جزئیات آتش‌سوزی گسترده در کارخانه "میهن"

جزئیات آتش‌سوزی گسترده در کارخانه "میهن"

سخنگوی آتش‌نشانی تهران جزئیات آتش‌سوزی گسترده در کارخانه میهن را تشریح کرد و گفت: در صورت سرایت آتش و حرارت به منبع گاز آمونیاک قرار گرفته در محل حادثه و بروز انفجار، بحران روی می‌داد.

کد خبر : ۸۴۹۸۵
بازدید : ۱۰۳۲۸
جزئیات آتش‌سوزی گسترده در کارخانه
سید جلال ملکی درباره جزئیات آتش‌سوزی گسترده در شرکت میهن اظهار کرد: ساعت ۱۸:۵۹ روز گذشته یک مورد آتش‌سوزی گسترده، از طرف همکاران در آتش‌نشانی اسلامشهر و شهرک واوان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان پنج ایستگاه آتش‌نشانی تهران به همراه چندین دستگاه تانکر آب، خودرو‌های پشتیبانی، خودرو‌های حامل کف و فوماتیک به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران بود و آتش‌نشانان تهرانی به‌عنوان نیروی کمکی به محل حادثه واقع در اتوبان قم، جاده واوان به سمت اسلامشهر اعزام شدند، افزود: محل حادثه کارخانه بسیار بزرگ تولید محصولات لبنیاتی بود که حین رسیدن آتش‌نشانان تهرانی، عوامل آتش‌نشانی اسلامشهر، واوان و شهرک‌های اطراف نیز در محل حادثه حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: محل حادثه سوله‌ای بزرگ به وسعت حدود ۱۰ هزار مترمربع بود که در بخش بالایی آن قسمت اداری و بایگانی و در قسمت همکف، بخشی از قسمت خط تولید، سردخانه‌ها و کارگاه‌ها وجود داشت که به وسعتی حدود ۲ هزار ۵۰۰ تا ۳ هزار متر کاملاً دچار آتش‌سوزی و بخشی از سقف‌های بالایی به علت شدت حرارت تخریب شده بود.

جزئیات آتش‌سوزی گسترده در کارخانه
ملکی عنوان کرد: در مجاورت محل آتش‌سوزی، سه باب سوله بزرگ دیگر نیز وجود داشت و با توجه به وجود سردخانه و منبع گاز آمونیاک بیم آن می‌رفت که آتش و حرارت به مخزن گاز آمونیاک سرایت کند و انفجار روی دهد که در آن صورت بحران ایجاد می‌شد که آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی بسیار خوب و از خودگذشتگی از بروز چنین واقعه‌ای جلوگیری کردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: اکنون آتش مدت زیادی است که خاموش شده، اما با توجه به شدت آتش‌سوزی، در ساعات میانی نیمه شب بخشی از آتش‌نشانان تهرانی به ایستگاه‌های خود مراجعت کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی تهران و عوامل آتش‌نشانی اسلامشهر و واوان برای لکه‌گیری در محل حادثه حضور دارند.

ملکی متذکر شد: خوشبختانه تا جایی که بنده اطلاع دارم، مورد مصدومیت نگران‌کننده و حاد در این حادثه نداشتیم البته یکی از عوامل آتش‌نشانی اسلامشهر دچار کمی مصدومیت جزئی و تحویل عوامل اورژانس شد، اما این حادثه خسارات مالی بسیار زیادی برجای گذاشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران پویا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید