درمان مشکلات متداول ادراری

درمان مشکلات متداول ادراری

از علایم شایع در عفونت‌های ادراری است با این همه هنگام مصرف غذا‌های پر پروتئین و نیز کاهش مصرف مایعات نیز این حالت رخ می‌دهد. ارزیابی عموماً با انجام آزمایش ادرار صورت می‌پذیرد

کد خبر : ۸۴۶۳۵
بازدید : ۱۰۰۶۲

درمان مشکلات متداول ادراری

دکتر حمید رنجبری - جراح و ارولوژیست

از علایم شایع در عفونت‌های ادراری است با این همه هنگام مصرف غذا‌های پر پروتئین و نیز کاهش مصرف مایعات نیز این حالت رخ می‌دهد. ارزیابی عموماً با انجام آزمایش ادرار صورت می‌پذیرد برطرف کردن عفونت با دارو و یا تغییر رژیم غذایی و مصرف مایعات فراوان این مشکل را اغلب برطرف می‌سازد.

ترشحات چرکی مجرای ادرار

این علایم در عفونت‌های شدید ادراری و نیز بیماری‌های مقاربتی رخ می‌دهند. عموماً فرد در داخل ادرار لکه‌های سفید و یا زردرنگ عفونت را می‌بیند. در آن زمان خصوصاً ترشحات چسبنده صبحگاهی در مجرا با سوزش مجرا همراهی دارد و گاهی درد در آلت تناسلی احساس می‌شود بررسی آزمایشگاهی و درمان سریع برای جلوگیری از بروز عوارض خصوصاً ناباروری و درد‌های مزمن ضروری است.


وجود خون در منی

این علامت در مردان به ندرت رخ می‌دهد. گاهی منی دارای رگه‌های خونی بوده و گاهی نیز خصوصاً در قسمت آخر دفع منی لخته‌های خون دفع می‌شوند. این حالت به شدت فرد را نگران و مضطرب می‌سازد. با این همه این حالت در افراد جوان چندان نادر نیست و اغلب با تغییر زمان و روابط جنسی و یا طول کشیده مرتبط است و نیاز به درمان مداخله‌ای ندارد. گاهی نیز نشانه عفونت پروستات است. در افراد سالخورده بررسی احتمال سرطان پروستات توسط همکاران اورولوژیست ضروری است.
منبع: زندگی آنلاین
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید