نقطه نارنجی عجیب روی آیفون، نشانه چیست؟

نقطه نارنجی عجیب روی آیفون، نشانه چیست؟

نقطه نارنجی به طور خودکار ظاهر نمی‌شود. بسته نرم‌افزاری جدید iOS ۱۴ برای استفاده از ویژگی جدید باید روی تلفن نصب شود.

کد خبر : ۸۴۷۴۶
بازدید : ۹۶۴۳
نقطه نارنجی عجیب روی آیفون بعد از به روزرسانی
بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون به‌تازگی هر از گاهی در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش تلفن خود یک نقطه نارنجی عجیب را مشاهده می‌کنند که بخشی از به روزرسانی سیستم عامل اپل است.

بر اساس مطلبی که امریکن فورچون منتشر کرده، این نقطه نارنجی بخشی از آخرین به روزرسانی نرم‌افزار iOS از سوی شرکت اپل است و بخشی از فعالیت‌های شرکتی است که مدعی است تلفن‌های آیفون را برای ارائه خدمات و حریم خصوصی بهتر تولید می‌کند.

به طور معمول، نقطه روی صفحه نمایش هر کاربر به معنای جاسوسی یکی از برنامه‌ها روی داده یا دوربین گوشی است. در بسیاری از موارد، وجود این نقطه تعجب‌آور نیست، زیرا بسیاری از کاربران آگاهانه یا ناخواسته اجازه استفاده از دوربین یا میکروفون را به بسیاری از برنامه‌ها می‌دهند.

اما این خطر در بعضی موارد وجود دارد که برخی از تولیدکنندگان برنامه‌ها بدون اجازه اقدام به دسترسی و دزدی داده‌ها و اطلاعات از تلفن همراه کنند. این گروه برنامه‌های بحث برانگیز شامل برنامه‌هایی هستند که به جاسوس‌افزار spyware یا برنامه‌های stalking معروفند.

شاید اکنون ویژگی نقطه سبز و نارنجی جدید اپل بتواند به کاربران درباره چنین عملکرد‌هایی در تلفن‌هایشان هشدار دهد.
نقطه نارنجی به طور خودکار ظاهر نمی‌شود. بسته نرم‌افزاری جدید iOS ۱۴ برای استفاده از ویژگی جدید باید روی تلفن نصب شود.
اپل نسخه‌های بتا iOS ۱۴ را معرفی کرده که حاوی شماری از ویژگی‌ها و مزایای جدید دیگر است، از جمله ابزار‌هایی برای تنظیم صفحه نمایش تلفن، و ویژگی راه‌اندازی ماشین از طریق تلفن آیفون که برای برخی از کاربران از تابستان منتشر شده است.

کارشناسان بر این باورند که ویژگی نقطه نارنجی به عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر اپل برای افزایش شهرت آن به عنوان شرکتی است که حریم خصوصی را حفظ می‌کند و به عنوان گامی برای تمایز آیفون‌ها از تلفن‌های اندروید است؛ جایی که کنترل حریم خصوصی در آن‌ها رایگان است.

به نوشته العربیه، کسانی که نگران جاسوسی برنامه‌ها هستند می‌توانند با مشاهده برنامه‌های مجزا در تنظیمات آیفون، فعالیت خود را کنترل کنند. همچنین کاربران می‌توانند با کلیک روی منوی «حریم خصوصی» که زیر «تنظیمات» موجود است، ببینند کدام برنامه‌ها به دوربین و میکروفون تلفن آن‌ها دسترسی دارند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید