چرا جوانان بیشتر به نوع شدید کرونا مبتلا می‌شوند؟

چرا جوانان بیشتر به نوع شدید کرونا مبتلا می‌شوند؟

محققان معتقدند تمایز‌های کوچک ژنتیکی سبب می‌شوند برخی افراد به نوع شدیدتر این بیماری مبتلا شوند. محققان این تمایز‌های ژنتیکی در دی ان‌ای را ردیابی کرده اند.

کد خبر : ۸۶۶۰۳
بازدید : ۱۰۳۷۱
چرا جوانان بیشتر به نوع شدید کرونا مبتلا می‌شوند؟
در برخی از جوانان ابتلا به نوع شدید کرونا با عوارض جانبی شدیدی همراه است. درحالی است که بسیاری از افراد دیگر این بیماری را با عوارض جانبی بسیار کمتری پشت سر می‌گذارند.

عوامل ناشناخته‌ای سبب می‌شوند افراد جوان در برابر شدیدترین عوارض جانبی این پاندمی قرار گیرند. محققان معتقدند تمایز‌های کوچک ژنتیکی سبب می‌شوند برخی افراد به نوع شدیدتر این بیماری مبتلا شوند. محققان این تمایز‌های ژنتیکی در دی ان‌ای را ردیابی کرده اند.

پژوهش مذکور نشان داد اینترفرون احتمالا نقشی کلیدی در حفاظت از بدن دارد. اینترفرون یک پیام رسان مولکولی است که سیستم ایمنی بدن را در مقابل ویروس‌ها تحریک می‌کند. محققان متوجه شده اند جهشی نادر در برخی افراد سبب می‌شود بدن آنان نتواند ذخایر کافی از اینترفرون را برای ایجاد واکنش ایمنی مناسب بسازد.

یکی دیگر از نکات تمرکز این تحقیق ژنی به نام TYK۲ است. برخی از نسخه‌های این ژن در ایجاد برخی بیماری‌های خودایمنی مانند روماتوئید آرتروز تاثیر دارند و برخی دیگر نیز به نوع شدید کووید۱۹ منجر می‌شوند.
دارویی به نام «باریسیتینیب» که برای درمان آرتروز به کار می‌رود و یک مخرج مشترک ژنتیکی با کووید دارد. همین امر سبب شده در آزمایش‌های بالینی از این دارو برای مقابله با کووید۱۹ استفاده شود.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید