عرضه گوشی‌های جدید اپل، به تأخیر افتاد

عرضه گوشی‌های جدید اپل، به تأخیر افتاد

این نخستین بار نیست که اپل در عرضه آیفون‌های جدید وادار به تأخیر می‌شود. در سال ۲۰۱۷، با عرضه آیفون ۸ و ایکس، این شرکت این دو مدل آیفون را در رویداد سالانه خود رونمایی کرد، اما فقط آیفون ۸ طبق برنامه معمول وارد بازار شد.

کد خبر : ۸۵۷۴۴
بازدید : ۸۸۳۹
عرضه گوشی‌های جدید اپل، به تأخیر افتاد
شرکت اپل به طور معمول آیفون‌های جدید را در اواسط ماه سپتامبر رونمایی می‌کند

مطابق شایعات جدید، برخی از مدل‌های آیفون ۱۲ با تاخیر بیشتر چندهفته‌ای وارد بازار خواهد شد. اپل قرار است بزرگترین رویداد سالانه خود را با نام «سلام، سرعت» در ۱۳ اکتبر برگزار کند. در آنجا، تقریباً به طور قطع نسخه‌های مختلف آیفون ۱۲، همراه با سایر محصولات، رونمایی خواهد شد.

اما طبق آخرین شایعات، برخی از مدل‌های گوشی جدید تا ماه نوامبر به بازار نخواهد رسید.

ظاهراً به دلیل مشکلات ناشی از قرنطینه‌های کرونا، اپل مجبور شده است عرضه گوشی‌های جدید به بازار را به تأخیر بیندازد. این شرکت به طور معمول آیفون‌های جدید را در اواسط ماه سپتامبر رونمایی می‌کند و یک هفته بعد از آن، آنها را در فروشگاه‌هایش عرضه می‌کند.

تاخیر در برگزاری این رویداد که توسط اپل در تابستان اعلام شده بود، به این معنی بود که این رویداد تقریباً دقیقاً یک ماه دیرتر از تاریخ معمول سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

طبق انتظارات، برخی از تلفن‌ها بلافاصله پس از رونمایی در دسترس خواهند بود. گفته می‌شود نسخه‌های ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به روال معمول برای فروش عرضه خواهند شد. پیش‌خرید این دو مدل آیفون حدود ۱۶ اکتبر، و تاریخ عرضه آن در فروشگاه‌های اپل در حدود ۲۳ اکتبر خواهد بود.

شایعات قبلی حاکی از آن است که امسال چهار نسخه متفاوت از آیفون ۱۲ ارائه خواهد شد. علاوه بر نسخه استاندارد ۶.۱ اینچی مدل معمولی و مدل پرو، یک مدل کوچکتر از آیفون ۱۲ به نام آیفون ۱۲ مینی نیز وجود خواهد داشت، و آیفون ۱۲ پرو مکس بسیار بزرگتر ۶.۷ اینچی نیز در کار خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های جدید منتشرشده از یکی از درزدهندگان معتبر اخبار اپل معروف به کانگ که پیش از این شایعاتش درست از آب درآمده است، عرضه این دو اندازه نامعمول کوچک و بزرگ تا ماه نوامبر به تأخیر افتاده است.

مطابق شایعات جدید، آیفون ۱۲ مینی که گفته می‌شود دارای یک نمایشگر ۵.۴ اینچی است و در رنگ‌های سیاه، سفید، قرمز، آبی و سبز و دارای دو لنز دوربین ارائه خواهد شد، در ۶ یا ۷ نوامبر برای پیش‌خرید آماده خواهد بود، و در تاریخ ۱۳ یا ۱۴ نوامبر به فروشگاه‌ها خواهد رسید. به گفته این منبع، قیمت آیفون مینی از ۶۹۹ دلار شروع می‌شود.

آیفون ۱۲ پرو مکس که مانند آیفون ۱۲ پرو معمولی در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، نوک‌مدادی و آبی عرضه می‌شود و شامل سه لنز دوربین و یک سنسور لایه‌دار است، در تاریخ ۱۳ یا ۱۴ نوامبر برای پیش‌فروش آماده خواهد بود و در تاریخ ۲۰ نوامبر در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

این نخستین بار نیست که اپل در عرضه آیفون‌های جدید وادار به تأخیر می‌شود. در سال ۲۰۱۷، با عرضه آیفون ۸ و ایکس، این شرکت این دو مدل آیفون را در رویداد سالانه خود رونمایی کرد، اما فقط آیفون ۸ طبق برنامه معمول وارد بازار شد و مدل ایکس تا ابتدای ماه نوامبر به بازار نرسید.

به هر روی، شایعات حاکی از آن است که عرضه هر چهار مدل انتظاری آیفون جدید به بازار دیرتر از حد معمول رخ خواهد داد. گفته می‌شود که مشکلات ناشی از کرونا هم سفر مهندسان و طراحان آیفون جدید را مختل کرده است و هم تولید و حمل‌و‌نقل محصولات تولیدی به بازار را به تأخیر انداخته است.

اپل ماه گذشته با رونمایی از ساعت اپل مدل ۶ و آی‌پد جدید، رویداد معمول خود را برگزار کرد. اما در آن رویداد اصلاً به آیفون جدید اشاره‌ای نشد. خبر تأخیر «چندهفته‌ای» درباره عرضه آیفون‌های جدید به بازار را از اظهارات عمومی این شرکت طی تماس سهامداران در تابستان دریافته‌ایم.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید