قتل همسایه به خاطر ایجاد مزاحمت

قتل همسایه به خاطر ایجاد مزاحمت

وقتی اعتراض کردم به من توهین کرد که عصبانی شدم و دو ضربه چاقو به او زدم. سپس چاقو را انداختم و به لرستان گریختم. آن جا در یکی از روستا‌های بروجرد کار می‌کردم تا وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد به مشهد بازگردم.

کد خبر : ۸۶۶۲۳
بازدید : ۱۲۹۵۹
قتل همسایه به دست
جوانی که همه پیکرش با انواع تصاویر و اشعار خالکوبی شده بود و خود را در صفحه اینستاگرام «شاه» معرفی می‌کرد، زوایای تاریک جنایت هولناک خود را هنگام بازسازی صحنه قتل در مشهد فاش کرد.
این جنایت هولناک عصر هشتم فروردین در بولوار توس ۱۴۸ مشهد زمانی رخ داد که جوان ۳۱ ساله معروف به «شاه» یکی از همسایگان را دید که مقابل منزل خواهرش ایستاده است و قصد مزاحمت دارد. او با دیدن این صحنه، چاقویش را بیرون کشید و به طرف جوان ۳۳ ساله هجوم برد و مقابل چشمان خواهرش، دوضربه چاقو بر پیکر «عباس» (جوان ۳۳ ساله) فرود آورد و بی درنگ از محل گریخت.
اعضای خانواده «شاه چاقوکش» نیز بی خیال از این که حادثه‌ای وحشتناک رخ داده است به درون منزل رفتند و در حیاط را بستند! کوچه گلشید خلوت بود و در آن ساعت کسی از آن محل نمی‌گذشت. همه همسایگان در خانه هایشان بودند و هیچ کس جان دادن جوان ۳۳ ساله افغانستانی را نمی‌دید.
مجروح این حادثه خود را به کنار دیوار منزلی در همان نزدیکی کشاند و به دیوار تکیه داد، چند دقیقه بعد رهگذری با ورود به داخل کوچه، پیکر خون آلودی را دید که کنار دیوار قرار داشت. او بلافاصله با اورژانس تماس گرفت، اما وقتی نیرو‌های امدادی به کوچه گلشید رسیدند، علایم حیاتی در جوان خون آلود وجود نداشت.
این گونه بود که خودرو‌های پلیس آژیر کشان وارد توس ۱۴۸ شدند و با حفظ صحنه جنایت، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند.
طولی نکشید که قاضی کاظم میرزایی به همراه گروهی از کارآگاهان اداره جنایی و عوامل بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی خراسان رضوی به محل وقوع جنایت رسیدند و بدین ترتیب تحقیقات درباره قتل جوان ۳۳ ساله درحالی آغاز شد که هیچ کس صحنه درگیری را ندیده بود.
به دستور مقام قضایی، جسد «عباس - خ» به پزشکی قانونی انتقال یافت و بررسی‌های میدانی تا پاسی از شب در محل وقوع قتل ادامه یافت. ردزنی آثار خون‌های ریخته شده در کوچه، کارآگاهان را به سوی منزلی در همان نزدیکی برد، اما درحالی که خون‌های مقابل منزل شسته شده بود کسی نیز در آن خانه حضور نداشت.

این موضوع ظن قاضی ویژه قتل عمد را برانگیخت و دستور تحقیقات گسترده‌ای را صادر کرد. دامنه بررسی‌های کارآگاهان به کوچه‌ای دیگر در اطراف محل جنایت رسید چرا که یکی از نزدیکان صاحب منزل مذکور در آن کوچه زندگی می‌کرد.
وقتی کارآگاهان زنگ منزل را به صدا درآوردند، زنی با چهره‌ای رنگ پریده، در حیاط را گشود و در حالی که سعی می‌کرد استرس خود را پنهان کند در پاسخ کارآگاهان گفت: ما در کوچه گلشید ساکن هستیم و این جا منزل خواهرم است که کنار هم جمع شده ایم!
لحظاتی بعد زن جوان به همراه کارآگاهان به طرف منزلش حرکت کرد و در پاسخ به سوال آن‌ها که چرا خون‌های مقابل منزل را شسته اید؟ گفت: ساعتی قبل یک خروس مقابل در حیاط قربانی کردیم و بعد هم با شیلنگ، خون‌های ریخته شده در کوچه را شستیم!
این زن سپس لاشه خون آلود خروسی را که داخل حیاط بود به کارآگاهان نشان داد و مدعی شد «این لاشه همان خروس است!»
اما این اظهارات برای مقام قضایی و کارآگاهان باورپذیر نبود به همین دلیل تحقیقات به صورت غیرمحسوس و با ورود به موضوعات اجتماعی و اخلاقی درحالی ادامه یافت که مشخص شد مقتول چند منزل بالاتر از محل قتل سکونت داشت.
این بررسی‌ها ماجرای ایجاد مزاحمت مقتول برای یکی از زنان ساکن در محله را به میان کشید که در همان منزل مورد ظن مقام قضایی اقامت می‌کرد. در همین هنگام یکی از کودکان محل که صحنه درگیری را از نقطه‌ای پنهان دیده بود، به افشای این جنایت پرداخت و به کارآگاهان گفت: «شاه» او را با چاقو زد و فرار کرد!
این جمله تحقیقات درباره جنایت هولناک در کوچه گلشید را وارد مرحله جدیدی کرد و کارآگاهان با دستور قاضی میرزایی، خواهر دوقلوی «شاه اینستاگرام» را به دلیل اختفای ادله جرم بازداشت کردند و از او خواستند با برادرش تماس بگیرد و از او بخواهد که خود را تسلیم کند!
اما این زن جوان وقتی با شماره تلفن برادرش تماس گرفت با لهجه کردی به او گفت که کارآگاهان به سراغش آمده اند و این گونه او را ترغیب به فرار کرد!
به این ترتیب زن جوان دستگیر شد و تحقیقات کارآگاهان با هدایت و نظارت سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) برای دستگیری «شاه اینستاگرام» به شگرد‌های نوین اطلاعاتی گره خورد تا این که اوایل مهر گذشته گروه ویژه کارآگاهان با همکاری کارشناسان اداره اطلاعات جنایی، موفق شدند متهم فراری را با ترفند‌های پلیسی به مشهد بکشانند و او را در منزل خواهرش دستگیر کنند.
اگرچه متهم فراری در همان مراحل اولیه بازجویی‌های تخصصی به ارتکاب جنایت اعتراف کرد، اما هنوز زوایای تاریکی در این پرونده وجود داشت که باید در صحنه بازسازی قتل روشن می‌شد. به همین دلیل به دستور قاضی با تجربه ویژه قتل عمد مشهد، جوان ۳۱ ساله معروف به «شاه اینستاگرام» به کوچه گلشید هدایت شد.
او که همه پیکرش را تصاویر مختلف خالکوبی احاطه کرده است با تفهیم اتهام ارتکاب قتل عمد از سوی قاضی میرزایی، مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد و پس از معرفی کامل خود گفت: «عباس» برای خواهرم ایجاد مزاحمت می‌کرد.
من هم به خاطر پرونده چاقوکشی که در تهران داشتم فراری بودم! آن جا در یک رستوران کار می‌کردم که با کارفرما دچار اختلاف شدیم و من او را با چاقو مجروح کردم و به مشهد گریختم. روز حادثه (هشتم فروردین) سرکوچه بودم که دیدم باز هم عباس مزاحم خواهرم شده است.
وقتی اعتراض کردم به من توهین کرد که عصبانی شدم و دو ضربه چاقو به او زدم. سپس چاقو را انداختم و به لرستان گریختم. آن جا در یکی از روستا‌های بروجرد کار می‌کردم تا وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد به مشهد بازگردم. در این مدت نیز فردی به نام «عموعلی» با من در ارتباط بود و کمکم می‌کرد، اما نمی‌دانم چرا زودتر به مشهد آمدم و نزد «عموعلی» رفتم.
او هم مرا به باغی در منطقه فردوسی برد تا کاری برایم پیدا کند، اما شب برای دیدار خواهرم به منزل او رفتم که ناگهان کارآگاهان را بالای سرم دیدم. براساس این گزارش، در ادامه بازسازی صحنه جنایت و پس از آن که سرهنگ حمیدفر (افسر پرونده) توضیحاتی درباره اعترافات متهمان در مراحل بازجویی و چگونگی دستگیری آن‌ها ارائه کرد، به دستور قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، خواهر متهم به قتل نیز مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و گفت:
مقتول همسایه ما بود و مدام مزاحم ما می‌شد حتی به کسانی که به منزل ما رفت و آمد می‌کردند نیز اعتراض داشت و ادعا می‌کرد چرا این فرد به خانه شما آمد؟ و چرا آن فرد از خانه شما خارج شد؟ دیگر از مزاحمت هایش آرامش نداشتیم! حتی زمانی که در منزل را جارو می‌کردم نیز باید به او پاسخ می‌دادم! و ...

زن جوان درباره ماجرای لاشه خروس نیز گفت: خروس را قربانی کرده بودیم که این حادثه (قتل) رخ داد و خون او مقابل منزل مان ریخت. وقتی خون‌ها را شستم لاشه خون آلود خروس را نگه داشتم و پر‌های آن را پاک نکردم تا بهانه‌ای برای شستن خون‌های مقابل منزل داشته باشیم!
در واقع با این کار می‌خواستیم کسی متوجه ماجرای قتل توسط برادرم نشود، اما بعد از این حادثه همه نگران بودیم و در خانه خواهر دیگرم جمع شدیم تا چاره‌ای بیندیشیم، ولی در مدت کوتاهی پلیس رسید و تصور کردیم که همه چیز لو رفته است!

با پایان اعترافات «شاه اینستاگرام» در صحنه جنایت، وی با دستور مقام قضایی روانه زندان شد و بررسی‌های کارآگاهان درباره سوابق کیفری او زیرنظر سرهنگ علی بهرامزاده (رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی) ادامه یافت.
قتل همسایه به دست
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید