آدرس خیابان محمدرضا شجریان در تهران که پدر شهید احمدی روشن تغییر داد

آدرس خیابان محمدرضا شجریان در تهران که پدر شهید احمدی روشن تغییر داد

آدرس دقیق خیابان محمدرضا شجریان در تهران؛ خیابان فلامک که اکنون به نام استاد محمدرضاشجریان تغییر نام داده، در منطقه دو تهران و در شهرک غرب واقع شده است. خیابان استاد محمدرضا شجریان شمالی با بلوار دادمان و خیابان زرافشان هم جوار است. همچنین خیابان استاد محمدرضا شجریان جنوبی با بلوار ایوانک و خیابان سیمای ایران نقطه اتصال دارد.  

کد خبر : ۸۸۵۷۶
بازدید : ۱۱۴۴۳
خیابان محمدرضا شجریان
فرادید | خیابان فلامک در شهرک غرب تهران به نام استاد محمدرضا شجریان تغییر نام یافت. این خبر را محمد جواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرامش تایید کرده است. پیشنهاد تغییر نام خیابان فلامک فروردین سال گذشته به تصویب شورای شهر تهران رسید، اما تا امروز اجرایی نشده بود.

به گزارش فرادید، حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، در این رابطه گفته که با توجه به پیگیری‌های مکرر رئیس و اعضای شورا و کمیسیون فرهنگی، این مصوبه در آستانه شب یلدا به مرحله اجرا رسید.

محسن هاشمی مهرماه سال جاری درمورد علت اجرا نشدن مصوبه شورای شهر تهران گفته بود که مکاتبات لازم درباره اجرای مصوبه شورا جهت نامگذاری خیابان به نام شجریان صورت گرفته است و ان‌شاءالله به زودی توسط شهرداری اجرا می‌شود.

تغییر نام خیابان شجریان تغییر تابلوی خیابان شجریان به نام شهید فخری‌زاده

دو روز پس از تغییر نام در عصر سه شنبه، گروهی به عنوان "خانواده شهدا" نام این خیابان را به "محسن فخری زاده"، دانشمند هسته‌ای ایران که ۷ آذر ماه ترور شد، تغییر دادند.

شورای شهر و شهرداری تهران نسبت به این اقدام هنوز واکنشی نشان نداده اند.
 پدر شهید احمدی روشن

در این اقدام نمادین پدر یکی از شهدای دانشمند هسته‌ای (شهید احمدی روشن) با حضور در خیابان نامگذاری شده به نام شجریان اظهار داشت: کسانی که در شورای شهر و شهرداری نشسته اند، باید بدانند که مردم ایران از افرادی، چون شجریان که از حامیان فتنه ۸۸ و بهائیت بوده اند، متنفرند.

این افراد دست نوشته‌هایی هم در دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود: شجریان یا شهیدان، کدام مهم‌تر اند؟ پول بیت المال صرف حمایت از حامیان بهائیت شده است، قوه قضاییه چرا برخورد نمی‌کند؟

خیابان‌هایی به نام هنرمندان بزرگ

پیش از این خیابان معارف واقع در محدوده اوین و منطقه ۲ به نام داوود رشیدی، خیابان ۲۴متری محدوده سعادت آباد و منطقه ۲ به نام محمدعلی کشاورز، خیابان کوکب در محدوده شهرآرا و منطقه ۲ به نام غلامحسین امیر خانی و خیابان نیلوفر محدوده اختیاریه و منطقه ۳ به نام علی نصیریان تغییر نام یافتند.

همچنین خیابان دوم در خیابان شهید نعمتی واقع در محدوده شهید کلاهدوز به نام منوچهر آتشی، خیابان سوم در خیابان شهید نعمتی واقع در محدوده شهید کلاهدوز به نام عمران صلاحی، خیابان چهارم در همین محدوده به نام محمد قهرمانی، خیابان پنجم به نام بیژن ترقی، خیابان ششم به نام اسماعیل شاهرودی، خیابان هفتم به نام پروین دولت آبادی، خیابان هشتم به نام اخوان ثالث، خیابان نهم به نام سیمین بهبهانی، خیابان یازدهم به نام فروغ فرخزاد، خیابان دوازدهم به نام فریدون مشیری، خیابان شانزدهم به نام محمدعلی سپانلو و خیابان هجدهم به نام سید کریم امیری فیروزکوهی (با حفظ شماره خیابان‌ها) نامگذاری شده اند.

استاد محمدرضا شجریان ۱۷ مهر امسال پس از یک بیماری طولانی درگذشت.

خیابان استاد محمدرضا شجریان کجاست؟

خیابان فلامک که اکنون به نام استاد محمدرضاشجریان تغییر نام داده، در منطقه دو تهران و در شهرک غرب واقع شده است. خیابان استاد محمدرضا شجریان شمالی با بلوار دادمان و خیابان زرافشان هم جوار است. همچنین خیابان استاد محمدرضا شجریان جنوبی با بلوار ایوانک و خیابان سیمای ایران نقطه اتصال دارد.
خیابان محمدرضا شجریان کجاست
لوکیشن خیابان استاد محمدرضا شجریان در شهرک غرب
۰
نظرات بینندگان
  • زهرا ارسالی در

    متاسفیم فقط

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید