فرزند خوانده‌هایی که سلبریتی شدند

فرزند خوانده‌هایی که سلبریتی شدند

مادر واقعی جک نیکلسون ۱۷ساله بود که او را به دنیا آورد، از این رو از پدر و مادرش خواست تا جک را به عنوان فرزند خودشان بزرگ کنند. آن‌ها نیز موافقت کرده و جک نیکلسون تا سن ۳۷ سالگی از واقعیت ماجرا بی خبر بود، یک دهه بعد از اینکه مادر و مادربزرگش از دنیا رفتند. در سن ۳۷ سالگی بود که نیکلسون دریافت مادرش در واقع مادربزرگش و خواهرش در واقع مادرش بوده است

کد خبر : ۸۷۴۹۹
بازدید : ۴۰۵۰
فرادید | بسیاری از ما ظواهر هنرپیشه‌ها و افراد معروف را می‌بینیم، آن‌ها را غرق در ناز و نعمت و آغوش امن خانواده‌شان تصور می‌کنیم و فکرش را هم نمی‌کنیم این ظاهر‌های فریبنده و دلربا لحظه‌ای را در سختی سپری کرده باشند. اما پشت‌پرده چیز دیگری‌است.

به گزارش فرادید؛ شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از سلبریتی‌های سرشناس دنیا در کودکی به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند. تازه‌ترین سرشماری در ایالات متحده نشان می‌دهد که از هر ۲۵ خانواده دارای فرزند، یکی در ایالات متحده دارای فرزند خوانده است، پس جای تعجب ندارد که نام برخی از سلبریتی‌های مشهور نیز در این فهرست باشد.
فرزند خوانده‌هایی که سلبریتی شدند

جک نیکلسون

نیکلسون هنرپیشه سرشناس آمریکایی است که با دو جایزهٔ اسکار در نقش اول و یک جایزهٔ اسکار در نقش مکمل و شش جایزهٔ گلدن گلوب در کارنامهٔ حرفه‌ایِ خود، عموماً به آفریدن شخصیت‌های عصبی مزاج و بعضاً شرور شهرت دارد. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم معروف درخشش شناخته می‌شود.

مادر واقعی جک نیکلسون ۱۷ساله بود که او را به دنیا آورد، از این رو از پدر و مادرش خواست تا جک را به عنوان فرزند خودشان بزرگ کنند. آن‌ها نیز موافقت کرده و جک نیکلسون تا سن ۳۷ سالگی از واقعیت ماجرا بی خبر بود، یک دهه بعد از اینکه مادر و مادربزرگش از دنیا رفتند. در سن ۳۷ سالگی بود که نیکلسون دریافت مادرش در واقع مادربزرگش و خواهرش در واقع مادرش بوده است
فرزند خوانده‌هایی که سلبریتی شدند

مرلین مونرو

مریلین افسانه‌ای در سال ۱۹۲۶ به دنیا آمد. مادر او گلدیز بکر سلامت روانی ثابت نداشت و از لحاظ مالی قادر به نگهداری او نبود؛ بنابراین او تا هفت سالگی به یک خانواده سپرده شد. او در دومین خانه مورد تجاوز قرار گرفت. این تجاوز تأثیرات روانی عمیقی بر او و به ویژه رفتار جنسی او گذاشت؛ او به‌طور دردناکی احساس نا امنی می‌کرد. کمی بعد مادرش سعی در بازگرداندن مریلین کرد، ولی دوباره دچار حمله عصبی شده و بستری شد. پس از این زمان بهترین دوست مادرش گریس مک کی قیم او شد، ولی او نیز تنها چند سال دوام داشت و مریلین به یتیم خانه‌ای در لس آنجلس و پس از آن به چند خانواده برای سرپرستی سپره شد.
در طول سال‌ها، نگهداری مریلین مونرو به ۱۱ خانواده مختلف سپرده شد. مرلین در نهایت دوباره به خانه گریس مک کی بازگشت. اما متاسفانه گریس و شوهرش باید به سواحل شرقی امریکا مهاجرت می‌کردند، ولی نمی‌توانستند مریلین را با خود ببرند. برای اینکه مریلین مجبور نشود دوباره به یتیم خانه و یا به یک خانه دیگر بازگردد، او درست چند هفته پس از تولد ۱۶ سالگی اش با پسر همسایه جیمز دوگرتی ازدواج کرد. مرلین مونرو در تاریخ ۵ اوت ۱۹۶۲ میلادی، در کالیفرنیا درگذشت. دلیل رسمی مرگ او «خودکشی» بر اثر «مصرف بیش از حد دارو‌های خواب‌آور و آرام‌بخش» اعلام شد، اما ادعا‌های مبنی بر حصول یک توطئه و مجموعه حوادث اسرارآمیزی که منجر به مرگ وی شد، همواره بحث‌برانگیز بوده‌است.
فرزند خوانده‌هایی که سلبریتی شدند

استیو جابز

بنیانگذار کمپانی اپل، یکی از مهمترین و اثرگذارترین کمپانی‌های زمان ما، در سال ۱۹۵۵ در سان فرانسیسکو به دنیا آمد و فوراً برای فرزندخواندگی داده شد. پدر او، عبدالفتاح جندالی، مسلمانی سوری و مادرش، کارول شیبل، آلمانی تبار بود. والدین این زوج با ازدواج آن‌ها موافقت نکردند، بنابراین وقتی کارول باردار شد، تصمیم گرفتند که بچه را به زوج دیگر به فرزندخواندگی بدهند. کارول اصرار داشت که بچه به یک خانواده کاتولیک تحصیلکرده و پولدار داده شود، به همین دلیل وقتی پسرش را به زوجی کارمند بدون سواد دانشگاهی دادند، او شکایت کرد و سعی کرد بچه را از آن‌ها پس بگیرد. در نهایت او موافقت کرد که پسرش می‌تواند نزد آن‌ها بماند به شرطی که او را به کالج بفرستند. کلارا، مادرخوانده جابز، به گفته خودش، آنقدر می‌ترسید بچه را از او بگیرند که تا دو سال حتی به خود اجازه نمی‌داد که او را دوست داشته باشد. در مقابل، جابز همیشه می‌گفت که در تمام مدت زندگی اش با این زوج که "۱۰۰۰ درصد والدین واقعی اش" بودند، عشق و محبت را حس کرده است.
فرزند خوانده‌هایی که سلبریتی شدند

فرانسیس مک‌دورمند

فرانسیس مک‌دورمند هنرپیشه بااستعداد آمریکایی و یکی از معدود بازیگرانی است که تاج سه گانه بازیگری یعنی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای "فارگو"، جایزه تونی بهترین بازیگر نقش اول زن برای تئاتر "مردمان خوب" و جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول زن برای مینی سریال یا فیلم سینمایی "آلیو کیتریج" را دریافت کرده است.
مک‌دورمند در سال ۱۹۵۷ در شیکاگو به دنیا آمد و زمانی که تنها یک سال داشت توسط نورین و ورنان مک دونالد به فرزند خواندگی پذیرفته شد در حالی که مادر واقعی خود را «زباله سفید» می‌نامید. مک دونالد‌ها قبل از وی، ۹ کودک دیگر را نیز به فرزندی پذیرفته بودند، اما به طور رسمی تنها حضانت سه کودک را در اختیار داشتند. پدر ناتنی فرانسس کشیش بوده و مک دورمند از او به عنوان مقیاس اخلاقی خود یاد می‌کند. مک دورمند و همسرش، جوئل کوئن، در سال ۱۹۹۵ پسری به نام پدرو اهل پاراگوئه را در سن ۶ ماهگی به فرزند خواندگی پذیرفتند.
فرزند خوانده‌هایی که سلبریتی شدند

بیل کلینتون

چهل و دومین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در آرکانزاس و تحت نام ویلیام جفرسون بلایث سوم به دنیا آمد. پدرش که فروشنده‌ای دوره گرد بود، چند ماه قبل از تولد او در تصادف خودرو کشته شد. پس از مرگ او، مادرش تصمیم گرفت حرفه پرستاری را دنبال کند و درست بعد از به دنیا آمدن ویلیام، به نیواورلئان رفت تا در دانشکده پرستاری تحصیل کند. او پسرش را نزد والدینش گذاشت و تا وقتی که ویلیام چهار ساله شد، نزد او بازنگشت و در این مدت پدر و مادر این خانم به خوبی از پسرش نگهداری کردند. مادر ویلیام با صاحب یک نمایشگاه خودرو به نام راجر کلینتون ازدواج کرد. با آنکه ویلیام بعد‌ها اعتراف کرد که زندگی با پدرخوانده اش زندگی شادی نبود، زیرا او مردی دائم الخمر بود و همیشه مادرش را کتک می‌زد، ولی بهر حال ویلیام از همان ابتدا نام خانوادگی او را انتخاب کرد. وقتی پانزده ساله شد، رسماً نامش را عوض کرد و به ویلیام کلینتون تغییر نام داد.
فرزند خوانده‌هایی که سلبریتی شدند

کوکو شانل

مشهورترین زن فعال در عرصه مد که به وی لقب افسانه مد را داده اند، در سال ۱۸۸۳ در سائومور متولد شده است. والدین وی توانایی بزرگ کردن او را نداشتند و علاوه بر کوکو، ۴۵ فرزند دیگر هم داشتند. به همین خاطر او بیشتر عمر خود را در کنار فامیل و دوستان سپری می‌کرد.

هنگامی که کوکو به سن ۱۲ سالگی رسید، پدرش خانواده را ترک کرد و مادرش نیز وی را به یتیم خانه فرستاد. سپس به کلیسای کاتولیک و در آخر به پانسیون شبانه روزی سپرده شد.

به گفته کوکو شانل، همین امر باعث شد تا شغل آینده خود را انتخاب کند، اجبار برای پوشیدن یک لباس طوسی رنگ برای تمام عمر باعث شد تا وی دوست داشته باشد تا همه زنان دنیا لباس‌های شیک و لوکس به تن کنند.

او بنیان گذار شرکت معروف شانل است و نفوذ و تاثیر بسیار زیاد شانل در عرصه مد به حدی بود که نام وی، به عنوان تنها فرد فعال در زمینه خیاطی و دوزندگی، در فهرست یکصد نفر از مهم‌ترین افراد دنیا در قرن بیستم ثبت شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید