قاچاق اعضای بدن انسان در چین

قاچاق اعضای بدن انسان در چین

شخص را شبانه از بیمارستان به داخلی ونی که شبیه آمبولانس بوده منتقل می‌کردند و در آن جا پزشکان اعضای بدنش را خارج می‌کردند.

کد خبر : ۸۷۵۱۶
بازدید : ۶۳۶۱
قاچاق اعضای بدن انسان در چین
به گزارش رسانه‌های محلی چین، شش نفر از جمله چند پزشک به دلیل برداشتن غیرقانونی اعضای بدن قربانیان تصادفات به زندان محکوم شدند. این گروه خانواده‌های قربانیان را فریب داده و وانمود می‌کردند که اهدای عضو به صورت رسمی انجام می‌شود.

بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، این گروه کبد و کلیه یازده نفر را در بیمارستانی در استان آن‌هویی از بدن آن‌ها خارج کردند. چین با کمبود شدید اعضای بدن برای پیوند زدن روبروست و تلاش کرده که از طریق اهدای عضو این کمبود را جبران کند.

بر اساس گزارش‌های محلی، این گروه قاچاق اعضای بدن شامل چهار نفر از پزشکان رده بالایی بودند که در تهیه اعضای بدن در بیمارستان‌ها کار می‌کردند.

رسانه‌های محلی گفته‌اند که هدف آن‌ها قربانیان حوادث رانندگی و یا بیمارانی بودند که در بیمارستانی در آن‌هویی دچار خونریزی مغزی می‌شدند.

روش کار به این صورت بوده که یانگ سوکسون، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان به اعضای خانواده بیمار مراجعه کرده و از آن‌ها سوال می‌کرده که آیا آن‌ها به اهدای اعضای عزیز خود رضایت می‌دهند. اعضای خانواده این فرم را امضا می‌کردند که بعدا معلوم شد فرم‌های رضایت نامه جعلی بوده است.

سپس این شخص را شبانه از بیمارستان به داخلی ونی که شبیه آمبولانس بوده منتقل می‌کردند و در آن جا پزشکان اعضای بدنش را خارج می‌کردند. براساس گزارش‌های محلی این اعضای بدن سپس به افراد و یا بیمارستان‌هایی که این باند قاچاق مخفیانه با آن‌ها تماس داشته، فروخته می‌شد.

مشکوک شدن پسر یکی از قربانیان سرانجام به کشف این باند قاچاق اعضای بدن منجر شد.

شی جیانگلین چندین ماه پس از مرگ مادرش در سال ۲۰۱۸، اسنادی را که خانواده او هنگام موافقت با اهدای عضو مادرش دریافت کرده بودند، دوباره بررسی کرد و متوجه چندین مورد اختلاف ز جمله بخش‌هایی خالی و بدون اطلاعات در این فرم‌ها شد.

او سپس دریافت که هیچ سوابقی در مورد اهدای اعضای مادرش نزد مقامات استانی و یا مرکز اهدای اعضای چین در پکن وجود ندارد. او سپس به روزنامه محلی داژونگ وانگ گفت که وقتی از دکتر یانگ دراین مورد سوال کرده، به او فورا مبلغ زیادی پیشنهاد شد.

شی گفته که آن موقع اطمینان یافت که وضعیتی بسیار عجیب در جریان است. او فورا به مقامات اطلاع داد. شش مرد عضو این باند در ماه ژوئیه به جرم "از بین بردن عمدی اجساد" محکوم شدند. به نظر می‌رسد که این پرونده پس از صحبت شی با رسانه‌های محلی روشن شده است.

چین سال‌ها از اعضای بدن زندانیان اعدام شده برای پیوند عضو در این کشور استفاده می‌کرد، اقدامی که مورد انتقاد گسترده جامعه جهانی قرار گرفت. چنین اقدامی رسما در سال ۲۰۱۵ متوقف شد، اما مقامات آن زمان گفتند که مطمئن نیستند که این مسئله کاملا رعایت شود.

این کشور در حال حاضر به اهدای عضو از سوی مردم به بانک ملی اعضای بدن متکی است. میزان اهدای عضو در چین در سال‌های اخیر افزایش یافته، اما باز هم در مقایسه با سایر کشور‌های جهان در رده‌های پایین تری قرار دارد.

در چین ۴.۴ اهدای عضو در هر یک میلیون نفر صورت می‌گیرد در حالی که این میزان مثلا در اسپانیا ۴۹ اهدای عضو در هر یک میلیون نفر است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید