تصاویر/ "جو بایدن" و ۴۸ سال زندگی سیاسی

تصاویر/ "جو بایدن" و ۴۸ سال زندگی سیاسی

رئیس جمهور آینده آمریکا می‌خواهد از همین ویژگی‌ها در مقام خود بهره ببرد. او با تجربه سیاسی ۴۸ ساله و در سن ۷۸ سالگی وارد کاخ سفید می‌شود.

کد خبر : ۸۶۸۳۲
بازدید : ۱۳۲۶۵
نقاط قوت بایدن ریشه در رویداد‌هایی غم‌انگیز در زندگی و تجربه سیاسی او دارند. رئیس جمهور آینده آمریکا می‌خواهد از همین ویژگی‌ها در مقام خود بهره ببرد. او با تجربه سیاسی ۴۸ ساله و در سن ۷۸ سالگی وارد کاخ سفید می‌شود.

تصاویر/
جو بایدن در ۲۰ نوامبر سال ۱۹۴۲ در اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمد. این تصویر بایدن را در سال ۱۹۵۲ و در حالی که او ده ساله است نشان می‌دهد.

تصاویر/
بایدن تحصیل‌کرده‌ی حقوق است و فعالیت سیاسی خود را در شورای شهر ویلمینگتون (دلاویر) آغاز کرد. در سال ۱۹۷۲، در سن ۲۹ سالگی در سنای آمریکا انتخاب شد و تا سال ۲۰۰۹ دلاویر را نمایندگی کرد.
تصاویر/
یک تصادف دردناک بر پیروزی بایدن در انتخابات سنا در سال ۱۹۷۲ سایه افکند. در این تصادف که کمی پس از اعلام نتایج انتخابات رخ داد، همسر نخست او به نام نیلیا (در میانه عکس) و دخترشان به نام ناومی (در این تصویر نیست) جان باختند. دو پسران آنها، بو و هانتر (در تصویر سمت راست) در این تصادف زخمی شدند.

تصاویر/
در ژانویه سال ۱۹۷۳ در کنار تخت پسرش که هنوز در بستر بیماری بود برای مجلس سنا سوگند خورد. بعد‌ها بایدن گفته بود که پسرانش ناجی او برای ادامه زندگی بوده‌اند. بایدن تا زمانی که با همسر دوم خود آشنا شود، دست تنها بزرگ‌کردن و تربیت فرزندانش را به عهده گرفت.

تصاویر/
بایدن در ماه ژوئن سال ۱۹۸۷ برای نخستین بار آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۱۹۸۸ اعلام کرد. اما ۶ هفته بعد از آن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که از رقابت کنار می‌کشد. پیش از اعلام این تصمیم از سوی بایدن، گفته شده بود که او برای سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش، از بخش‌هایی از سخنرانی‌های دیگر سیاستمداران بهره گرفته است.

تصاویر/
از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۵ بایدن ریاست کمیته قضایی را بر عهده داشت؛ جایی که نقشی در تصویب قوانین مربوط به مبارزه با جرم، کنترل سلاح گرم و حفاظت از زنان در برابر خشونت داشت. در دورانی که او در این کمیته بود چندین بحث داغ در مورد تعیین قضات دیوان عالی آمریکا اتفاق افتاد.
تصاویر/
پس از حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ بایدن از عملیات نظامی بین‌المللی علیه طالبان در افغانستان حمایت کرد. با این وجود، در سال‌های پس از آن بایدن به یکی از منتقدان جدی مأموریت عراق تبدیل شد و در سال ۲۰۰۶ حامی طرح صلح شد.

تصاویر/
سال ۲۰۰۱ ریاست کمیته روابط خارجی سنا را به عهده گرفت؛ ریاستی که البته پس از شکست دموکرات‌ها در انتخابات کنگره در سال ۲۰۰۳ مجبور به کناره‌گیری از آن شد. اما با انتخابات کنگره در سال ۲۰۰۶ موازنه قوا دوباره تغییر کرد و بایدن در سال ۲۰۰۷ دوباره به ریاست این کمیته بازگشت.

تصاویر/
سال ۲۰۰۷ و دورخیزی جدید: بایدن دوباره به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد. بدون موفقیت! پس از اولین دور انتخابات مقدماتی در ژانویه ۲۰۰۸ با شکستی آشکار، بایدن تسلیم شد.

تصاویر/
در مقابل این هم‌حزبی او باراک اوباما، سناتور جوان بود که در انتخابات مقدماتی پیروز شد و بایدن را در اوت سال ۲۰۰۸ به عنوان معاون خود برگزید. بایدن با تجربه خود در دنیای سیاست و تماس‌ها و ارتباطات خوبی که با اتحادیه‌های صنفی و کارگری داشت، در کنار اوباما ایستاد.

تصاویر/
نتیجه انتخابات ۴ نوامبر سال ۲۰۰۸، نتیجه‌ای تاریخی بود: زوج سیاسی اوباما- بایدن بر رقیب خود یعنی جان مک‌کین-سارا پیلین غلبه کرد. برای نخستین بار یک سیاهپوست رئیس جمهور آمریکا شد.

تصاویر/

تیم اوباما-بایدن در مجموع ۸ سال در رأس هرم سیاسی ایالات متحده آمریکا ایستاد. این ترکیب در نوامبر ۲۰۱۲ در انتخاباتی دیگر دوباره تکرار شد و پس از دو دوره، طبق قانون اساسی آمریکا در ژانویه ۲۰۱۷ پایان یافت.

تصاویر/
بسیاری از دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ امیدوار بودند که بایدن پس از اوباما به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری وارد میدان شود. او، اما به دلایل خانوادگی از این رقابت‌ها صرف‌نظر کرد.
تصاویر/
سال ۲۰۱۹ اوضاع سیاسی درون آمریکا به وضوح تغییر کرد. بایدن تصمیم گرفت وارد میدان شود و این سومین بار بود که او چنین تصمیمی می‌گرفت. گفته بود، نمی‌خواست بنشیند و بی‌عمل نظاره کند که دوران ریاست جمهوری ترامپ تمدید می‌شود.
در اوت سال ۲۰۲۰ در نشست حزب دموکرات رسما به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ۲۰۲۰ اعلام شد. دموکرات‌ها که با این چهره وارد کارزار انتخابات شده بودند تبلیغ می‌کردند: بایدن اطمینان را به جای غیرقابل پیش‌بینی بودن، تواضع و از خودگذشتگی را به جای خودخواهی، آرامش را به جای قیل و قال و متانت را به جای عدم صداقت به کاخ سفید بازمی‌گرداند.

تصاویر/
بایدن کامالا هریس را به عنوان معاون اول خود برگزید. هریس نخستین زن سیاهپوستی است که به عنوان نامزد این پست از سوی یکی از بزرگترین احزاب سیاسی آمریکا پیشنهاد می‌شود. هریس قول اصلاحات گسترده در بخش قضایی و پلیس را در صورت تغییر قدرت در آمریکا داده بود.

تصاویر/
مبارزات انتخاباتی بایدن در سایه پاندمی کرونا پیش رفت. او ماه‌ها قادر به برپایی مراسم انتخاباتی نبود و به جای آن با پیام‌های ویدیویی از زیرزمین خانه‌اش سعی در جذب رأی دهندگان داشت. بایدن برخلاف دونالد ترامپ، در هر مراسمی شرکت کرد، ماسک بر دهان زد.

تصاویر/
شب انتخابات: خبر‌ها از رقابتی تنگاتنگ میان بایدن و ترامپ البته با برتری به نفع بایدن حکایت می‌کنند. صبح پس از رأی‌گیری بایدن خطاب به هوادارنش می‌گوید: «می‌رویم که پیروز این انتخابات باشیم.»

تصاویر/
و بایدن بالاخره به هدف رسید: ۴۸ سال پس از آغاز فعالیت سیاسی در واشنگتن او حالا ۴۶‌امین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکاست.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید