دانستنی های غذای ارگانیک

دانستنی های غذای ارگانیک

میوه و سبزیجاتی را ارگانیک می‌گویند که در خاک لازم برای رشد آنها، به مدت سه سال از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده باشد. به عبارت بهتر خاک آن همیشه با مواد طبیعی، نظیر کمپوست گیاهی تقویت شده باشد. پس برای تهیه میوه ارگانیک، خاک کشاورزی هم باید ارگانیک باشد.

کد خبر : ۸۵۴۴۹
بازدید : ۱۰۲۵۱
دانستنی های غذای ارگانیک
بنابر اعلام به روزرسان، ملاک هر کسی برای خرید میوه و سبزی متفاوت است. بزرگی و کوچکی میوه، سفت یا نرم بودن آن، رنگ و بوی آن و... اگر مایل به خرید میوه سالم هستید، متن زیر را بخوانید.

غذا‌های ارگانیک غذا‌هایی هستند که تمام مراحل رشد آن‌ها با سیستم طبیعی هماهنگ باشد و در تولید آن‌ها از سموم دفع آفات گیاهی نظیر قارچ کش ها، علف هرز کش‌ها و... استفاده نشده باشد. این غذا‌ها علاوه بر حفظ محیط زیست و صرفه اقتصادی بالا، که ناشی از عدم استفاده از سموم دفع آفات گیاهی است، برای سلامتی انسان نیز مفید هستند.

مصرف این غذا‌ها برای کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود. این غذا‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارگانیک می‌شوند:

۱- نوع مستقیم: اگر برای پرورش میوه و سبزی از مواد شیمیایی استفاده نشود و به جای آن از کود‌های گیاهی و حیوانی استفاده شود، این محصول به طور مستقیم ارگانیک می‌شود.

۲- نوع غیرمستقیم: سبزی و علوفه‌ای که برای خوراک دام و طیور استفاده می‌شود، باید از نوع ارگانیک باشد تا بتوان از سلامت فرآورده (مثل شیر)، اطمینان حاصل کرد. از تمام غذا‌های ارگانیک، تنها میوه‌ها و سبزی‌ها بر بدن انسان تاثیر مستقیم دارند. پس هنگام خرید آن‌ها باید دقت فراوانی شود.

دانستنی های غذای ارگانیک
معیار‌های تشخیص سبزی‌ها و میوه‌های ارگانیک

۱- سبزی‌ها و میوه‌های ارگانیک دارای رنگ طبیعی هستند؛ یعنی نه خیلی پُررنگ‌تر از حد معمول و نه خیلی کم رنگ تر.

۲- سبزی‌ها و میوه‌های ارگانیک دارای بافتی مناسب هستند؛ نه خیلی نرم هستند و نه خیلی سفت. پوست میوه‌های ارگانیک متناسب با میوه است و زیاد کلفت نیست.

۳- اندازه میوه‌های ارگانیک مناسب است، نه بزرگ‌تر از حد معمول و نه کوچک تر. در هنگام خرید مرکبات باید به این ویژگی توجه زیادی کرد. به خاطر داشته باشیم که همیشه میوه‌ی بزرگ، میوه خوش طعم و خوبی نیست.

۴- میوه‌های ارگانیک دارای طعم و بوی مناسب هستند. بارزترین ملاک تشخیص میوه‌های ارگانیک از غیر ارگانیک، بو و طعم میوه است.


از کجا میوه و سبزی ارگانیک تهیه کنیم؟

از طریق سایت به روزرسان می‌توانید به راحتی به انواع محصولات ارگانیک دسترسی داشته باشید. در فروشگاه اینترنتی به‌روزرسان، خرید بسیار آسان است. شما می‌توانید انواع محصولات غذایی تازه و متنوع، از برند‌های معتبر را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید.

محصولات در بازار آنلاین به‌روزرسان، به‌صورت مستقیم از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان اصلی تامین می‌شوند. با حذف واسطه‌ها این امکان برای شما فراهم شده که محصولات تولید روز را با تخفیف‌های ویژه و قیمت‌های مناسب خریداری کنید.

محصولات خریداری شده از به‌روزرسان در بسته‌بندی‌های بهداشتی و طبق زمانبندی انتخابی در زمان ثبت سفارش، درب منزل به شما تحویل داده می‌شود. در بازار آنلاین به‌روزرسان، شما می‌توانید علاوه بر پرداخت آنلاین، هزینه‌ی فاکتور خریدتان را پس از دریافت محصولات، درب منزل پرداخت نمایید.
منبع: ایسنا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید