رونمایی از محصولات جدید اپل در ۱۰ نوامبر

رونمایی از محصولات جدید اپل در ۱۰ نوامبر

مک او اس ۱۱ بیگ سور، یک به‌روزرسانی بزرگ برای مک محسوب می‌شود چراکه رابط کاربری کاملا متفاوتی را در خود جای داده و طراحی جدیدی را در بخش‌هایی همچون کنترل سنتر، نوتیفیکیشن سنتر و همچنین اپلیکیشن Messages معرفی خواهد کرد.

کد خبر : ۸۶۷۷۲
بازدید : ۹۶۰۰
تنها چند روز تا زمان برگزاری رویداد اپل در ماه نوامبر باقی مانده و هرچه به تاریخ این مراسم یعنی ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری درخصوص محصولاتی که قرار است در این رویداد معرفی شوند به بیرون درز می‌کند.
در رویداد‌های قبلی اپل، شاهد رونمایی از آیپد، اپل واچ و آیفون بودیم و اکنون دیگر زمان رونمایی از سری جدید دستگاه‌های مک مجهز به تراشه‌های اختصاصی اپل موسوم به اپل سیلیکون (Apple Silicon) رسیده است. به همین دلیل این رویداد تحت عنوان Apple Silicon Mac نام‌گذاری شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.
رونمایی از محصولات جدید اپل در ۱۰ نوامبر

اپل سیلیکون
تمرکز این رویداد روی تراشه‌های اپل سیلیکون و استفاده از آن‌ها در نسل جدید دستگاه‌های مک خواهد بود. اپل برای اولین بار در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگان در ماه ژوئن از تصمیم خود برای به کارگیری پردازنده‌های سیلیکون خبر داد و اعلام کرد که اولین مک مجهز به این تراشه در سال ۲۰۲۰ به دست خریداران خواهد رسید.
در حال حاضر تراشه‌های اینتل بار پردازشی محصولات مک اپل را به دوش می‌کشند. حال با اپل سیلیکون این شرکت می‌تواند زمان‌بندی تولید و عرضه محصولات خود را در دست بگیرد و دیگر چشم به تولیدات اینتل و محصولات این شرکت نخواهد دوخت.

البته طی سال‌های اخیر روابط خوبی میان این دو شرکت حاکم نبوده و بدقولی چند باره اینتل در تولید تراشه‌های مورد نیاز اپل، نارضایتی‌ها مدیران اپل را به دنبال داشت. با این حال نسل جدید تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM اپل بر اساس تراشه‌های A ۱۴ تولید خواهد شد.
طبق گزارشی که چندی پیش توسط بلومبرگ منتشر شده، این تراشه احتمالا به ۱۲ هسته پردازشی مجهز خواهد بود. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به محصولات مورد انتظار در این رویداد.
رونمایی از محصولات جدید اپل در ۱۰ نوامبر

مک بوک پرو ۱۳ اینچی
بلومبرگ اخیرا در گزارشی نوشت که اولین مک مجهز به ترشه اپل سیلیکون، نسخه جدیدی از مک بوک پرو ۱۳ اینچی خواهد بود. محصولی که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی اخیر اپل دارد که چندی پیش معرفی شد. در واقع نباید انتظار داشت که شاهد تغییراتی اساسی در طراحی این مدل جدید باشیم.

مک بوک ایر جدید
منابع خبری موثق همانند بلومبرگ، مینگ-چی کو و اکانت L ۰ vetodream همگی اعلام کردند یکی از مدل‌های جدید مک مجهز به اپل سیلیکون، مک بوک ایر ۱۳ اینچی جدید خواهد بود. در این محصول نیز نباید انتظار تغییراتی اساسی در طراحی دستگاه را داشت.
از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به بدنه‌ای باریک، باتری ارتقای یافته، قابلیت‌های گرمایی بهبودیافته و عملکرد بهتر اشاره کرد.
سایر محصولات مک مورد انتظار در این رویداد
جدای از این دو دستگاه، اپل احتمالا از یک مک بوک پرو ۱۶ اینچی نیز رونمایی خواهد کرد. البته هنوز چیز زیادی درخصوص معرفی این محصول معرفی نشده، اما گفته می‌شود که در اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و از پردازنده قوی و تراشه گرافیکی اختصاصی بهره خواهد برد.

از دیگر محصولات پیش‌بینی شده می‌توان به مک بوک ایر ۱۲ اینچی اشاره کرد که تراشه اپل سیلیکون را در دل خود جای خواهد داد. گفته می‌شود که به لطف مصرف بهینه باتری توسط تراشه‌های اختصاصی اپل، این دستگاه می‌تواند طول عمر باتری را افزایش دهد.

گفته می‌شود که اپل در حال طراحی و توسعه آی‌مک جدید، مک مینی جدید و مک پرو جدید است. البته بعید به نظر می‌رسد که در رویداد پیش رو شاهد معرفی این محصولات باشیم. اپل پیش‌تر اعلام کرده که حدود دو سال طول خواهد کشید تا بتواند تراشه‌های اپل سیلیکون را در دل تمامی‌دستگاه‌های مک خود جای دهد.
رونمایی از محصولات جدید اپل در ۱۰ نوامبر
مک او اس ۱۱ بیگ سور
اپل احتمالا در خلال رویداد روز سه‌شنبه خود اطلاعاتی را درخصوص زمان عرضه پلت‌فرم مک او اس ۱۱ بیگ سور (masOS ۱۱ Big Sur) خود ارائه خواهد داد. این شرکت ابتدا در جریان کنفرانس WWDC ۲۰۲۰ از این سیستم عامل رونمایی کرد، اما هنوز زمان دقیق عرضه آن اعلام نشده است.

مک او اس ۱۱ بیگ سور، یک به‌روزرسانی بزرگ برای مک محسوب می‌شود چراکه رابط کاربری کاملا متفاوتی را در خود جای داده و طراحی جدیدی را در بخش‌هایی همچون کنترل سنتر، نوتیفیکیشن سنتر و همچنین اپلیکیشن Messages معرفی خواهد کرد.
با عرضه پلت‌فرم مک او اس ۱۱ بیگ سور برای مک‌های مجهز به اپل سیلیکون، این دستگاه قادر خواهند تا اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد را اجرا کنند. احتمالا در مراسم پیش رو اطلاعاتی نیز در این رابطه منتشر خواهد شد.

جدای از تراشه‌های اپل سیلیکون این احتمال نیز وجود دارد که اپل از برخی محصولات جدید خود مانند ایرپاد استودیو، ایرتگ و اپل تی وی جدید نیز رونمایی کند.
منبع: آی تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید