قتل همزمان دونفر در معامله مواد مخدر

قتل همزمان دونفر در معامله مواد مخدر

من هم هر دو نفر را با ضربات چاقو مجروح کردم و از آن جا گریختم تا این که هنگام زورگیری از یک مغازه دار دستگیر شدم و ...

کد خبر : ۸۳۸۰۹
بازدید : ۱۰۳۸۲
قتل همزمان دونفر در معامله مواد مخدر
جوان ۴۳ ساله‌ای که ۹ سال قبل در پی نزاع بر سر ناخالصی مواد مخدر، دو نفر را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، در زندان مرکزی مشهد قصاص شد. ساعت ۲۳ هشتم فروردین سال ۹۰ بود که وقوع نزاعی خونین در منطقه قلعه ساختمان مشهد نیرو‌های انتظامی را به خیابان حر کشاند.
بررسی‌های مقدماتی نشان داد: دو جوان بر اثر وارد آمدن ضربات چاقو مقابل یک منزل مسکونی به شدت مجروح شده اند که پس از انتقال به مرکز درمانی جان خود را از دست داده اند؛ بنابراین نیرو‌های کلانتری شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بلافاصله مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه اطلاع دادند و بدین ترتیب با حضور شبانه قاضی علی اکبر صفائیان در مرکز درمانی ومحل وقوع قتل، تحقیقات گسترده‌ای آغاز شد.
قاضی با تجربه وقت شعبه ۸۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد که در همان دقایق اولیه بررسی‌های قضایی و با توجه به اوضاع و احوال محیط و چگونگی ارتکاب جرم یقین داشت نزاع مذکور به خاطر اختلاف بر سر مواد مخدر رخ داده است و طرفین نزاع با یکدیگر آشنا بوده اند، بی درنگ گروهی تخصصی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی را مامور تحقیقات غیرمحسوس درباره آخرین ارتباطات مقتولان کرد.
این گونه بود که سرنخی از یک جوان ۳۴ ساله به نام غلامرضا به دست آمد که دقایقی قبل از جنایت در آن محل دیده شده بود. گزارش خراسان حاکی است: با انتقال اجساد قربانیان این جنایت وحشتناک به پزشکی قانونی، عملیات دستگیری متهم ۳۴ ساله نیز با دستورات ویژه قاضی صفائیان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و مشخصات وی به کلیه مراکز انتظامی و نظامی اعلام شد.
حدود یک هفته بعد و درحالی که رصد‌های اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه متهم فراری وارد مرحله جدیدی شده بود ناگهان وقوع حادثه دیگری در مشهد، راز پرونده دو قتل بر سر مواد مخدر را فاش کرد. آن روز شهروندان در تماس با پلیس ۱۱۰، اعلام کردند که سارقی را هنگام زورگیری از یک مغازه دار دستگیر کرده اند.
بنابراین گزارش، زمانی که نیرو‌های انتظامی زورگیر جوان را به مقر انتظامی هدایت کردند بررسی‌ها نشان داد که زورگیر ۳۴ ساله همان متهم تحت تعقیب کارآگاهان پلیس آگاهی است به همین دلیل آن‌ها ماجرا را به قاضی صفائیان گزارش دادند و این گونه عامل دو جنایت به شعبه ۸۰۹ مجتمع قضایی شهید قدوسی انتقال یافت تا به سوالات فنی و تخصصی مقام قضایی پاسخ دهد.

«غلامرضا- ق» که در همان جلسه اول بازپرسی متوجه شده بود راهی جز بیان حقیقت ندارد، به تشریح ماجرای هولناک دو قتل در منطقه قلعه ساختمان پرداخت و گفت: یکی از مقتولان فردی تبعه افغانستان بود و من از آن‌ها مواد مخدر می‌گرفتم و با هم آشنا بودیم.
قبل از وقوع حادثه هم کنار یکدیگر مواد مصرف کردیم و سپس من از آن‌ها خواستم برای مصرف روز بعد هم مقداری مواد مخدر به من بدهند که قرار شد برای تحویل مواد به سرقرارمان در شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بروم.
ولی آن‌ها مواد مخدر تقلبی به من دادند به طوری که بیشتر آن «آشغال» بود. به این خاطر مواد را نزد آن‌ها بردم و با عصبانیت گفتم که این‌ها مواد نیست! بلکه آشغال است؟!

جوان ۳۴ ساله ادامه داد: همین موضوع به نزاع و فحاشی کشید که ناگهان من با چاقو به طرف فرد افغانستانی به نام «ف- الف» حمله کردم و در این لحظه جوان ۲۴ ساله دیگر به نام «غ- ک» هم وارد درگیری شد. من هم هر دو نفر را با ضربات چاقو مجروح کردم و از آن جا گریختم تا این که هنگام زورگیری از یک مغازه دار دستگیر شدم و ...
در پی اعترافات صریح متهم و بازسازی صحنه جنایت، کیفرخواست این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر شد و متهم به قتل دو جوان در شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی پای میز محاکمه ایستاد.
قضات با تجربه دادگاه نیز پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه، جرم او را محرز دانستند و متهم این پرونده جنایی را به دو بار قصاص نفس محکوم کردند. با قطعیت یافتن رای صادر شده، این پرونده پس از طی مراحل قانونی، به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و بدین ترتیب با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم قصاص، عامل ۴۳ ساله قتل دو جوان سپیده دم روز سه شنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد درحالی به مجازات رسید که بار دیگر نزاع بر سر مواد مخدر ناخالص، به خون هم آغشته شد و سه نفر را به کام مرگ برد.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید