انتقال کرونا با مواد غذایی منجمد؟!

انتقال کرونا با مواد غذایی منجمد؟!

برخلاف باکتری‌ها، ویروس‌ها ممکن است ساعت‌ها یا روز‌ها روی یک سطح بمانند، اما آن‌ها در این شریط کاملا شکننده بوده و قادر به انتقال عفونت نیستند.

کد خبر : ۸۵۱۵۲
بازدید : ۱۱۲۳
انتقال کرونا با مواد غذایی منجمد؟!
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مواد غذایی منجمد ویروس کرونا را به افراد انتقال نمی‌دهد و اثرپذیری ندارد. مسعود مردانی افزود: ماندگاری ویروس کرونا بر روی مواد غذایی منجمد شده در درجه منفی ۲۰ تا منفی ۷۰ از بین می‌رود و مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

وی اظهار داشت: احتمال پیدا کردن تماس با سطوح آلوده به ویروس کرونا از طریق فروشگاهها، وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر از مواد غذایی منجمد شده است، ویروس‌ها در فضای انجماد زنده نمی‌مانند و اثرپذیری انتقال به افراد را ندارند.

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: میزان ویروس موجود در غذا‌های منجمد به اندازه‌ای نیست که خطری برای افراد داشته باشد، ویروس‌ها در واقع انگل‌های داخل سلولی هستند و نمی‌توانند در خارج از سلول‌های میزبان، تولید مثل کنند. آن‌ها روی یک بسته‌بندی غذایی یا گوشت منجمد، فقط در انتظار از بین رفتن هستند..

مردانی تاکید کرد:برخلاف باکتری‌ها، ویروس‌ها ممکن است ساعت‌ها یا روز‌ها روی یک سطح بمانند، اما آن‌ها در این شریط کاملا شکننده بوده و قادر به انتقال عفونت نیستند.

فقط ماسک‌های خانگی قابل شستشو
این پزشک در مورد شست وشوی ماسک‌ها گفت: فقط ماسک‌های خانگی به دلیل سه لایه بودن و اینکه نانو باشند، قابل شست وشو هستند و بقیه ماسک‌ها با شست وشوی مجدد خاصیت خود را از دست می‌دهند و نباید آن‌ها را استفاده کرد.

مردانی با بیان اینکه ماسک باید تا پایان کرونا به عنوان ابزار حیاتی مردم استفاده شود، تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم امسال شرایط خاصی را در کشور به خاطر همزمانی کرونا با آنفلوآنزا خواهیم داشت و از مردم می‌خواهیم بدون ماسک از منزل خارج نشوند و باید جزو سبد خانوار در نظر گرفته شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید