داعش، ۵۰ نفر را در استادیوم فوتبال موزامبیک سر برید

داعش، ۵۰ نفر را در استادیوم فوتبال موزامبیک سر برید

مهاجمان چند روستا را به آتش کشیده و سپس زنان روستا‌های اطراف را ربوده و مردان را اسیر کرده در یک زمین فوتبال گرد آوردند. آن‌ها سپس سر قربانیانشان را از تن جدا و بدنشان را قطعه‌قطعه کردند.

کد خبر : ۸۶۸۷۷
بازدید : ۵۲۲۷
داعش، ۵۰ نفر را در استادیوم فوتبال موزامبیک سر برید
این حمله به مدت چند روز توسط یک گروه وابسته به داعش در روستای «موته» در استان جنگ‌زده «کابو دلگادو» ادامه داشته است

به گزارش رسانه‌های محلی موزامبیک، یک گروه وابسته به داعش سر بیش از ۵۰ نفر را در یک استادیوم فوتبال در روستایی در شمال کشور از تن جدا کرده‌اند.این حمله به مدت چند روز توسط یک گروه وابسته به داعش در روستای «موته» در استان جنگ‌زده «کابو دلگادو» ادامه داشته است.

یک خبرگزرای موزامبیک گفت مهاجمان چند روستا را به آتش کشیده و سپس زنان روستا‌های اطراف را ربوده و مردان را اسیر کرده در یک زمین فوتبال گرد آوردند. آن‌ها سپس سر قربانیانشان را از تن جدا و بدنشان را قطعه‌قطعه کردند.

این منطقه نفت‌خیز موزامبیک شاهد حملات خونین یگ گروه محلی وابسته به داعش موسوم به اهل سنت و جماع یا «الشباب» است که ارتباطی با گروه الشباب سومالی ندارد.

در ماه آوریل نیز این گروه ۵۲ نفر را به دنبال آن که از پیوستن به آن‌ها خودداری کردند، به ضرب گلوله یا جداکردن سر از تن، به قتل رساندند. در ماه پیش از آن افراط‌گرایان ساختمان‌های دولتی را به آتش کشیده و ده‌ها مامور پلیس را کشتند.

در ماه مه ۲۰۱۸، سر دستکم ده نفر در دو روستا در شمال موزامبیک در نزدیکی مرز تانزانیا از تن جدا شد. افراط‌گرایان در چند ماه گذشته روستا‌های دورافتاده را برای اشاعه نفوذشان در منطقه هدف حمله قرار داده‌اند که در نتیجه آن هزاران نفر از منطقه گریخته‌اند.

دولت موزامبیک به منظور آموزش سربازان ارتش و کنترل آشوب‌ها از جامعه بین المللی کمک خواسته است. آیان حرصی علی، فعال حقوق‌بشر در توئیتی نوشت: «جنایاتی وحشتناک و فجیع به نام ایمان و ایدئولوژی. همه ما باید برای پایان دادن به این کیش خودکامه که بویی از رحم و رستگاری نبرده، متحد شویم.»

«هلیل نویر» حقوقدان بین‌المللی و فعال حقوق‌بشر نیز در یک توئیت ضمن اظهار تاسف از این واقعه گفت: «روستائیان در حین فرار دستگیرشده و در قساوتی که در جمعه شب و روز شنبه صورت گرفت سرشان بریده و بدن‌هایشان قطعه‌قطعه شد.
شورای حقوق‌بشر سازمان ملل -که ساعات کاری امروزش را به انتقاد از ایالات متحده آمریکا گذراند- نه چیزی می‌گوید و نه اقدامی می‌کند.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید