شانس رقابت "دیگنیتی" در بازار؛ همه چیز درباره کراس کوپه گروه بهمن

شانس رقابت "دیگنیتی" در بازار؛ همه چیز درباره کراس کوپه گروه بهمن

در حال حاضر دانگ‌فنگ "ix ۵" یا همان "بهمن دیگنیتی" در نسخه فول با قیمت ۱۹ هزار دلار عرضه می‌شود و با احتساب دلار ۲۹ هزار تومانی، قیمتی درحدود ۵۵۱ میلیون تومان خواهد داشت؛ که در مقایسه با دیگر نسخه‌های چینی بازار قیمت معقولی به حساب می‌آید. البته این در شرایطی است که گروه بهمن قیمتی بیش از دلار ۲۹ هزار تومان برای این خودرو در نظر نگیرد.  

کد خبر : ۸۵۵۵۶
بازدید : ۲۱۷۱۵
شانس رقابت
فرادید | گروه بهمن که فعالیت خود را از سال ۷۹ با مزدا ۳۲۳ آغازکرد حالا پس از گذشت ۲۰ سال به یکی از بزرگترین شرکت‌ای خودروسازی ایران بدل شده است. با این حال گروه خودروسازی بهمن قرار است در ماه‌های آینده جدیدتریت محصول خود را که یک اس یو وی کوپه به نام "دیگنیتی" است به بازار عرضه کند.

به گزارش فرادید، در حال حاضر "دیگنیتی" مراحل تست نهایی وپیش تولید را می‌گذراند تا در نهایت به خط مونتاژ گروه بهمن برسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که "دیگنیتی" براساس برنامه زمان بندی طی ۲ ماه آینده رونمایی و به بازار عرضه خواهد شد.

البته "دیگنیتی" گروه بهمن، همان "ix ۵ " کراس کوپه تولید شده توسط شرکت دانگ فنگ چین است که در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه پکن رونمایی شد. پیش از رونمایی این خودرو بسیاری از خودروسازان چینی تصمیم به تولید کراس اوور‌های کوپه گرفته بودند، چراکه اقبال خوب خودرو‌های باکیفیت آلمانی را در این کلاس دیده بودند و می‌خواستند سهمی از رده‌های پایین‌تر این سگمنت داشته باشند.

شرکت دانگ فنگ نیز در آن زمان از قافله عقب نماند و مدل "ix ۵" را رونمایی کرد که به‌عنوان پرچم‌دار این برند در شاخه محصولات "Fengguang" شناخته می‌شد که البته با استقبال چینی‌ها هم مواجه شد.

حالا قرار است این کراس کوپه چینی، در داخل ایران و توسط گروه بهمن مونتاژ شود، البته نه با نام چینی اش. این خودروسازی قرار است "ix ۵" را با نام "دیگنیتی" به بازار عرضه کند. دیگنیتی در زبان فارسیبه معنای بزرگ و رتبه است.

بررسی رفتاری گروه بهمن نشان می‌دهد که این شرکت رویکرد تازه‌ای را برای حضور مجدد در بازار خودرو‌های سواری در نظر گرفته است و این رویکرد هم همکاری با خودروسازانی است که حاضر به حضور در بازار ایران با نام نشانی دیگر برای فرار از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا هستند.

بهمن پیش از این با شرکت‌های مزدا، هاوال و اف‌ای‌دبلیو (FAW) همکاری داشت.

با این حال هنوز به طور دقیق مشخص نشده که دانگ‌فنگ ix۵ یا همان بهمن موتور دیگنیتی با چه تجهیزاتی در بازار کشور عرضه می‌شود، اما با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی انی محصول با سطح آپشن و تجهیزات بالا عرضه خواهد شد.
شانس رقابت
نسخه استتار شده آزمایشی "بهمن دیگنیتی" در خیابان های تهران

«دیگنیتی» و رقیب‌های چینی در بازار

در حال حاضر دانگ‌فنگ "ix ۵" یا همان "بهمن خودرو دیگنیتی" در نسخه فول با قیمت ۱۹ هزار دلار عرضه می‌شود و با احتساب دلار ۲۹ هزار تومانی، قیمتی درحدود ۵۵۱ میلیون تومان خواهد داشت؛ که در مقایسه با دیگر نسخه‌های چینی بازار قیمت معقولی به حساب می‌آید. البته این در شرایطی است که گروه بهمن قیمتی بیش از دلار ۲۹ هزار تومان برای این خودرو در نظر نگیرد.

هم رده‌های چینی دیگنیتی در بازار هم اکنون بین ۶۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. به نظر می‌رسد که جک S۷ و ام‌وی‌ام تیگو ۷ رقیب‌های جدی این خودرو در آینده باشند که به ترتیب ۷۰۰ و ۸۱۰ میلیون تومان قیمت دارند.

اما نکته قابل توجه در "دانگ‌فنگ ix ۵" یا همان "بهمن موتور دیگنیتی" کیفیت فنی و طراحی قابل توجه آن است که این خودرو را از دیگر هم رده‌های آن متمایز می‌کند.

طراحی بدنه دیگنیتی ساده و زیباست و تقریبا هیچ اثری از اغراق‌های متدوال در طراحی‌های قبلی محصولات این برند را در آن نمی‌توان یافت. طراحی فضای داخلی و داشبورد نیز ساده، اما مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و نمایشگر لمسی کنسول میانی حسی مدرن و اروپایی به آن بخشیده است.

کراس کوپه دیگنیتی در کنار استایل زیبا و مدرن آن که بر اساس زبان طراحی جدید این شرکت شکل گرفته، لیست کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را همراه خود دارد البته مشخص نیست در نسخه مونتاژ ایران با چه امکانات و آپشن‌هایی عرضه خواهد شد.

از ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه دیگنیتی می‌توان به جلوپنجرهٔ عریض با خطوط کرومی، چراغ‌های متصل‌به‌هم عقب، سر اگزوز‌های یکپارچه درون دیفیوزر و اسپویلر روی سقف اشاره کرد که به‌طورکلی نمای زیبا، هماهنگ و قابل‌تحسینی را به خودرو بخشیده‌اند.

شانس رقابت

مشخصات فنی و امکانات رفاهی "دیگنیتی"

به نظر می‌رسد که دانگ‌فنگ ix۵ (بهمن موتور دیگنیتی) با تجهیزاتی، چون ۶ کیسه هوای ایمنی، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه گرمکن، سیستم کمکی فرمان برقی، رادار نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای و سامانه ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، سانروف، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در شیب، سیستم چند رسانه‌ای با نمایشگر لمسی به همراه درگاه USB و بلوتوث، استفاده از صفحه نمایش به جای نشانگر‌های پشت فرمان، اتولایت، سنسور باران و... به بازار راه پیدا کند.

این خودرو در زمان معرفی با دو نوع پیشرانه معرفی شد. نخستین پیشرانه یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. موتور دیگر نیز از نوع ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی بوده که قدرت تولیدی آن ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۱۸۷ نیوتن‌متر است. قدرت تولیدی این پیشرانه‌ها به کمک گیربکس ۵ سرعت دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

مدتی بعد شرکت دانگ فنگ موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری دیگری را نیز برای این خودرو در نظر گرفت که قادر است قدرتی برابر با ۱۸۰ اسب بخار را تولید کند و قدرت تولیدی آن توسط گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود، اما برای بازار ایران احتمال دارد این کراس اوور چینی با موتور ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس CVT به فروش برسد.

در مورد قیمت نهایی خودرو نیز با توجه به نوسان دائمی قیمت ارز و نامشخص بودن آپشن‌ها و درصد داخلی سازی احتمالی، تخمین قیمت تمام شده برای این خودرو ساده نیست، اما در خوشبینانه‌ترین حالت نیز بعید است که بهمن موتور این خودرو را با قیمتی کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید