هرآنچه که باید درباره سریال "روزهای ابدی" بدانید

هرآنچه که باید درباره سریال "روزهای ابدی" بدانید

خلاصه داستان روز‌های ابدی، درباره روز‌های پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی بوده و در بخشی از تاریخ آن روزگاران، به شخصیت‌های واقعی که در اتفاقات و جریانات آن برهه موثر بودند، می‌پردازد. در سریال روزهای ابدی بازیگران ایرانی و خارجی حضور دارند. بازیگرانی همچون یگرانی همچون احمد نجفی، حمید گودرزی، علیرام نورایی و ...

کد خبر : ۸۸۵۷۵
بازدید : ۷۰۱۱
هرآنچه که باید درباره سریال
فرادید | سریال "روز‌های ابدی" به کارگردانی "جواد شمقدری" و تهیه کنندگی "محسن علی اکبری" ساخته شده و قرار است، ۸ دی‌ماه روی آنتن صداوسیما برود و تا هفته دوم اسفند ماه ادامه دار باشد. سریال روزهای ابدی با بازیگران ایرانی و خارجی، جایگزین سریال "خانه امن" می‌شود و هر شب ساعت ۲۲:۱۵، از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.


به گزارش فرادید ، مجموعه تلویزیونی "روز‌های ابدی" به قلم جواد شمقدری به نگارش درآمده است. این سریال در سه فصل ساخته شده و فصل اول روز‌های ابدی ۴۴ قسمت است که با اتفاقات اواخر دی‌ماه ۱۳۵۷ شروع می‌شود و در نقطه ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۵۸ به پایان می‌رسد. داستان این سریال روایتگر نفوذ آمریکایی‌ها در ایران، چگونگی تسخیر لانه جاسوسی و فعالیت گروهک‌های مختلف در آن برهه حساس است.

بازیگران سریال روزهای ابدی

خلاصه داستان روز‌های ابدی، درباره روز‌های پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی بوده و در بخشی از تاریخ آن روزگاران، به شخصیت‌های واقعی که در اتفاقات و جریانات آن برهه موثر بودند، می‌پردازد. همچنین، به بخش‌هایی از دوران تاریخ‌ساز و رشادت‌های شهیدانی همچون "مصطفی چمران" و "اصغر وصالی" نیز توجه دارد. از چهره‌های شاخص آن زمان "ابراهیم یزدی" وزیر امورخارجه وقت نیز مورد توجه قرار گرفته است.

فصل‌های بعدی سریال "روز‌های ابدی" نیز به حوادث حین گروگانگیری، تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفته بود، خواهد پرداخت. فصل دوم این سریال از تسخیر لانه جاسوسی آغاز می‌شود و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه می‌یابد.

روز‌های ابدی با حضور بازیگران ایرانی و خارجی ساخته شده است. بازیگران خارجی این سریال، از بازیگران آلمانی، بلغاری و فرانسوی انتخاب شدند که به زبان انگلیسی و با لهجه آمریکایی صحبت می‌کنند و این بخش‌ها قرار است با زیرنویس فارسی پخش شود.

کارگردان و عوامل سریال روزهای ابدی بررسی مجموعه تلویزیونی "روز‌های ابدی"

سریال "روز‌های ابدی" در مناطق مختلف کشور از جمله تهران و مناطق شمالی تصویربرداری شده است. البته، به دلیل بازسازی سایت کپکان و سفارت آمریکا حجم زیادی از این سریال، به صورت کروماکی ضبط شده و بخش اعظمی از تصاویر با استفاده از جلوه‌های ویژه بصری تولید شده است. این سریال ابتدا با نام "نفوذی" وارد مرحله تولید شد اما به تصمیم جواد شمقدری، نام سریال "به روزهای ابدی" تغییر یافت.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی روز‌های ابدی که باکمک دیگر عوامل، درحال آماده سازی این سریال است، در گفتگو با رسانه گفته بود "این مجموعه تلویزیونی ۴۴ قسمتی با اتفاقات اواخر دی‌ماه ۱۳۵۷ شروع می‌شود و در نقطه ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۵۸ به پایان می‌رسد."

او افزود "ما در سریال می‌بینیم که سایت‌های مختلف جاسوسی در اقصی نقاط کشور، مثل سایت کپکان کارش جاسوسی است و گزارش‌هایش را به طور کامل تحویل سفارت آمریکا می‌داده است و از آنجا به وی آی‌ای منتقل می‌کردند. "
سریال روزهای ابدی
همچنین، علیرام نورایی یکی از بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی روز‌های ابدی به گفتگو با رسانه‌ها پرداخته بود. او درباره حضورش در این سریال عنوان کرد "این مجموعه از آن دست آثاری است که حضور در آن برایم لذتبخش بوده است، سریال «روز‌های ابدی» قرار است از هفته دوم دی ماه روی آنتن برود و امیدوارم مخاطبان بتوانند با اثر و داستان آن ارتباط برقرار کنند."

نورایی درباره موضوع روز‌های ابدی گفته بود "روز‌های ابدی داستانی معاصر و تاریخی - سیاسی است، موضوع این سریال به تاریخ اوایل انقلاب اسلامی باز می‌گردد و داستان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را مرور می‌کند. هسته اصلی سریال به بازه زمانی آغاز انقلاب اسلامی ایران تا تسخیر لانه جاسوسی می‌پردازد."

او افزود "در سریال روز‌های ابدی نقش بکتاش به عنوان یکی از منافقین را بازی می‌کنم، نقشی که فراز و فرود‌های بسیاری دارد و از جمله نقش‌های تاثیرگذار در روایت اصلی این مجموعه تلویزیونی است. امیدوارم مردم سریال را دوست داشته باشند، زیرا نزدیک به دو سال و نیم برای آن زحمت کشیده شده است."
قسمت سریال روزهای ابدی

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه گفته بود "به شخصه در هنگام تسخیر لانه جاسوسی دو ساله بودم و دیدی واضح از آن برهه تاریخی ندارم، اما بدون شک گروه کارگردانی و نویسندگی تمامی ابعاد را بررسی کرده و کاملا مستند و واقعگرایانه به آن پرداخته اند."

علیرام نورایی درباره سایر فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری عنوان کرد "واقعیت امر در چند اثر تلویزیونی حضور دارم منتها اخبار آن‌ها از طریق روابط عمومی اثر اعلام می‌شود، در قبال سینما هم به دلیل مشغولیت دو ساله در پروژه "روز‌های ابدی" نتوانستم پیشنهادات را قبول کنم، حال باید دید از این پس چه اتفاقات و پیشنهاداتی رخ خواهد داد. البته در فیلم "اتوموبیل" به کارگردانی علی رامشه به ایفای نقشی کوتاه پرداختم که احتمالا راهی جشنواره فیلم فجر سی و نهم خواهد شد."

داستان سریال روزهای ابدی واقعیت
بازیگران و عوامل سریال "روز‌های ابدی"

سریال روز‌های ابدی محصول جدید مرکز سیمافیلم بوده و بازیگرانی همچون "احمد نجفی، حمید گودرزی، علیرام نورایی، رحیم نوروزی، صالح میرزا آقایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، امیرمحمد زند، کاوه سماک باشی، امین اسکندریان، یلدا افشارنیا و کیمیا اکرمی در این سریال حضور دارند.

علاوه بر بازیگران ایرانی، بازیگران خارجی همچون "فلیپ ساپرکین، توماس سینکلراسپنسر، ایو ربر، دیمیتری گودیم، کلودیا ریدل، یکتارینا آکیلینا، ژان کلود ریکبورگ، فلوریان فیشر، نیکولاس بارکر، نیکولای سونین و ویتالی خاژیف نیز در روز‌های ابدی به ایفای نقش می‌پردازند.
بازیگران خارجی روزهای ابدی

از دیگر عوامل پشت صحنه این سریال نیز می توان به "نویسنده و کارگردان: "جواد شمقدری"، تهیه‌کننده: "محسن علی‌اکبری"، مجری طرح: "محمود غلامی"، تصویربردار: "حسین بذرافشان"، طراحی و ترکیب صدا: "آرش قاسمی"، طراح صحنه و لباس: "مجید علی اسلام"، طراح چهره‌پردازی: "داریوش صالحیان"، تدوین: "روح‌الله شمقدری"، جلوه‌های ویژه میدانی: "داوود رسولیان"، جلوه‌های ویژه بصری: "محمد امامی"، مدیر گویندگان: "سید میرطاهر مظلومی"، موسیقی: "بهزاد عبدی"، ناظر کیفی: "مهدی ارگانی"، مدیران تولید: "سعید کشاورزی"، "مهدی مددکار"، تصحیح رنگ: "امیر سحرخیز"، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: "امیرحسین مدرس"، عکس: "محمد مهدی نبی‌زاده"، مدیر تدارکات: "عسگر جبارپور" اشاره کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید