صفحه نمایش "خودترمیم" در آیفون‌های جدید تاشو

صفحه نمایش "خودترمیم" در آیفون‌های جدید تاشو

خودترمیمی می‌تواند بدون تحریک رخ دهد، به این معنا که وقتی روکش خودترمیم دچار تورفتگی می‌شود، تورفتگی بدون دخالت خارجی پر می‌شود.

کد خبر : ۸۵۶۹۸
بازدید : ۸۸۱۵
صفحه نمایش
طبق اخبار منتشره، اپل در حال کار روی یک مدل آیفون تاشو است که دارای صفحه نمایش «خودترمیم» است و خراشیدگی‌ها و تورفتگی‌های آن برطرف می‌شود. طبق درخواستی که این غول فناوری برای ثبت حق مالکیت اختراع و ابداع این افزاره ارائه کرده است، نمایشگر آن از وسط تا می‌خورد.

طبق درخواست ثبت شده اپل، هر آسیبی که به این گوشی وارد شود خود به خود ترمیم می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی‌های تاشو کنونی این است که اگر هنگام بستن آن ذرات ریزی رو صفحه به جامانده باشد، دچار آسیب می‌شود و کارشناسان می‌گویند قابلیت «خودترمیمی» این مشکل را برطرف می‌کند.

به گزارش وبگاه فناوری ۹to۵mac.com اپل این درخواست را اوایل امسال به ثبت رساند، اما اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده خبر آن را اکنون منتشر کرده است. در این گواهی ثبت اختراع آمده است: «وقتی با افزاره‌های الکترونیکی کار می‌کنیم، رویه نمایشگر ممکن است دچار خراشیدگی یا تورفتگی شود.
به حداقل رساندن این خراشیدگی‌ها و تورفتگی‌ها در افزایش زیبایی افزاره‌های الکترونیکی اهمیت دارد. برای رفع شماری از این تورفتگی‌ها، خراشیدگی‌ها یا سایر ایراد‌های رویه نمایشگر، می‌توان لایه‌ای از مواد خودترمیم روی نمایشگر کشید. می‌توان در سراسر صفحه نمایشگر یا فقط در قسمت تاشونده آن چنین کاری کرد.»

در این درخواست ثبت اختراع از زمان‌بندی استفاده از آن در افزاره‌های مصرفی ذکری به میان نیامده است.

در سال ۲۰۱۹ که سامسونگ گوشی تاشو ۲ هزار دلاری گلکسی فولد را عرضه کرد، رشته مشکلاتی برای نمایشگر آن پیش آمد و پس از آن که از همان آغاز مقالاتی انتقادی در مورد آن انتشار یافت، سامسونگ عرضه آن را به تعویق انداخت.

طبق گواهی ثبت اختراع اپل، خودترمیمی صفحه نمایش با استفاده از گرما، نور یا جریان الکتریکی انجام می‌شود. در این گواهی ثبت اختراع همچنین آمده است: «برای آن که انعطاف‌پذیری افزایش یابد، لایه‌ای از پلیمر انعطاف‌پذیر هم در قسمت تاشونده صفحه نمایش تعبیه می‌شود.
مواد خودترمیم را می‌توان روی لایه پلیمر انعطاف‌پذیر کشید. خودترمیمی می‌تواند بدون تحریک رخ دهد، به این معنا که وقتی روکش خودترمیم دچار تورفتگی می‌شود، تورفتگی بدون دخالت خارجی پر می‌شود. حالت دیگر آن است که خودترمیمی با اعمال گرما، نور، جریان الکتریکی یا انواع دیگر محرک‌های بیرونی آغاز یا تسریع می‌شود.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید