شیلد‌های محافظ جایگزین مناسبی برای ماسک نیستند

شیلد‌های محافظ جایگزین مناسبی برای ماسک نیستند

همیشه به همراه شیلد‌های پلاستیکی ماسک بزنید. با این کار احتمال انتقال ویروس را بسیار کمتر از زمانی می‌کنید که هر کدام از این دو ابزار را به تنهایی استفاده کنید.

کد خبر : ۸۳۷۹۵
بازدید : ۶۴۹۴
شیلد‌های محافظ جایگزین مناسبی برای ماسک نیستند
شیلد‌های پلاستیکی محافظ صورت می‌توانند سپری در برابر انتقال ویروس کرونا باشند، اما کارشناسان می‌گویند این خاصیت شیلد‌ها فقط زمانی است که به همراه ماسک استفاده شوند و نه به جای آن.

به گزارش هلث‌لاین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده همچنان تاکید می‌کند که ماسک‌های صورت اصلی‌ترین روش برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا هستند.

با این حال، شیلد‌های پلاستیکی صورت در میان برخی به دلیل عدم تحمل گرما و تنفس محدود، بسیار محبوبیت پیدا کرده‌اند.

به گفته دکتر جوی هنینگزن، استادیار بالینی دانشگاه آلاباما در دانشکده پزشکی بیرمنگام، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا شیلد‌های صورت به تنهایی می‌توانند به جلوگیری از شیوع ویروس کمک کنند، وجود ندارد. با این حال، استفاده از این شیلد‌ها به همراه استفاده از ماسک، شستن منظم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی ابزار بسیار مناسبی برای کنترل انتقال ویروس است.

برای به دست آوردن بیشترین سود از یک محافظ پلاستیکی صورت، دکتر هنینگزن رعایت چند نکته را ضروری می‌داند:

- همیشه به همراه شیلد‌های پلاستیکی ماسک بزنید. با این کار احتمال انتقال ویروس را بسیار کمتر از زمانی می‌کنید که هر کدام از این دو ابزار را به تنهایی استفاده کنید.

- اطمینان حاصل کنید که این شیلد‌ها در جای مناسبی روی صورت قرار گرفته است. شیلد باید به سطح چانه یا زیر آن برسد.

- شیلد‌ها باید فاصله بین دو گوش را به طور کامل پوشش داده و نباید بین پیشانی و جلوی این محافظ‌ها شکاف وجود داشته باشد. در غیر این صورت قطرات تنفسی می‌تواند از شکاف وارد شده و روی صورت بیفتد.

- پس از هر بار استفاده از شیلد، صورت خود را تمیز و ضد عفونی کنید.

- به کمک مواد شوینده و آب گرم، شیلد را ضد عفونی کنید. شیلد‌ها بهتر است ترجیحا با محلول‌های حاوی کلر ضدعفونی شوند. الکل می‌تواند به مرور زمان به پلاستیک و چسب آن‌ها آسیب برساند. بعد از شستشوی شیلد، با حوله‌های کاغذی تمیز رطوبت آن‌ها را از بین ببرید.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید