آسیب‌پذیرترین رده سنی در دوران قرنطینه

آسیب‌پذیرترین رده سنی در دوران قرنطینه

یافته‌های ما به وضوح سطوح بالای مشکلات را در جوانان ۱۹ تا ۳۰ ساله، به ویژه در میان زنان جوان، نشان می‌دهد. برای کمک و حمایت از این گروه‌های سنی باید کار بیشتری انجام شود تا تاثیر همه‌گیری بر سلامت و رفاه آینده آنان محدود شود.

کد خبر : ۸۳۸۲۶
بازدید : ۶۱۹۵
آسیب‌پذیرترین رده سنی در دوران قرنطینه
در میان افراد بررسی شده، بیش از یک سوم زنان ۱۹ ساله دارای نشانه‌های افسردگی بودند

بنا به یک تحقیق جدید، به نظر می‌رسد گروه اجتماعی زنان جوان بیش از دیگران از سطوح بالای افسردگی، اضطراب و تنهایی در دوران قرنطینه ویروس کرونا در رنج باشند. یک گزارش عمده یوسی‌ال دریافته است که جوانان ۱۹ ساله بیشتر احتمال می‌رود به تلاطمات روحی در دوران قرنطینه دچار شوند، و گروه سنی سی ساله‌ها نیز دومین گروهی است که بیشترین رنج را از این دوران می‌کشد.

محققانی که سلامت روان بیش از ۱۸ هزار فرد بین ۱۹ تا ۶۲ ساله را بررسی کردند، دریافته‌اند که احتمال مشکلات مرتبط با بیماری‌های روحی در تمام سنین، در میان زنان بیش از مردان است. در میان افراد بررسی شده، بیش از یک سوم زنان ۱۹ ساله دارای نشانه‌های افسردگی بودند، در حالی که کمتر از یک چهارم مرد‌های هم سن و سال آنان این نشانه را بروز دادند.

پژوهشگران، افرادی را از چهار نسل، از افراد متولد ۱۹۵۸ که اکنون ۶۲ ساله‌اند، متولدان ۱۹۷۰ که اکنون ۵۰ ساله‌اند، متولدان ۱۹۸۹ تا ۹۰ که اکنون ۳۰ ساله‌اند، و کسانی که اکنون ۱۹ ساله‌اند، مورد نظرسنجی قرار دادند.

دکتر پراویتا، یکی دیگر از نویسندگان آن پژوهش، گفت: «یافته‌های ما به وضوح سطوح بالای مشکلات را در جوانان ۱۹ تا ۳۰ ساله، به ویژه در میان زنان جوان، نشان می‌دهد. برای کمک و حمایت از این گروه‌های سنی باید کار بیشتری انجام شود تا تاثیر همه‌گیری بر سلامت و رفاه آینده آنان محدود شود.»

پژوهشگران دریافتند که در میان نسل هزاره، ۲۰ درصد از زنان و ۱۴ درصد از مردان نشانه‌هایی از افسردگی را تجربه می‌کنند، در حالی که تنها بیش از یک سوم از زنان و یک چهارم از مرد‌ها احساس تنهایی می‌کنند. همچنین، تنها هفت درصد از مرد‌های ۶۲ ساله و ده دصد از زنان ۶۲ ساله، نشانه‌های افسردگی را بروز دادند.

نتایج این تحقیق در حالی انتشار می‌یابد که یک تحقیق دیگر توسط موسسه مطالعات سالانه دریافته است که هرج و مرج ناشی از ویروس کرونا، نابرابری‌های جنسیتی موجود را بدتر کرده است و رفاه زنان به شکل نامتناسبی، از همه‌گیری تاثیر گرفته است.

این گزارش که در ماه ژوئن انتشار یافت، دریافت که زنان جوان بیشترین آسیب را تجربه می‌کنند، در حالی که مردان مسن‌تر کمترین تاثیر را می‌گیرند، و سلامت روان زنان بین ۱۶ تا ۲۴ ساله، از زمان قبل از بحران همه‌گیری عمومی ۱۱ درصد بدتر شده است.

محققان دریافتند که در مجموع، سلامت روان جامعه به علت نتایج بحران سلامت عمومی دچار رنج و آسیب شده است و ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، «بیش از معمول» یک مشکل روانی را تجربه می‌کنند.

قبل از فوریت مربوط به کووید۱۹، در سطح جهان احتمال ابتلای زنان به افسردگی و تلاش برای خودکشی بیشتر بود، اما به طور کلی نرخ خودکشی مردان به شکل چشمگیری بیش از زنان است. با این حال، احتمال این که زنان بیش از مردان اقدام به خودکشی کنند، بالاتر باقی مانده است. گزارش شده است که زنان بزرگسال در آمریکا بیش از ۱.۲ بار بیشتر از مردان دست به خودکشی می‌زنند.

تحقیق جدید در حالی انجام شده است که مشاوران در انگلیس هشدار داده‌اند که سرمایه‌گذاری نکردن در سلامت روان و دیگر خدمات محلی حیاتی، موجب تضعیف تلاش‌ها در جهت کمک به بریتانیا برای بازگشت به مسیر درست پس از رفع شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

انجمن دولت محلی می‌گوید که سلامت روانی فردی برای برنامه‌ریزی مربوط به بهبود وضعیت، از جمله بازگشایی مدارس، بازگرداندن کارمندان به مشاغل، و مقابله با اثرات ثانویه همه‌گیری، نقش حیاتی دارد.

این نهاد در بیانیه‌ای مشترک با مرکز سلامت روانی، گفت که مسایل بهداشت و سلامت روان، به علت بیماری و غیبت از کار، کاهش سازندگی و تغییر ترکیب کارمندان، سالانه ۳۵ میلیارد پوند برای کارفرمایان بریتانیایی هزینه در بر دارد. یان هادسپت، رئیس هیات رفاه جامعه در انجمن دولت محلی، گفت: «سلامت خوب روانی به نفع همه است، به ویژه در زمانی که در انتظار حرکت به مرحله بعدی همه‌گیری هستیم.»

او گفت: «قرنطینه تاثیر عمیقی بر همه گذاشت، بسیاری از ما را از رفتن به سر کار یا مدرسه، دیدار با خانواده و دوستان، رفتن به فروشگاه‌ها یا مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی ناتوان ساخت. یعنی درست همان کار‌هایی که از سلامت روان ما حفاظت می‌کنند و اغلب کم اهمیت تلقی می‌کنیم، ناگهان از ما گرفته شد.»

هادسپت گفت که سلامت روان با مسکن، وضعیت استخدام، مشارکت اجتماعی و توسعه اقتصادی، «ارتباط نزدیکی دارد.»

سارا هاگیس، رئیس اجرایی مرکز سلامت روانی، گفت: «همه‌گیری برای بسیاری از افراد دشوار بوده است. همزمان با ظهور موج فزاینده مشکلات مربوط به سلامت روانی، حمایت فعالانه از جوامع برای داشتن سلامت روانی مناسب، مهمتر از هر زمان دیگری است.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید