کلاهبرداری ۶۰۰ میلیاردتومانی

کلاهبرداری ۶۰۰ میلیاردتومانی

فردی به نام «اسماعیل» با معرفی خود به عنوان مدیرعامل یک شرکت تجاری معلوم در شهرستان بندرعباس و تاجر صادرکننده میگو و واردکننده لاستیک با وعده‌های کاذب و ایجاد تبلیغات گسترده در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کرده است.

کد خبر : ۸۶۲۵۳
بازدید : ۱۰۵۵۱
کلاهبرداری ۶۰۰ میلیاردتومانی
فردی که با استفاده از شیوه‌های متقلبانه و در قالب قرارداد‌های سرمایه‌گذاری، ۶۰۰ میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود توسط کارآگاهان دستگیر شد. سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح این خبر گفت:
در پی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام شکایت آنان مبنی بر کلاهبرداری از آنان، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: با اقدامات گسترده اطلاعاتی و با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی و تحقیقات جامع از مال‌باختگان مشخص شد فردی به نام «اسماعیل» با معرفی خود به عنوان مدیرعامل یک شرکت تجاری معلوم در شهرستان بندرعباس و تاجر صادرکننده میگو و واردکننده لاستیک با وعده‌های کاذب و ایجاد تبلیغات گسترده در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کرده است.
این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: در تحقیقات فنی صورت‌گرفته مشخص شد متهم با استفاده از شیوه‌های متقلبانه و استفاده از عناوین سیاسی و دولتی و جلب اعتماد برخی از شهروندان با تنظیم قرارداد‌های سرمایه‌گذاری، مجموعا ۶۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده است.
سردار جعفری با بیان اینکه با توجه به بیم فرار متهم از کشور ضمن هماهنگی با مقام قضائی، در اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی محل اختفای متهم در بندرعباس شناسایی شد، گفت: مأموران به محل اعزام شدند و در یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل تعداد زیادی اسناد، مدارک و سیستم‌های رایانه‌ای کشف و یک دستگاه خودروی سمند را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: متهم به پلیس آگاهی منتقل شد که در بازجویی‌های اولیه منکر هر‌گونه کلاهبرداری شد؛ اما در مواجهه با اسناد و مدارک ارائه‌شده به جرم خود اعتراف کرد؛ همچنین در بازرسی از محل تعدادی اوراق گمرکی ساختگی مربوط به حمل‌ونقل کالا، اسناد مربوط به حسابداری، سیستم‌های رایانه‌ای از محل فعالیت متهم کشف شد.
سردار جعفری با بیان اینکه در ادامه تحقیقات انبار مربوط به شرکت نیز در یکی از روستا‌های تابعه بندرعباس شناسایی و در بازرسی از انبار، مقادیری روغن با مارک مشخص کشف شد، گفت:
پس از هماهنگی قضائی دفتر شرکت و انبار مذکور پلمب شد؛ همچنین کارکنان شرکت و افراد مرتبط با این موضوع احضار شدند که در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد شرکت مورد نظر از ابتدای تأسیس تاکنون هیچ فعالیتی درخصوص صادرات و واردات انجام نداده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید