آی‌اواس ۱۴ و اختلال در آی‌فون‌های قدیمی؟!

آی‌اواس ۱۴ و اختلال در آی‌فون‌های قدیمی؟!

آی‌اواس ۱۴ می‌تواند در مواردی همچون اجرای اپلیکیشن‌ها، اسکرول کردن و ... عملکرد بسیار خوبی نشان دهد. همچنین آی‌اواس ۱۴، از سرعت بالاتری در اجرای اپلیکیشن‌ها، ری‌استارت شدن و … به نسبت دیگر نسخه‌های قبلی آی‌اواس برخوردار است.

کد خبر : ۸۴۹۴۴
بازدید : ۹۷۲۹
آی‌اواس ۱۴ و اختلال در آی‌فون‌های قدیمی؟!
نتایج بنچمارک‌های آی‌اواس ۱۴ روی آی‌فون ۶ اس حاکی از آن است که جدیدترین نسخه از پلت‌فرم آی‌اواس اپل، خللی را در عملکرد گوشی‌های قدیمی این شرکت به وجود نخواهد آورد. درحال‌حاضر، آی‌فون ۶ اس قدیمی‌ترین آی‌فونی است که می‌تواند به‌روزرسانی آی‌اواس ۱۴ را دریافت کند.
اخیرا کانال یوتیوبی iAppleBytes، پنج مدل از این گوشی را در کنار هم قرار داده و عملکرد هر کدام از این آی‌فون‌ها را با آی‌اواس ۱۴، آی‌اواس ۷/ ۱۳، آی‌اواس ۱۲.۱، آی‌اواس ۱۱.۴.۱ و آی‌اواس ۱۰.۳.۳ مورد ارزیابی قرار داده است. در تست گیک‌بنچ ۵، آی او اس ۱۴ توانست با اختلافی بسیار ناچیز، بعد از آی‌اواس ۱۱.۴.۱ بیشترین امتیاز و سریع‌ترین عملکرد را ثبت کند.

این کانال یوتیوبی در این رابطه نوشت: آی‌اواس ۱۴ می‌تواند در مواردی همچون اجرای اپلیکیشن‌ها، اسکرول کردن و ... عملکرد بسیار خوبی نشان دهد. همچنین آی‌اواس ۱۴، از سرعت بالاتری در اجرای اپلیکیشن‌ها، ری‌استارت شدن و … به نسبت دیگر نسخه‌های قبلی آی‌اواس برخوردار است.
طبق نتایج این بررسی، می‌توان گفت: آی‌اواس ۱۴ می‌تواند بهترین نسخه برای نصب روی گوشی‌های قدیمی آی‌فون باشد و نگرانی بابت کند شدن عملکرد دستگاه با دریافت این به‌روزرسانی وجود نخواهد داشت.
هر سال و با عرضه به‌روزرسانی‌های جدید، برخی از کاربران نسبت به افت عملکرد گوشی‌های قدیمی خود با دریافت به‌روزرسانی‌های جدید گله می‌کنند که البته برخی منابع خبری مدعی شده‌اند اپل عمدا این کار را به منظور وادار کردن کاربران به خرید گوشی‌های جدید این شرکت انجام می‌دهد.
حالا و با نتایج بنچمارک‌های صورت‌گرفته، می‌توان با اطمینان گفت: چنین ادعایی حداقل درخصوص آی‌اواس ۱۴ و در این مقطع زمانی صادق نیست. البته در به‌روزرسانی قدیمی آی‌اواس، بعد از گذشت چند ماه، برخی از کاربران شاهد افت عملکرد دستگاه‌های قدیمی خود بودند که اپل در این رابطه گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از فشار به باتری و فرسوده شدن آن صورت می‌گیرد.
اگر خاطرتان باشد چندی پیش نیز شکایتی در این رابطه علیه اپل مطرح شد که در نهایت این شرکت مجبور به پرداخت جریمه ۵۰۰‌میلیون دلاری شد.
منبع: آی‌تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید