بهترین فیلم های عاشقانه‌

در همه‌ی دوران‌های فیلمسازی ساختن فیلم‌هایی با مضمون عاشقانه طرفداران بیشماری داشته است. زیرا که افراد با تماشای این ژانر شاید عاشقانه‌های ناتمام خود را تمام می‌کنند. فیلم‌های رمانتیکی که گاهی اوقات شما با آن‌ها گریسته‌اید گاهی هم خندیده‌اید. از کازابلانکا گرفته تا رمئو و ژولیت.

کد خبر : ۸۸۳۸۱
بازدید : ۱۳۷۹
فرادید| در همه‌ی دوران‌های فیلمسازی ساختن فیلم‌هایی با مضمون عاشقانه طرفداران بیشماری داشته است. زیرا که افراد با تماشای این ژانر شاید عاشقانه‌های ناتمام خود را تمام می‌کنند. فیلم‌های رمانتیکی که گاهی اوقات شما با آن‌ها گریسته‌اید گاهی هم خندیده‌اید. از کازابلانکا گرفته تا رمئو و ژولیت. درام در سینمای امروز به شکل‌های عجیب و غریبی نشان داده می‌شود. برخی ساخته‌های جدید سینما عشق را به شکل مجازی‌وار، کمدی، تلخ و... نشان می‌دهند. شاید شما می‌خواهید احساسات عاشقانه را بدون شوخی ببینید. حتی ممکن است گاهی اوقات حال و هوای فیلمی را داشته باشید که عاشقانه کسی را دوست می‌دارید و همزمان با تماشاکردن فیلم گریه کنید. فیلم‌های غم انگیز نیز می‌توانند عاشقانه باشند! فرقی نمی‌کند که اعتراف کنید یا نه، همه‌ی عاشقانه‌ها عاشقانه خوبی هستند.
به گزارش فرادید؛ ما برخی از زیباترین، ویران کننده‌ترین، پرشورترین و دلخراش‌ترین فیلم ها را در دو دهه‌ی اخیر که امتیازات بالایی کسب کرده‌اند، جمع آوری کرده ایم. در این مطلب با ۱۲ فیلم از بهترین‌ها را در این گونه آشنا می شوید.


پرتره زنی در آتش
(Portrait of a Lady on Fire (۲۰۱۹

یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ که در جشنواره‌های زیادی نامزد دریافت جایزه شد از جمله توانست جایزه بهترین فیلمنامه و نخل دگرباشی را از فستیوال کن بگیرد این فیلم به کارگردانی سلین سیاما اولین فیلم به کارگردانی یک زن است که این جایزه را دریافت می‌کند. داستان فیلم که در قرن هجدهم میلادی می‌گذرد زنی را دنبال می‌کند که مأموریت دارد به یک جزیره دور افتاده سفر کند تا پرتره‌ای از یک زن را به عنوان بخشی از یک ازدواج تنظیم شده نقاشی کند. البته، او عاشق موضوع نقاشی‌اش می‌شود، و یک عاشقانه ممنوع را در پی می‌گیرد.


ستاره‌ای متولد می‌شود
(A Star Is Born (۲۰۱۸

اگر به دنبال عاشقانه‌ای رمانتیک موزیکال هستید این فیلم با کارگردانی و بازی بردلی کوپر و لیدی گاگا خواننده‌ی آمریکایی یکی از بهترین‌های این ژانر است. داستانی درباره‌ی دختری (الی) که استعدادش نادیده گرفته می‌شود، اما شانس به او رو می‌آورد و توسط یک خواننده راک (جکسون) شناخته می‌شود و یک‌شبه به شهرت می‌رسد. در ادامه این دو قطعه‌ی عاشقانه‌ای به نام shalow را بر روی صحنه‌ی اجرا می‌کنند که یکی از زیباترین قطعات موسیقی لیدی گاگا می‌شود. این دو عاشق همدیگر می‌شود و در مراسمی بسیار ساده ازدواج می‌کنند، اما مشکل اعتیاد جکسون وارد مرحله تازه‌ای می‌شود؛ تا جایی که جکسون خود را مانعی برای پیشرفت آلی می‌بیند و... همچنین لیدی گاگا برای ترانهٔ سطحی (Shallow) جایزه بهترین آهنگ اورجینال را در مراسم اسکار ۲۰۱۹و مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ دریافت کرد.
نسخه‌های دیگری از این فیلم وجود دارد که نسخه اصلی این فیلم سال ۱۹۳۴ با جانت گینور و فردریک مارچ است



اگر خیابان بیل می‌توانست صحبت کند

(If Beale Street Could Talk (۲۰۱۸


فیلمی رمانتیک به نویسندگی و کارگردانی بری جنکینز است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. جنکینز همان کارگردان فیلم درخشان (مهتاب) است این فیلم اقتباسی از رمان جیمز بالدوین با نام (اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند) است. فیلم در مورد یک زن و شوهر است که دیوانه وار عاشق کودکشان که هنوز به دنیا نیامده است هستند؛ و وقتی مرد به جرمی که مرتکب نشده است متهم می‌شود، زن تمام تلاشش را می‌کند تا پیش از تولد فرزندش، بی‌گناهی شوهرش را ثابت کند.


شکل آب
(۲۰۱۷) The Shape of Water


فیلم شکل آب اندکی شبیه به داستان‌های دیو و پری است، فیلمی از یک هیولای دستکاری شده‌ی ژنتیکی که بسیار شگفت انگیز است. گیرمو دل تورو نویسنده و کارگردان، علاقه‌مند به سبک‌های عجیب و غیرمتعارف است. یکی از نقاط قوت فیلم "شکل آب" فضا سازی و موسیقی مناسب آن است که مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این فیلم در سال ۲۰۱۸ جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد. «الیسا» به طور اتفاقی با موجود دوزیست عجیبی که به آزمایشگاه آورده می‌شود ملاقات می‌کند و با زبان اشاره با او ارتباط برقرار می‌کند؛ این رابطه رفته رفته صمیمی‌تر می‌شود تا جایی که الیسا عاشق این موجود شده و تصمیم می‌گیرد او را از آزمایشگاه بیرون ببرد.


بیمار بزرگ
(۲۰۱۷) The Big Sick


در فیلم بیمار بزرگ هم عشق شاد و سرحال را می‌بینیم و هم عشق یک طرفه و هم عشق سرد شده و از تب و تاب افتاده. این فیلم به کارگردانی مایکل شوارتز در ژانر کمدی رمانتیک ساخته شده است. فیلم بیمار بزرگ داستانی ساده و سرراست دارد. داستان زوجی است از نژاد‌هایی مختلف که باید با تفاوت‌های فرهنگی یکدیگر کنار بیایند که تا حدی بر اساس زندگی عاشقانه‌ی نانجیانی و گوردون در زندگی واقعی است. داستان فیلم که برگرفته از واقعیت و به نوعی زندگانی بازیگر اصلی فیلم است، به باور پذیرتر بودن آن برای مخاطبان کمک شایانی کرده است.

ندیمه
(۲۰۱۶) The Handmaiden


فیلمی به کارگردانی پارک چان-ووک است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم بر اساس داستانی از سارا واترز ساخته شده است. در دورهٔ اشغال ژاپن، دختری به‌عنوان دستیار برای یک زن ثروتمند ژاپنی که زندگی منزوی‌ای را در کاخی بزرگ می‌گذراند، استخدام می‌شود و رابطه‌ای عاشقانه بین او و زن ثروتمند شکل می‌گیرد. اما او به‌صورت مخفیانه درگیر توطئه‌ای علیه آن زن ژاپنی می‌شود. کارگردان با قرار دادن قطعات پازل از بیننده دعوت می‌کند تا خودش داستان فیلم را حدس بزند. با تماشای این فیلم متوجه می‌شوید که راوی آن چندان قابل‌اعتماد نیست و از همه‌چیز خبر ندارد. تنها چیزی که می‌توانیم به آن اطمینان داشته باشیم این است که این زنان به هم علاقه دارند و از مردانی که آن‌ها را به بازی درآورده بودند پیشی می‌گیرند. این فیلم را می‌توان یک اثر فمینیست دانست.


مسافران

(۲۰۱۶) Passengers


فیلم مسافران به کارگردانی مورتن تیلدام در سال ۲۰۱۶ ساخته شد. این فیلم عاشقانه‌ای هیجان انگیز در ژانر علمی تخیلی است که به خوبی توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند؛ و می‌توانیم بگویم جزو بهترین فیلم‌ها در این ژانر می‌باشد. این فیلم آینده انسان هارا روایت می‌کند که به خوابی عمیق فرو می‌روند. در واقع آن‌ها را در کپسول‌هایی فریز می‌کنند تا ۱۲۰ سال بعد در سیاره‌ای جدید پا به دنیای جدیدی بگذارند و زندگی جدیدی را آغاز کنند که در میان راه ناگهان با شهاب سنگی عظیم الجثه برخورد کرده و یک مشکلی در سفینه ایجاد می‌شود که باعث می‌شود یکی از مسافران بسیار زودتر از بقیه قبل از رسیدن به سیاره بیدار شود و همین اتفاق را برای یکی دیگر از مسافران رقم می‌زند...


خرچنگ
(۲۰۱۵) The Lobster


خرچنگ یک اثر درام به کارگردانی یورگس لانتیموس است که در جشنواره کن موفق به کسب جایزه‌ی هیئت‌داوران در سال ۲۰۱۵ شده است. این فیلم نگاهی واقعی توام با تخیل نسبت به مسائل اساسی زندگی بشری دارد. در آینده‌ای کابوس‌وار، افراد مجرد مجبورند ظرف مدت ۴۵ روز یک شریک زندگی برای خود بیابند؛ و اگر در طول این زمان در این امر موفق نشوند به حیوان بدل می‌شوند و آن‌ها را در جنگل رها می‌کنند... کارگردان ضربه‌ها و غافلگیری‌هایی بادقت و تبحر در تمامی طول فیلم به بیننده وارد می‌کند. شخصیت‌هایی این فیلم به دنبال جاودانگی و وفاداری و در نهایت عشق هستند. کاراکتر اصلی فیلم با بازی چشمگیر کالین فارل فردی و ریچل وایس می‌باشد.


نیمه‌شب
(۲۰۱۳) Before Midnight


این فیلم در دنباله دو فیلم عاشقانه موفق دیگر از ریچارد لینکتر که یکی پس از دیگری به بازار آمد. پیش از غروب آن‌قدر کامل و بی‌عیب و نقص ساخته شده بود که تصور ساخت نسخه دنباله آن اشتباه به نظر می‌رسید. اما اکران پیش از نیمه‌شب به همگان ثابت کرد که با اختلاف یکی از بهترین آثار لینکتر است. «ای‌تان هاک» و «جولی دل پی» به‌عنوان نویسندگان نامزد جایزه اسکار و عشاق فیلم ثابت کردند که بهترین زوج سینمایی هستند.
حالا در فیلم جسی و سلین را در یونان می‌بینیم. تقریباً بیست سال از زمانی که برای اولین بار آن‌ها یکدیگر را در قطاری به مقصد وین ملاقات کردند گذشته‌است. اکنون شاهد عشقی هستیم که غبار سالیان زندگی مشترک بر آن نشسته‌است.


او
(Her (۲۰۱۳


او فیلمی در ژانر کمدی-درام رمانتیک علمی-تخیلی است که اسپایک جونز نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته‌است. در این فیلم ستارگانی، چون واکین فینیکس، امی آدامز، رونی مارا، اولیویا وایلد و اسکارلت جوهانسون (صداپیشه سامانتا) حضور دارند. محوریت داستان در مورد مردی است که با یک سیستم‌عامل هوشمند رایانه‌ای که دارای صدا و شخصیت یک زن است رابطه عاطفی برقرار می‌کند. این اولین فیلمنامه‌ایست که جونز به تنهایی نوشته‌است. او نخست در سال ۲۰۱۳ در فستیوال فیلم نیویورک به نمایش درآمد و پس از آن در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳ به صورت عمومی در ایالات متحده اکران شد. او نامزد پنج جایزه اسکار شد که از آن جمله‌اند: جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، که توانست این برنده‌ای این بخش بشود.


عشق
(Amour (۲۰۱۲


عشق فیلمی به کارگردانی میشائیل هانکه توانست در جشنوارهٔ کن سال ۲۰۱۲ نخل طلای بهترین فیلم را از آن خود کند. این فیلم روایتی دردناک از زوج سالخورده‌ایست که دچار زوال عقلی شده‌اند. استفادهٔ هانکه از دو بازیگر قدیمی سینما یعنی ژان لویی ترنتینیان و امانوئل ریوا، بسیار نوستالژیک و خاطره انگیز است. افتخارات این فیلم، مرز‌های اروپا را هم در نوردید و توانست جایزهٔ بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره‌های آمریکایی اسکار و گلدن گلوب را در سال ۲۰۱۳ کسب کند.
داستان زوج موسیقیدان کهنسالی را به تصویر می‌کشد که پس از سال‌ها معلمی، حالا دچار بیماری، تنهایی و مشکلات زیادی شده‌اند. زن (با بازی امانوئله ریوا) پس از سکته مغزی، قدرت تکلم و تحرک خود را از دست داده است و حالا این همسر پیرش (با بازی ژان لویی ترینتینان) است که از او پرستاری می‌کند و در این حین، خاطرات قدیم و عاشقانهٔ این دو مرور می‌شود...


درخشش ابدی یک ذهن پاک
(Eternal Sunshine of the Spotless Mind (۲۰۰۴


فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک، فیلمنامه محکم و پیچیده‌ای دارد که توسط چارلی کافمن نوشته شده و میشل گوندی آن را کارگردانی کرده‌است و با توجه به زمینه‌هایی که داستان در اختیار نویسنده قرار داده‌است به‌طور پی در پی سطوح کشمکش خود را تغییر می‌دهد و روایت فیلم دائماً از ذهن شخصیت اصلی به جهان بیرون جابه‌جا می‌شود. دو عاشقی که می‌خواهند ذهن خود را از خاطرات یکدیگر پاک کنند، اما حتی بعد از فراموشی یکدیگر، مجدداً به سمت هم کشیده می‌شوند. کیت وینسلت و جیم کری بازیگران اصلی فیلم در فستیوال‌های متعدد از جمله اسکار ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید