان در روزهای سرد زمستانی رایج تر است چراکه یکی از تفریحات جوانان، رفتن به استخر آب گرم در هوای سرد است هرچند اگر شما هم قصد دارید در زمستان به کردان بروید تا از استخر آب گرمش لذت ببرید حتماً پرس و جو کنید که آیا استخر ویلا دارای آب گرم هست یا نه.

روستایی که جنجال به پا کرد

همه چیز درباره هزینه سفر و اقامت در کردان

کردان ویلاهای زیادی دارند و دست مردم برای اجاره ویلا در کردان با توجه به بودجه‌ای که دارند تا حدود زیادی باز است. ویلاهایی در کردان وجود دارد که تنها یک ویلای ساده بوده و جزء ارزان قیمت ترین ویلاهای کردان به حساب می آیند. این ویلاها در فصل تابستان از شبی 300 الی 400هزار تومان شروع می شوند که در زمستان، نرخ اجاره به ازای هرشب کاهش می یابد هرچند موارد استثناء هم وجود دارد که با توجه به امکانات، موقعیت و شرایط، قیمت بسیار مناسبی دارند.

اما هرچقدر هزینه اجاره ویلا در کردان افزایش می یابد، امکانات نیز بیشتر می شود. در کردان ویلاهای بسیار لوکسی وجود دارد که ساختمانی لوکس، بزرگ و چند طبقه داشته و امکاناتی از جمله استخرهای روباز و سرپوشیده، سونا، جکوزی، باربکیو و آلاچیق، باشگاه بدنسازی، میزهای بیلیارد و غیره در آن ها گنجانده شده است اما پیشنهاد می شود جهت اجاره ویلا کردان، با کارشناسان لوکس ویلا تماس بگیرید تا با توجه به شرایط و تعداد نفرات، بهترین پیشنهاد را متناسب با بودجه ارائه دهند.

در کردان مراقب کرونا باشید

فرقی ندارن آخر هفته باشد یا اول هفته، تعطیلات باشد یا روز کاری، همواره عده‌ای هستند که در تمام روزها ویلایی را در کردان اجاره کنند و چند روزی را مهمان روستای کردان باشند. امروزه بخاطر وجود ویروس کرونا، مردم خوشبختانه در کردان رعایت می کنند و تمام وسایل مصرفی را شسته شده و تمیز تحویل می دهند و همچنین معمولاً صاحب های ویلا بعد از تحویل کلید توسط مشتری، افرادی را می آروند تا محیط را ضدعفونی کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید