نابودسازی اولین کندوی "زنبور قاتل" در آمریکا

نابودسازی اولین کندوی "زنبور قاتل" در آمریکا

این کندو روز سه‌شنبه توسط حشره‌شناسان وابسته به اداره کشاورزی ایالت واشنگتن در بالای درختی در نزدیکی شهرک بلین یافت شده بود.

کد خبر : ۸۶۳۶۳
بازدید : ۷۰۸۶۴
نابودسازی اولین کندوی
اولین کندوی زنبور سرخ غول‌آسای آسیایی موسوم به «زنبور قاتل» که در خاک آمریکا کشف شده بود، توسط تیمی از وزارت کشاورزی این کشور برچیده شد.

این کندو روز سه‌شنبه توسط حشره‌شناسان وابسته به اداره کشاورزی ایالت واشنگتن در بالای درختی در نزدیکی شهرک بلین یافت شده بود.

زنبور قاتل که با نام علمی «وسپا ماندارینا» شناخته می‌شود، بزرگترین زنبور از گونه زنبور‌های سرخ است که تا ۵ سانتیمتر رشد می‌کند و طول بال‌هایش بیش از ۷ سانتیمتر می‌رسد. این زنبور‌ها به کندو‌های زنبور عسل هجوم می‌برند، سر زنبور‌های بزرگتر را از بدن جدا می‌کنند و لارو‌ها و شفیره‌های کندو را می‌خورند.

چند زنبور سرخ بزرگ می‌توانند ظرف چند ساعت یک کندوی بزرگ زنبور عسل را نابود کنند.
نابودسازی اولین کندوی
ماموران ایالتی با یک دستگاه مکنده کلیه زنبور‌ها را از داخل کندو بیرون کشیدند. صاحب ملک اجازه برداشتن کندو را به مقامات داده بود و همینطور با قطع درخت در صورت ضرورت موافقت کرده بود هرچند احتیاجی به آن پیدا نشد.

زنبور‌های غول‌آسای آسیایی که بومی آمریکا نیستند برای نخستین بار در دسامبر گذشته در ایالت واشنگتن مشاهده شدند، امری که نگرانی مقامات را در پی داشت. از آن زمان اداره کشاورزی ایالتی با نصب شبکه‌ای از تله‌ها در نقاط مختلف و کمک شهروند-دانشمندان توانست آن‌ها را ردیابی کند و اولین زنبور را بدون اینکه به آن آسیبی برسد در ماه ژوئیه به دام اندازد.

زنبور قاتل آسیایی در کمین زنبور عسل آمریکا
زنبور قاتل بومی جنوب‌شرقی آسیا است و در جنگل زندگی کرده و از حشرات کوچکتر تغذیه می‌کند. زنبور قاتل معمولا به سراغ آدمی نمی‌رود، اما اگر چنین کند چند نیش پی‌درپی او می‌تواند آدمی را از پای دربیاورد.

نیش این زنبور که به شش میلیمتر می‌رسد هر ساله در ژاپن جان ۲۰ تا ۵۰ نفر را می‌گیرد. به‌این ترتیب این جانور به تنهایی بیش از هر جانور دیگری در ژاپن آدم می‌کشد. فرار از دست این زنبور تقریبا ناممکن ست، زیرا سرعت پروازش به ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید