حقایقی جالب در مورد "جو بایدن"

حقایقی جالب در مورد "جو بایدن"

بایدن جوان دانشکده حقوق را در دانشگاه سیراکوز به پایان رساند. پس از آن برای خدمت در جنگ ویتنام فراخوانده شد. اما به دلیل آسم در آزمون پزشکی رد شد.

کد خبر : ۸۶۷۲۶
بازدید : ۵۴۲۷
حقایقی جالب در مورد
جو بایدن هشت سال مشاور اوباما بود

جو بایدن عمری را در سیاست گذرانده است. وی ۳۶ سال سناتور بود و هشت سال در دولت اوباما خدمت کرده است. بایدن که زندگی‌اش با فجایع خانوادگی و شکست‌های سیاسی همراه بوده است، اینک اظهار داشته که انتظار دارد پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری شود.

اما درباره مردی که رئیس‌جمهور بعدی ایالات متحده شده است چه می‌دانیم؟

در کودکی لکنت زبان داشت
بایدن پیش از آن‌که در ۱۰ سالگی همراه خانواده به ویلمینگتون در ایالت دلاور نقل مکان کند، دوران کودکی خود را در اسکرانتون در ایالت فیلادلفیا گذراند. در مدرسه همکلاسی‌هایش او را به دلیل لکنت زبانش مسخره می‌کردند. آن‌ها وقتی او می‌خواست نام خانوادگی خود را بر زبان آورد، او را با «بای‌بای» پاسخ می‌دادند.

در دبیرستان فوتبال آمریکایی بازی می‌کرد
معاون سابق رئیس جمهور در آکادمی آرچمیر که یک مدرسه کاتولیک است، فوتبال آمریکایی بازی می‌کرد. او ۱۹ گل با حرکت شش‌امتیازی به ثمر رسانده است.

برای جنگ ویتنام به خدمت فراخوانده شد، اما در آزمون پزشکی موفق نشد
بایدن جوان دانشکده حقوق را در دانشگاه سیراکوز به پایان رساند. پس از آن برای خدمت در جنگ ویتنام فراخوانده شد. اما به دلیل آسم در آزمون پزشکی رد شد.
اینک ۷۷ساله است، در مراسم تحلیف مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود، او در ۲۰ نوامبر ۷۸ساله خواهد شد
وی در ژانویه سال جاری، بسیار جلوتر از پیروزی‌اش در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، اظهار داشته بود که به واسطه سن بالایش کسی را به عنوان معاونت خود بر خواهد گزید، که از همان روز اول برای تصدی مقام ریاست جمهوری آمادگی داشته باشد.

وی در مورد این موضوع در آیووا اظهار داشته بود که «حداقل هشت زن، و حداقل چهار یا پنج زن رنگین‌پوست» وجود دارند که به اعتقاد او «کاملاً واجد شرایط معاونت ریاست جمهوری هستند.»

«اما برای من نامزد صالح برای معاونت ریاست جمهوری باید حائز دو ویژگی باشد. یکی این است که باید قادر باشد که رئیس جمهور شود، چرا که من مرد سن‌وسال‌داری هستم.»

برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرد و دوباره در سال ۲۰۰۸ برای ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد

با این حال او انصراف داد و نامزد معاونت ریاست‌جمهوری اوباما شد. اما برگزیده شدن او توسط اوباما به عنوان معاونش به هیچ وجه مسلم نبود. بایدن در جریان انتخابات مقدماتی آقای اوباما رقیب دموکرات خود را، به عنوان «اولین آفریقایی-آمریکایی متعارف با بیان خوب و هوش بالا، ظاهر‌تر و تمیز و خوش قیافه» خوانده بود.
شاهد چند فاجعه خانوادگی در زندگی‌اش بود
بایدن در سال ۱۹۷۲ همسر اول خود نیلیا و نوزاد دخترش به نام نائومی را در یک تصادف رانندگی از دست داد. دو پسر او بو و هانتر نیز در آن خودرو بودند، اما زنده ماندند. پسر بزرگ او بو در سال ۲۰۱۵ بر اثر سرطان مغز درگذشت.

فیلم مورد علاقه او «ارابه آتش» است
بایدن در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۸ گفت: «ارابه‌های آتش احتمالاً فیلم مورد علاقه من است.» وی گفت: «حقیقت این است که جذابیت این فیلم برای ما آنجایی است که قهرمان شهرت و شکوه شخصی را فدای اصول می‌کند. برای من، این علامت قهرمانی واقعی است. وقتی کسی چنین انتخابی می‌کند.»

جو بایدن عاشق بستنی است
بایدن اعتراف می‌کند که ذائقه شیرینی دارد و وقتی بخواهد خود را خوشحال کند، بستنی می‌خورد. او در سال ۲۰۱۶ گفت: «نام من جو بایدن است و من عاشق بستنی هستم.» وی افزود: «سیگار نمی‌کشم، اما زیاد بستنی می‌خورم.»

در سال ۱۹۷۷ با همسر فعلی خود جیل تریسی جیکوبز که معلم است، ازدواج کرد
این زوج در سال ۱۹۷۵ در یک قرار ملاقات کور با هم دیدار کردند. بایدن مجبور شد پنج بار خواستگاری کند تا از خانم بایدن جواب مثبت بگیرد.

بایدن غالباً با افتخار از خود به عنوان «شوهر جیل بایدن» یاد می‌کند. وی پس از کسب نامزدی حزب دموکرات به حضار گفت: «به آموزگار مورد علاقه خود فکر کنید که به شما اعتماد به نفس داد. آن آموزگار همان جیل خواهد بود.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید