سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مرسدس بنز چگونه کار می‌کند؟

سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مرسدس بنز چگونه کار می‌کند؟

هدف اصلی استفاده از این سیستم پایداری بیش‌تر در سرعت‌های بالا و حرکت با شعاع پایین‌تر و پارک راحت‌تر در سرعت‌های پایین است.

کد خبر : ۸۴۵۰۴
بازدید : ۱۴۹۳۹
سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مرسدس بنز چگونه کار می کند؟
نسل جدید «مرسدس بنز S کلاس» با فناوری‌های منحصر به فردی رونمایی شد. در این مطلب به بررسی سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب در این خودرو می‌پردازیم.

مرسدس بنز S کلاس همیشه به عنوان یکی از خودرو‌های پیشرو در صنعت خودروسازی جهان شناخته می‌شود. نسل جدید کلاس S با کد W۲۲۳ نیز از این غائله مستثنا نبوده و با فناوری‌های نوآورانه و منحصر به فردی رونمایی شده است. در این مقاله قصد داریم به سیستم فرمان پذیری چهار چرخ در این خودرو بپردازیم. در ابتدا نحوه عملکرد این سیستم را شرح می‌دهیم.

سیستم فرمان پذیری چهار چرخ (۴ WS)

سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مرسدس بنز چگونه کار می کند؟
تاریخچه استفاده از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ به میانه دهه ۸۰ میلادی باز می‌گردد، زمانی که شرکت‌های ژاپنی همچون «مزدا» و «هوندا» در مرحله تحقیق و توسعه استفاده از این سیستم قرار داشتند. امروز در بسیاری از خودرو‌های اسپرت و سوپراسپرت مطرح جهان همچون «لامبورگینی اونتادور»، «پورشه ۹۱۱» و «مرسدس بنز AMG GT» از این سیستم استفاده شده است. در فناوری فرمان پذیری چهار چرخ در هر اکسل یک جعبه یا بازوی فرمان به کاررفته تا چرخ‌های عقب نیز بتوانند حرکت کنند.

هدف اصلی استفاده از این سیستم پایداری بیش‌تر در سرعت‌های بالا و حرکت با شعاع پایین‌تر و پارک راحت‌تر در سرعت‌های پایین است. بدین ترتیب، در سرعت‌های کم چرخ‌های عقب در جهتی مخالف با چرخ‌های جلو فرمان می‌گیرند تا خودرو شعاع حرکتی کم تری را به منظور دور زدن طی نماید. در سرعت‌های بالاتر، خصوصاً برای خودرو‌های سوپراسپرت، چرخ‌های عقب در یک جهت با چرخ‌های جلو فرمان می‌پذیرند تا پایداری بیش تری حاصل شود.
سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مرسدس بنز چگونه کار می کند؟
در مرسدس بنز S کلاس نیز فناوری مشابهی با همکاری سیستم تعلیق بادی به کاررفته است. یکی از نکات جالب در رابطه با سیستم فرمان بنز کلاس S جدید، قابلیت چرخش چرخ‌های عقب تا ۱۰ درجه است. در مقایسه، چرخ‌های عقب پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۱ تنها ۲٫۸ درجه می‌چرخند. در تصاویر منتشرشده از نسل جدید مرسدس بنز S کلاس نیز این موضوع به وضوح دیده می‌شود. با بهره گیری از فرمان پذیری چهار چرخ در این خودرو، شعاع چرخش با کاهش ۱۸۲ سانتی متری به ۱۰۹۷ سانتی متر می‌رسد.

سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مرسدس بنز چگونه کار می کند؟
افزون بر این سیستم، ویژگی‌های دیگری نیز در مرسدس بنز S. کلاس W۲۲۳ به کاررفته که این خودرو را جذاب‌تر از قبل می‌کند. افزون بر کابین فوق پیشرفته، سدان جدید مرسدس از فناوری مرحله سوم خودران بهره می‌برد. سنسور‌ها و رادار‌های مختلف حالت خودرو را براساس شرایط جاده‌ای تنظیم می‌کنند و قابلیت تشخیص وضعیت ترافیکی جاده را نیز دارا هستند.
منبع: اسب بخار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید