مرگ مبتکر "چالش سطل یخ" در ۳۷ سالگی

مرگ مبتکر "چالش سطل یخ" در ۳۷ سالگی

پیت با شجاعت و خوش‌بینی با ای‌ال‌اس مبارزه کرد و تمام اطرافیان خود را تحت تأثیر قرار داد.  کسانی که او را می‌شناختند شوکه شدند، ولی به کاری که او برای پیشبرد مبارزه با ای‌ال‌اس انجام داد افتخار می‌کنند.

کد خبر : ۸۷۳۸۳
بازدید : ۴۷۸۳
مرگ مبتکر
یکی از مبتکران چالش سطل یخ ای‌ال‌اس در شبکه‌های مجازی، که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کمک برای تحقیق بر این بیماری جمع‌آوری کرد، درگذشت. به گزارش انجمن ای‌ال‌اس، پاتریک کویین ۳۷ساله که مدت کوتاهی پس از تولد ۳۰ سالگی‌اش به بیماری «لو گریگ» مبتلا شد، روز یکشنبه درگذشت.

او اولین بار چالش سطل یخ را در سال ۲۰۱۴ در صفحه شبکه مجازی گلف‌باز حرفه‌ای کریس کندی مشاهده کرد، که یکی از اعضاء خانواده‌اش به بیماری ای‌ال‌اس دچار بود. کویین و پیت فریتس با کشاندن هزاران نفر از مردم سراسر جهان به برپایی و رونق این چالش کمک کردند.

فریتس، بازیکن سابق بیسبال تیم بوستون کالج، سال گذشته در ماه دسامبر در سن ۳۴ سالگی درگذشت. هنرپیشگان، ستارگان، ورزشکاران، سیاستمداران و حتی دونالد ترامپ پیش از ریاست جمهوری در چالش سطل یخ شرکت کردند و ویدیوی آن‌ها میلیون‌ها نفر را در اینترنت مجذوب کرد.


اتحادیه در اطلاعیه‌ای گفت: «پیت با شجاعت و خوش‌بینی با ای‌ال‌اس مبارزه کرد و تمام اطرافیان خود را تحت تأثیر قرار داد. کسانی که او را می‌شناختند شوکه شدند، ولی به کاری که او برای پیشبرد مبارزه با ای‌ال‌اس انجام داد افتخار می‌کنند.

کار او مبارزه را علیه این بیماری به شدت جلو انداخت، منجر به اکتشافات جدید تحقیقاتی شد و با سرمایه‌گذاری عظیم از سوی دولت در تحقیقات ای‌ال‌اس، مراقبت از این بیماران را توسعه بخشید.»

بیماری لو گریگ از روی نام بازیکن مشهور بیسبال تیم یانکیز که به این بیماری مبتلا بود نام‌گذاری شده است. این بیماری یک اختلال پیش‌رونده تحلیل عصبی است که در اثر مرگ نورون‌های حرکتی در نخاع و مغز بیمار را فلج می‌کند.

کویین در سال ۲۰۱۵ گفت: هیچ کس فکر نمی‌کرد چالش سطل یخ به یک پدیده جهانی تبدیل شود، ولی ما با هم متحد شدیم تا بتوانیم بر مشکلی، چون ای‌ال‌اس غلبه کنیم. قهرمانانی در سراسر جهان وجود دارند که حاضر نیستند این بیماری را حکم مرگ خود تلقی کنند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید