افزایش ۴۰ درصدی مرگ و میر کرونایی در اروپا

افزایش ۴۰ درصدی مرگ و میر کرونایی در اروپا

هریس درعین حال افزود آمار بالای مبتلایان که در حال حاضر در اروپا مشاهده می‌شود به بیماری حاد تبدیل نمی‌شود، اگرچه ضمانتی هم ندارد.

کد خبر : ۸۶۳۵۳
بازدید : ۶۴۲۱
افزایش ۴۰ درصدی مرگ و میر کرونایی در اروپا
استفاده از ماسک در اماکن عمومی پرجمعیت در سراسر روسیه اجباری شده است

سازمان بهداشت جهانی به بی‌بی‌سی گفته است آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به کوید ۱۹ در اروپا نسبت به هفته پیش ۴۰ درصد افزایش یافته است. دکتر مارگریت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی به بی‌بی‌سی گفت بخش بزرگ این تلفات مربوط به فرانسه، اسپانیا، بریتانیا، هلند و روسیه است.

به گفته هریس "نگرانی این است که بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌ها مملو از بیمارانی با حال بسیار وخیم هستند. " روسیه که در حال حاضر بعد از آمریکا، هند و برزیل بالاترین میزان ابتلا به کوید ۱۹ را دارد، استفاده از ماسک را در تمام اماکن عمومی شلوغ این کشور اجباری کرده است.

روز سه‌شنبه روسیه با ۳۲۰ مرگ بالاترین نرخ تلفات روزانه از کرونا را ثبت کرد. این کشور دوشنبه نیز با ۱۷۳۴۷ مورد ابتلا به ویروس، بالاترین نرخ ابتلای روزانه به ویروس را گزارش کرد.

در همین حال در شهر‌های مختلف ایتالیا اعتراضات به دور تازه محدودیت‌ها برای مقابله با همه‌گیری ادامه دارد. در بلژیک از پزشکان خواسته شده حتی در صورت ابتلا به کرونا به کار خود ادامه دهند چرا که نظام درمانی کشور درغیراین صورت توان مقابله با همه‌گیری را نخواهد داشت.

افت ایمنی بعد از ابتلا
دکتر هریس در گفتگو با برنامه ورلد ات وان بی‌بی‌سی گفت افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر در اروپا جدی و نگران‌کننده است. سخنگوی سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که علیرغم مدیریت بهتر ظرفیت‌های بیمارستانی، در چند کشور ظرفیت بیمارستان‌ها به سرعت در حال تکمیل است. "

هریس گفته است تاثیر محدودیت‌های اعمال شده در چند کشور اروپایی تنها بعد از دو هفته قابل ارزیابی است. البته او تاکید کرده که آمار ابتلا و تلفات کاهش خواهد یافته، اما یک شبه نخواهد بود.

این مقام سازمان بهداشت جهانی گفته اوج همه‌گیری در موج دوم، با موج اول تفاوت خواهد داشت: "خبر خوب این است که بیمارستان‌های ما در درک روند بیماری پیشرفت کرده‌اند. آن روی سکه این است که برای رسیدن به این درک، برای مدت طولانی و با فشار کار کرده‌اند و می‌دانند شرایط پیش رویشان نیز ناخوشایند خواهد بود. "

هریس درعین حال افزود آمار بالای مبتلایان که در حال حاضر در اروپا مشاهده می‌شود به بیماری حاد تبدیل نمی‌شود، اگرچه ضمانتی هم ندارد.

مقررات تازه در روسیه
از روز چهارشنبه در روسیه، استفاده از ماسک در اماکن عمومی شلوغ مثل وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی، پارکینگ‌های عمومی و آسانسور‌ها اجباری خواهد شد. مقام‌های محلی مسئولیت اعمال محدودیت‌های تازه را در مناطق خود به عهده دارند.

روسیه محدودیت‌های مشابهی را در اوایل همه‌گیر در بهار اعمال کرد، اما در ماه ژوییه با کاهش موارد ابتلا آن‌ها را لغو کرد.

راسپاتربنادزر، سازمان نظارت بر سلامت عمومی در روسیه توصیه کرده اماکن تجمع عمومی مثل بار‌ها و رستوران‌ها فعالیت شبانه خود را تعطیل کنند و ضدعفونی اماکنی مثل وسایل حمل و نقل عمومی افزایش بیابد. بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا، از آغاز همه‌گیری تا کنون، روسیه در مجموع بیش از ۲۶ هزار نفر تلفات و بیشتر از ۱.۵ میلیون نفر مبتلا داشته است.

در بریتانیا، محققان دانشگاه امپریال کالج گفته‌اند ایمنی در برابر ویروس کرونای ۲۰۱۹ ممکن است تنها چند ماه بعد از ابتلا دوام داشته باشد. به گفته این محققان تعداد افرادی که نتیجه آزمایش پادتن مثبت داشت‌اند بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر یک چهارم کاهش داشته و بیشترین افت میان افراد ۶۵ سال به بالا بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید