استوری لینکدین؛ بی‌مصرف یا یک فرصت

استوری لینکدین؛ بی‌مصرف یا یک فرصت

لینکدین براساس چه نیازی این امکان را در دسترس کاربرانش قرار داده؟ بنا بر اعلام لینکدین، از طریق امکان استوری کاربران و سازمان‌ها می‌توانند تصاویر و فیلم‌های کوتاهی از زندگی روزمره شغلی خود با دیگران به اشتراک بگذارند.

کد خبر : ۸۷۴۸۹
بازدید : ۸۶۷۶
استوری لینکدین؛ بی‌مصرف یا یک فرصت
حمید جعفری | لینکدین نزدیک به یک ماه پیش امکان استوری را در اختیار کاربران خود قرار داد؛ امکانی که با واکنش‌های متعددی روبه‌رو شد، اما قاعدتا یک متخصص روابط‌عمومی نباید از کنار آن ساده گذر کند.

لینکدین در میان سازمان‌های ایرانی یک شبکه اجتماعی مهجور است. روابط عمومی‌ها کمتر برنامه و زمان خود را معطوف به لینکدین می‌کنند. اما سازمان‌ها می‌توانند با حضور در این شبکه اجتماعی، برند کارفرمایی خود را تقویت کنند و از این پلت‌فرم که بستر مناسبی برای جذب نیروی متخصص است استفاده کنند.
لینکدین امروز با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر شبکه اجتماعی برای متخصصان B ۲ B است و همچنان بهترین پلت‌فرم برای ایجاد یک شبکه ارتباطی با متخصصان هر صنعتی است. ضمن اینکه لینکدین از هر شبکه اجتماعی دیگری برای بحث درباره موضوعات داغ مرتبط با فناوری، راهبری و رویداد‌ها مهم‌تر است.
حالا در کنار این ویژگی‌ها استوری به لینکدین اضافه شده و بسیار شبیه به همین امکان در فیس‌بوک و اینستاگرام است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا محتوای خود را در این بخش منتشر کند که برای ۲۴ ساعت نمایش داده می‌شود. بعد از موفقیت اسنپ‌چت در ارائه امکان استوری و انتشار محتوا برای مدت ۲۴ ساعت، استوری به اینستاگرام رسید.
در ابتدا کاربران، محتوا‌هایی را در استوری منتشر می‌کردند که به نظرشان ارزش پست شدن نداشت. اما رفته رفته استوری جای خود را در میان کاربران باز کرد و امروز می‌توان کاربرانی را دید که به‌ندرت پستی منتشر می‌کنند، اما برنامه مدونی برای انتشار استوری دارند.
درحال‌حاضر ۵۰۰ میلیون نفر از کاربران اینستاگرام به‌صورت روزانه از قابلیت استوری استفاده می‌کنند. پلت‌فرم‌های دیگری مانند یوتیوب نیز استوری را در اختیار کاربران خود که بیش از ۱۰ هزار دنبال‌کننده دارد قرار داده است. پینترست هم این امکان را با عنوان Pins Story ارائه کرده است. به تازگی هم توییتر امکان استوری را با عنوان Fleets در دسترس کاربرانش قرار داده است.

حالا استوری در فیس‌بوک، اینستاگرام و... دائما توسط کاربران به‌روز می‌شود. اما لینکدین براساس چه نیازی این امکان را در دسترس کاربرانش قرار داده؟ بنا بر اعلام لینکدین، از طریق امکان استوری کاربران و سازمان‌ها می‌توانند تصاویر و فیلم‌های کوتاهی از زندگی روزمره شغلی خود با دیگران به اشتراک بگذارند.
در دنیای پیش از کووید-۱۹ استفاده از این ویژگی در کنفرانس‌ها و رویداد‌های مهم صنایع مختلف شایع بود، اما حالا روابط‌عمومی‌ها می‌توانند استفاده از این امکان را در استراتژی‌های ارتباطی خود قرار دهند.

استوری در اینستاگرام و فیس‌بوک یک بستر عالی برای به اشتراک‌گذاری فیلم‌ها و تصاویری زنده از زندگی روزمره است. در لینکدین هم می‌توان چند روز در هفته از استوری استفاده کرد. برای مثال می‌توان نقل قول یا نظر‌های کوتاه و تاثیرگذار منتشر کرد.
یا اینکه تصاویری از محیط کار یا روال عادی زندگی شغلی منتشر کرد و افراد هم حوزه و علاقه‌مند را در جریان امور کاری روزانه قرار داد. فراموش نکنیم با استفاده از استوری خیلی کوتاه و سریع می‌توان نظر مخاطب را جلب کرد. موضوعات مربوط به پشت صحنه کار و نمایش محیط کار از جمله محتوا‌های محبوب برای کاربران هستند.
به خصوص کسانی که در لینکدین به‌دنبال یادگیری کار و حرفه‌های مورد علاقه‌شان هستند می‌توانند از این محتوا‌ها برای شناخت محیط‌های شغلی و فضا‌های سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف و شرح وظایف شغلی استفاده کنند.
افراد متخصص در حوزه‌های مختلف می‌توانند از این فرصت برای آشنا کردن علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگانشان با فضای کار استفاده کنند و نکات مفیدی را در استوری‌ها مطرح کنند. علاوه بر اشخاص، سازمان‌ها و شرکت‌ها هم می‌توانند با تهیه این نوع محتوا‌ها به وجهه سازمان خود در ذهن علاقه‌مندان به حوزه شغلی‌شان شکل بدهند.

یکی از ترند‌های مهم تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ گرایش به رویداد‌های مجازی بود؛ ترندی که روابط‌عمومی‌ها در ایران کمتر به آن پرداخته‌اند. حضور یک سخنران از یک سازمان در رویداد‌های مجازی و حفظ ارتباط با انواع مخاطب می‌تواند یک راه اثرگذاری برای جایگاه‌سازی راهبری یک برند در صنعتش باشد. کلیپ‌هایی از این رویداد‌های مجازی خوراک خوبی برای استوری در لینکدین است.

یک ویژگی جذاب دیگر استوری، امکان پرسش و پاسخ است که از این طریق هم می‌توان ارتباطی پویا با مخاطب داشت. برای مثال می‌توان از مخاطبان خواست تا پرسش‌های خود را درباره یک موضوع خاص مطرح کنند و توسط یکی از سخنگو‌های سازمان به آن‌ها پاسخ داده شود. این کار را می‌توان به‌صورت هفتگی یا ماهانه انجام داد و درباره یک موضوع مشخص در صنعت یا محصولی جدید و... صحبت کرد.

وقتی کاربر از طریق اپلیکیشن وارد حساب کاربری خود در لینکدین می‌شود، مانند اینستاگرام و فیس‌بوک در بالای صفحه استوری را می‌بیند.
معمولا بسیاری از پست‌ها دیده نمی‌شوند یا با مشارکت از سوی مخاطبان روبه‌رو نمی‌شود. اما استوری شانس بیشتری برای ایجاد تعامل با کاربران دارد. برای مثال اگر خبر تازه‌ای درباره یک کسب‌و‌کار منتشر شده، بازنشر آن در استوری اتفاق خوبی است.

لینکدین یک پلت‌فرم حرفه‌ای برای به اشتراک‌گذاری نیازمندی‌های شغلی و البته دستاورد‌های حرفه‌ای شخصی است. یک مدیر ارشد در استوری لینکدین خود می‌تواند از دستاورد‌های مجموعه‌اش بگوید یا اگر می‌خواهد از افرادی در مجموعه‌اش تقدیر کند، از این امکان صحبت کند. این موارد در تصویری که سخنگو‌های یک سازمان در ذهن مخاطبان‌شان می‌سازند موثر است.

شاید موضوع زمان راه‌اندازی این امکان توسط لینکدین در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ محل بحث باشد، اما با توجه به اینکه بسیاری از پرسنل سازمان‌ها این روز‌ها دورکار هستند، استفاده از استوری در این روز‌ها به جایگاه‌سازی برند کارفرمایی کمک می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید