۵ محرک طبیعی برای افزایش انرژی بدن

۵ محرک طبیعی برای افزایش انرژی بدن

فعالیت بدنی حتی در قالب ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه یکی از بهترین محرک‌های طبیعی برای افزایش انرژی بدن است. فقط باید در این مسیر ثابت قدم باشید.

کد خبر : ۸۶۸۴۴
بازدید : ۱۰۰۶۷
محرک‌های طبیعی بسیاری وجود دارند که شاید در خانه خود نیز آن‌ها را داشته باشید. در ادامه با برخی از این تقویت کننده طبیعی سطوح انرژی بیشتر آشنا می‌شویم.
۵ محرک طبیعی برای افزایش انرژی بدن
رزماری
بنابر مقاله‌ای که در نشریه Scripta Ethnological منتشر شد، رزماری از خواص محرک برخوردار است. پس در صورت احساس خستگی می‌توانید نوشیدن دمنوش رزماری را مد نظر قرار دهید. این نوشیدنی می‌تواند به افزایش سطوح انرژی شما کمک کند.
۵ محرک طبیعی برای افزایش انرژی بدن
جینسینگ قرمز
جینسینگ قرمز یک محصول انرژی‌زا است که به طور گسترده توسط ورزشکاران استفاده می‌شود. جینسینگ قرمز یکی از بهترین محرک‌های طبیعی است که سطوح انرژی و همچنین سلامت بدن را تقویت می‌کند.

مصرف دمنوش جینسینگ قرمز یکی از گزینه‌های توصیه شده و راحتی است که می‌توانید برای بهره‌مندی از فواید آن در زمینه افزایش سطوح انرژی بدن و رفع خستگی مد نظر قرار دهید.
۵ محرک طبیعی برای افزایش انرژی بدن
گوارانا
میوه گوارانا بومی آمازون است و بنابر مطالعه‌ای که در نشریه Vitae منتشر شد، سرشار از ویتامین‌های مختلف و کافئین است. از این رو، هنگامی که با احساس خستگی مواجه هستید، گوارانا می‌تواند محرک خوبی برای افزایش سطوح انرژی باشد.

پودر گوارانا گزینه‌ای است که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. شما می‌توانید این پودر را به ماست، آبمیوه‌ها یا اسموتی‌ها اضافه کنید.
۵ محرک طبیعی برای افزایش انرژی بدن
یربا ماته
چای یربا ماته اخیرا بسیار محبوب شده و افراد بسیاری نوشیدن آن را آغاز کرده اند. افراد پس از نوشیدن این چای حال خوبی را تجربه می‌کنند.

شما می‌توانید این محرک طبیعی را به صورت دمنوش مصرف کنید. با توجه به مطالعه‌ای که در نشریه Anales de la Facultad de Medicina de la Universidad de la República Uruguay منتشر شد، یربا ماته حاوی کافئین است و می‌تواند به افزایش سطوح انرژی کمک کند.
۵ محرک طبیعی برای افزایش انرژی بدن

گینکو بیلوبا
گینکو بیلوبا به واسطه خواص خود برای حافظه یا اختلالات تمرکز شناخته شده است و مطالعه‌ای که در نشریه Medicina Naturista منتشر شد به این موارد اشاره دارد. همچنین، گینکو بیلوبا حاوی کافئین است، از این رو، می‌تواند در افزایش سطوح انرژی بدن موثر عمل کند.

دمنوش گینکو بیلوبا یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده از این گیاه است. شما می‌توانید محصولات آماده استفاده را خریداری کرده یا دمنوش را با استفاده از برگ‌های گینکو بیلوبا آماده کنید. مکمل‌های گینکو بیلوبا نیز در دسترس هستند.

نکته‌های بیشتر
برای افزایش سطوح انرژی خود می‌توانید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

رژیم غذایی خود را تغییر دهید: مصرف وعده‌های غذایی بزرگ ممکن است دلیل احساس خستگی شما باشد. مصرف وعده‌های غذایی کوچک‌تر با تکرر بیشتر در طول روز را مد نظر قرار دهید. زمانی که احساس می‌کنید سیر شده اید از غذا خوردن دست بکشید و میوه‌ها و سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود جای دهید.

ورزش کنید: فعالیت بدنی حتی در قالب ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه یکی از بهترین محرک‌های طبیعی برای افزایش انرژی بدن است. فقط باید در این مسیر ثابت قدم باشید.

روابط اجتماعی خود را تقویت کنید: برقراری ارتباط با دیگران می‌تواند به افزایش انرژی بدن کمک کند. اما اگر خود را در خانه حبس کنید، خستگی یکی از پیامد‌های احتمالی خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید