راز محبوبیت ماندگار "استیو جابز" در میان همکاران!

راز محبوبیت ماندگار "استیو جابز" در میان همکاران!

او بر خلاف سایر مدیران عاملی که من با آن‌ها کار کرده‌ام، منتظر شنیدن نکات مثبت نبود و مدام در هر جلسه تاکید می‌کرد که به جای یادآوری کار‌های درستی که انجام داده‌ام، نقاط ضعف من را گزارش کن.

کد خبر : ۸۷۰۵۷
بازدید : ۱۰۱۹۴
راز محبوبیت ماندگار
یک مطالعه جدید که توسط شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی (NBC) با همکاری شرکت کنندگان در مسابقه آواز (The Voice) انجام شده، نحوه انتخاب مربیان و مشاوران را بررسی کرده تا توضیح دهد که چرا برخی از افرادی که با یک رئیس سخت‌گیر همچون استیو جابز کار کرده‌اند، هنوز عاشق این تجربه شغلی خود هستند.

پیش از شروع این مسابقه، شرکت کنندگان اعلام کرده بودند که معیار اصلی آن‌ها در انتخاب مربی آواز، میزان تخصص و تجربه او در سبک آوازخوانی انتخاب شده توسط آنهاست.
با این حال، وقتی زمان تصمیم گیری فرا رسید، اکثر آن‌ها مربی‌ای را به عنوان مشاور خود انتخاب کردند که نسبت به آن‌ها نگاه مثبت‌تری داشت و از کار آن‌ها بیشتر تعریف و تمجید می‌کرد.

نتیجه این بررسی با یافته‌های محققان در مورد صد‌ها فرد مورد مطالعه که در مشاغل مختلف کار می‌کرده‌اند، همخوانی داشت. چرا که اکثر افراد علاقه بسیاری به مورد پسند واقع شدن از سوی مربیان و مشاوران خود دارند. این بدان معنی است که ما اغلب از افرادی که در مورد ما نظرات مثبتی ابراز می‌کنند، مشاوره می‌گیریم. چون افزایش احساس مثبت فردی موجب رشد اعتماد به نفس می‌شود.

با این وجود اگرچه مربیان و مشاوران متملق باعث می‌شوند که شما احساس فردی بهتری داشته باشید، لزوما به شما در بهتر شدن کار و افزایش کارآیی کمکی نمی‌کنند.

اما در این میان بررسی تجربه همکاری برخی از همکاران سابق استیو جابز، مدیرعامل شرکت اپل، آموزه‌های جدیدی را فاش کرد. گای کاوازاکی، مشاور سابق ارتباطات مدیرعامل اپل با صحه گذاشتن بر باور برخی دیگر از همکاران سابق خود، تاکید می‌کند که حاضر نیست تجربه همکاری با مرحوم جابز را با هیچ چیز دیگری عوض کند.

او این حس مثبت و عشق پایدار به مدیر سخت‌گیری همچون استیو جابز را این گونه توضیح می‌دهد: «او کارکنان خود را به سمت انجام بهترین کار در حرفه‌شان سوق می‌داد و مهمتر از همه، به آن‌ها کمک می‌کرد تا متوجه شوند که توانایی‌شان بیش از آن چیزی است که تا کنون تصور می‌کرده‌اند.»
کاوازاکی همچنین در مورد تجربه فردی خود به عنوان مشاور جابز می‌گوید: «او بر خلاف سایر مدیران عاملی که من با آن‌ها کار کرده‌ام، منتظر شنیدن نکات مثبت نبود و مدام در هر جلسه تاکید می‌کرد که به جای یادآوری کار‌های درستی که انجام داده‌ام، نقاط ضعف من را گزارش کن.»

این در حالی است که اکثر مدیران ارشد علاقمند هستند تا بیشتر در مورد بهبود اوضاع چیزی بشنوند و وقتی نقاط ضعف آن‌ها مطرح می‌شود، حالت دفاعی به خود می‌گیرند.

همه ما در زندگی خود به یک مشوق نیاز داریم، اما باید میان حس نیاز به دریافت تایید‌های مکرر و نظرات مثبت از طرف مربیان و مشاوران و لزوم شکوفا شدن توانایی فردی تعادل برقرار کنیم. پس باید افرادی را انتخاب کنیم که کمتر چاپلوسی می‌کنند و از ما تقاضای انجام کار بزرگ‌تر و بیشتری دارند.
منبع: یورونیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید