شیوع بیشتر کرونا در میان آسیایی‌تبار‌ها و آفریقایی‌تبار‌ها

شیوع بیشتر کرونا در میان آسیایی‌تبار‌ها و آفریقایی‌تبار‌ها

حرف ما این نیست که اقلیت‌های قومی لزوماً یک گروه اولویت‌دار محسوب شوند؛ حرف ما این است که چندین گروه اولویت‌دار وجود دارد و دولت باید در تصمیمات دشوار خود آن‌ها را در نظر بگیرد.

کد خبر : ۸۶۹۵۰
بازدید : ۴۹۹۵
شیوع بیشتر کرونا در میان آسیایی‌تبار‌ها و آفریقایی‌تبار‌ها
براساس یک گزارش جدید، آفریقایی‌تبار‌ها و آسیایی‌تبار‌ها در مقایسه با نژاد سفیدپوست تا دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند. براساس آمار جمع‌آوری‌شده از بیش از ۱۸ میلیون نفر در ۵۰ مطالعه در بریتانیا و ایالات متحده، خطر بستری شدن در واحد مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا برای افراد با پیشینه آسیایی دو برابر بیشتر از سفیدپوستان است.

این گزارش که در مجله «ای‌کلینیکال مدیسین» از سوی لنست به چاپ رسیده است، اولین ابرتحلیل تأثیر قومیت بر بیماران مبتلا به کرونا است. نویسندگان این مقاله معتقد‌ند که یافته‌های مطالعه آن‌ها پیش از اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا حائز اطلاعات مهمی است.

به گفته ایشان [در بریتانیا]تصمیم‌گیری در مورد این که شهروندانی از نژاد آفریقایی و آسیایی در اولویت برای واکسیناسیون قرار بگیرند یا نه، در اختیار دولت و کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی است که درباره همه جنبه‌های واکسیناسیون به دولت مشاوره می‌دهد.

دکتر مانیش پاریک، دانشیار بالینی در بیماری‌های عفونی در دانشگاه لستر و نویسنده ارشد مقاله، می‌گوید: «ما باید به یاد داشته باشیم که چند گروه جمعیتی پرخطر وجود دارد: افراد مسن، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و افرادی که در خانه‌های سالمندان سکونت دارند؛ بنابراین دولت و کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی با تصمیم دشواری مواجه‌اند که چگونه واکسن را در بدو عرضه آن تخصیص دهد.

حرف ما این نیست که اقلیت‌های قومی لزوماً یک گروه اولویت‌دار محسوب شوند؛ حرف ما این است که چندین گروه اولویت‌دار وجود دارد و دولت باید در تصمیمات دشوار خود آن‌ها را در نظر بگیرد.» محققان دریافتند که افراد با تبار آفریقایی دو برابر و افراد با تبار آسیایی ۱.۵ برابر بیشتر در مقایسه با سفیدپوستان به کرونا آلوده می‌شوند.

دکتر پاریک می‌گوید که این یافته‌ها می‌تواند صرفاً نشان‌گر «احتمال بیشتر در تماس بودن با ویروس در این جوامع» باشد.

«توضیحات فراوانی وجود دارد که چرا ممکن است سطح بالایی از عفونت کرونا در اقلیت‌های قومی وجود داشته باشد، از جمله احتمال بالاتر زندگی در خانوار‌های پرجمعیت‌تر متشکل از چندین نسل؛ داشتن وضعیت اقتصادی اجتماعی پایین‌تر که ممکن است احتمال زندگی در خانه‌های پرازدحام‌تر را افزایش دهد و نیز اشتغال در مشاغل فیزیکی که امکان انجام آن‌ها از خانه وجود ندارد.»

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که احتمال بستری شدن افراد از تبار آسیایی در بخش مراقب‌های ویژه دو برابر سفید پوستان است. بر اساس این گزارش، «سطح بالاتر ابتلا به دیگر بیماری‌ها در این جوامع» می‌تواند یکی از عواملی باشد که چرا شهروندان آسیایی‌تبار بریتانیا بیشتر به علائم شدید کرونا گرفتار می‌شوند.

به گفته این محققان، بین سفیدپوستان و سیاه‌پوستان اختلافی از نظر احتمال بستری در واحد مراقبت‌های ویژه وجود ندارد.

دکتر جاتیندر مینهاس، محقق علوم پزشکی در موسسه ملی تحقیقات بهداشت در دانشگاه لستر، گفت: «در ابرتحلیل ما نشانه‌ای وجود دارد که افراد آسیایی‌تبار در مقایسه با افراد سفیدپوست در معرض خطر بالاتر فوت بر اثر کرونا هستند، اما این پدیده بین سفیدپوستان و آفریقایی‌تباران دیده نمی‌شود.»

نویسندگان این ابرتحلیل هشدار می‌دهند که مطالعه آن‌ها همه مقالات منتشرشده در خصوص خطر پذیرش در واحد مراقبت‌های ویژه را در بر نمی‌گیرد. این ابرتحلیل شامل مقالات علمی منتشر شده بین اول دسامبر ۲۰۱۹ و ۳۱ اوت ۲۰۲۰ در مجلات علمی و همچنین مقالات در انتظار بررسی است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید