واکسن کرونا تا ماه آینده آماده میشود!

واکسن کرونا تا ماه آینده آماده میشود!

توزیع واکسن احتمالا چند ماه طول می‌کشد، ولی اظهار امیدواری کرد که این واکسن، در کنار سایر مقررات بهداشت عمومی نظیر پوشیدن ماسک و رعایت فاصله، بتواند آمریکا را تا اواسط سال آینده به «نوعی وضعیت نرمال» برساند.

کد خبر : ۸۶۳۱۶
بازدید : ۸۹۰۴
واکسن کرونا تا ماه آینده آماده میشود!
پرسش این است که واکسن‌های تولید شده را چگونه می‌توان در سریع‌ترین زمان در جهان پخش کرد

آنتونی فائوچی گفت که واکسن ویروس کرونا می‌تواند تا ماه آینده آماده شود، ولی «توزیع و اجرای واکسیناسیون چند ماه طول خواهد کشید». دکتر فائوچی، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، در برنامه اندرو مار بی‌بی‌سی ظاهر شد.

این متخصص سلامت عمومی، که از احترام گسترده‌ای در ایالات متحده برخوردار است، گفت: «دونالد ترامپ (که رابطه‌اش با او به دشواری‌هایی کشیده شده) در جریان مناظره راست می‌گفت که ممکن است واکسن تا ماه آینده تصویب شود».

وی گفت: «فکر می‌کنم تا پایان نوامبر یا اوایل دسامبر معلوم شود که واکسن ایمن و مؤثر است یا نه.» او ادامه داد: «سؤال این است که وقتی یک یا چند واکسن ایمن و مؤثر را در اختیار داشتیم، چگونه می‌توانید در سریع‌ترین حالت ممکن آن را به دست مردمی که نیاز دارند برسانید.»

دکتر فائوچی گفت توزیع واکسن احتمالا چند ماه طول می‌کشد، ولی اظهار امیدواری کرد که این واکسن، در کنار سایر مقررات بهداشت عمومی نظیر پوشیدن ماسک و رعایت فاصله، بتواند آمریکا را تا اواسط سال آینده به «نوعی وضعیت نرمال» برساند.

وی گفت: «فکر می‌کنم وقتی به واکسن رسیدیم، و شروع به واکسیناسیون مردم کردیم، در عرض چند ماه در سال ۲۰۲۱، بتوانیم شاهد نوعی عادی شدن وضعیت باشیم که بستگی به این دارد که چه تعداد و چه درصدی از مردم واکسن زده باشند.»

او ادامه داد: «این باید با درجه‌ای از معیار‌های بهداشت عمومی ترکیب شود. فکر نمی‌کنم واکسن به تنهایی بتواند ما را به وضعیت عادی برگرداند.» این دانشمند ۷۹ ساله، که به خاطر کار برجسته‌اش در زمان بحران ایدز در دهه ۱۹۸۰ محبوبیت فراوانی در آمریکا دارد، گفت مهم است که رهبران جهان به علم توجه کنند، و یک مثال خوب آورد.

او گفت: «به نظر من خیلی مهم است. مردم نگاه می‌کنند ببینند رهبرشان چه می‌گوید و چه می‌کند، و آن‌ها می‌توانند بر رفتار مردم تأثیر مثبت یا منفی داشته باشند. یکی از مسائلی که در آمریکا من را نگران می‌کند این است که بخشی از تعابیر غیرعلمی باعث ضدیت با واکسن شده باشند. به ویژه در میان قشر بیشتر آسیب‌پذیر، نظیر اقلیت‌های قومی.»

«واقعا بد است اگر واکسن ایمن و مؤثر داشته باشیم، ولی بخش بزرگی از مردم حاضر به زدن واکسن نباشند، چون به مقامات اعتماد ندارند. اگر چنین اتفاقی بیافتد واقعا بدبختی است.» وقتی از او پرسیدند که آیا حرف ترامپ درست است که ادعا کرد، آمریکا در مبارزه با ویروس دارد «از گردنه عبور کرده»، جواب داد: «خیر.»

آمریکا روز شنبه با ۸۳ هزار و ۷۱۸ مورد جدید ابتلا رو به رو شد، که فقط ۳۹ مورد کمتر از رکورد بی‌سابقه‌ای است که در روز جمعه به ثبت رسید. بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، دست کم ۳۵ ایالت گزارش کردند که موارد جدید ابتلا در هفته گذشته بیشتر از هفته قبل از آن بوده است.

مار سپس پرسید که آیا پیشنهاد «تزریق مایع شوینده» به مردم مبنای علمی داشت. دکتر فائوچی گفت: «نه. البته که نه. بدیهی است. دوست ندارم وارد این بحث شود که مقابل رئیس جمهور قرار بگیرم. من باید به کار خودم برسم که در حوزه بهداشت عمومی است.»

«با تمام احترام، می‌فهمم که شما دنبال چه هستید و چه سؤالی می‌کنید. ولی سؤال پیچ کردن من برای درگیر شدن با رئیس جمهور فکر نمی‌کنم به هیچ کسی کمک کند. متأسفم. ترامپ هفته گذشته در تماس تلفنی با هواداران، دکتر فاوچی را «ابله» خطاب کرد.

ترامپ گفت: «مردم از کووید خسته شده‌اند. من بزرگترین کارزار عمرم را داشته‌ام، و ما کووید داریم. مردم هر چیزی می‌گویند. کاری به کار ما نداشته باشید. آن‌ها دیگر خسته شده‌اند. مردم از حرف‌های فاوچی و این ابلهان خسته شدند.»

وی ادامه داد: «فاوچی آدم خوبی است. او ۵۰۰ سال است اینجاست.» این دکتر اهل بروکلین به اظهارات رئیس جمهور خندید. او گفت: «موضوع ویروس تنها چیزی است که واقعا برای من اهمیت دارد.»

«سایر مسائل، مثل فیلم پدرخوانده است. هیچ چیزی شخصی نیست، تا آنجا که به من مربوط است، فقط کاری است. من فقط می‌خواهم وظیفه‌ام را انجام دهم و مراقب مردم کشورم باشم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید