چرا باید به پشت بخوابیم؟

چرا باید به پشت بخوابیم؟

«اگر شما در زمره افرادی هستید که روی شکم می‌خوابند باید بدانید زاویه‌ای که برای مدت طولانی به گردن خود می‌دهید منجر به کوتاه شدن و اسپاسم عضلانی و انحراف مهره‌های گردن می‌شود، که تمامی این موارد می‌تواند به سردرد تنشی منجر شود.»

کد خبر : ۸۳۸۴۴
بازدید : ۱۱۸۳۰
روش درست خوابیدن
فرادید | یک متخصص پیشگیری از پیری می‌گوید به‌پشت‌خوابیدن مناسب‌ترین شکلِ خوابیدن است. مادلین کالفاس، می‌گوید، برطبق نتایج یک تحقیق، ۹۲‌درصد از افراد شب‌ها به شکل صحیح نمی‌خوابند که می‌تواند منجر به مشکلاتی از قبیل: گرفتگی عضلات یا گردن شود.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی‌میل، کالفاس می‌گوید خوابیدن روی پشت می‌تواند به بهبود سرددرد کمک کند، از چین‌وچروک پوست پیشگیری کند، فشار را از روی سینوس‌ها بردارد و به تراز شدن ستون فقرات - با گذاشتنِ یک بالش زیر زانو‌ها و آزاد کردن فشاری که روی ستون فقرات وجود دارد - کمک کند.


قرار دادن دو بالش زیر سر می‌تواند تنفس فرد را راحت‌تر کند، اما خوابیدن به پشت به کسانی که از درد در ناحیه گودی کمر رنج می‌برند یا دچار وقفسه تنفسی ( آپنه خواب) هستند، توصیه نمی‌شود.

بهبود سردرد

کالفاس می‌گوید خوابیدن روی پشت به بهبود سردرد کمک می‌کند، اما خوابیدن به پهلو‌ها سردرد را تشدید می‌کند. او می‌گوید: «اگر شما در زمره افرادی هستید که روی شکم می‌خوابند باید بدانید زاویه‌ای که برای مدت طولانی به گردن خود می‌دهید منجر به کوتاه شدن و اسپاسم عضلانی و انحراف مهره‌های گردن می‌شود، که تمامی این موارد می‌تواند به سردرد تنشی منجر شود.»
دلایل خوابیدن به پشت
«خوابیدن بروی پشت مهره‌های گردن را با بقیه ستون فقرات هم‌تراز می‌کند و تنش اضافی را از روی ماهیچه‌های گردن برمی‌دارد.»

«سرددرد همچنین می‌تواند ناشی از مشکلات سینوسی یا مایع اضافی در حفره‌های سینوس باشد که اگر روی پشت بخوابید به زهکشی مایع سینوسی کمک می‌کنید و سردرد را کاهش می‌دهید.»

پیشگیری از چین‌وچروک

خوابیدن به پشت بهینه‌ترین شکلی است که می‌تواند از چین‌وچروک روی پوست صورت و سینه پیشگیری کند. علت آن است که بدن در وضعیتی نیست که پوست در آن برای ساعات طولانی در حالت چین‌خورده باشد.

«وقتی طوری می‌خوابید که روی پوستتان چین می‌افتد، باعث می‌شوید ماتریس پوست - مایعی ژل‌مانند که از کلاژن، الاستین و اسید هیالورنیک تشکیل شده است - بیرون بزند. با افزایش سن تولید ماتریس پوست کند می‌شود و چروک‌ها شروع به ظاهر شدن می‌کنند و با افزایش سن این چروک‌ها عمیق‌تر می‌شوند.» «اگر طوری بخوابید که پوست صورت یا ناحیه سینه چین بخورد، باعث می‌شود چروک‌هایتان عمیق‌تر شوند.»

فشار سینوسی را کم می‌کند

به‌پشت‌خوابیدن علاوه‌بر‌آنکه سردرد را بهبود می‌دهد، فشار سینوسی را کم و انسداد گوش و بینی را برطرف می‌کند. «تمام کسانی که مشکلات سینوسی داشته‌اند به شما خواهند گفت که خوابیدن روی صورت باعث می‌شود فشار سینوسی بیشتر شود، زیرا نیروی جاذبه باعث می‌شود مایعی که در حفره‌های سینوس جمع شده است در صورت تجمع کند.»
شکل درست خوابیدن
«هرچه سینوس‌ها پرتر باشد این فشار بیشتر می‌شود. به‌پشت‌خوابیدن باعثِ زهکشی مایع سینوسی می‌شود که یعنی چشم‌های پف کرده از بین خواهد رفت و شما در ناحیه گونه‌ها فشار سنگین را احساس نمی‌کنید.»

بهتر است که دو بالش زیر سرتان بگذارید و به پشت بخوابید تا راه‌های سینوس را باز کنید. این کار را به خصوص وقتی بیمار هستید انجام دهید.

کمک به تراز شدنِ ستون فقرات

کالفاس می‌گوید ستون فقرات وقتی در یک خط مستقیم باشد بهترین کارایی را دارد و خوابیدن به پشت بهترین وضعیتی است که می‌تواند تراز‌شدن ستون فقرات را تضمین کند.

او می‌گوید: «خوابیدن روی شکم یا چرخیدن به یکی از طرفین باعث کوتاه شدن برخی ماهیچه‌ها و طویل شدن برخی دیگر از ماهیچه‌هایی می‌شود که از ستون فقرات حمایت می‌کنند. همچنین باعث می‌شود که وزن بدن به میانه ستون فقرات که تحتِ حمایت هیچ ماهیچه‌ای نیست، منتقل شود.»

«این عدم تناسب طول ماهیچه‌ها در گذر زمان باعث می‌شود که استخوان‌های ستون فقرات توسط ماهیچه‌ها کشیده و از حالت تراز خارج شوند. این اتفاق فقط روی ستون فقرات اثر نمی‌گذارد بلکه روی کمر، لگن، ران، زانو‌ها و کف پا نیز اثر خواهد داشت.»

خوابیدن به پشت به ماهیچه‌ها اجازه می‌دهد تا استراحت کنند و از چرخیدن و پیچ‌خوردگیِ ستون فقرات پیشگیری می‌کند.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید