محدودیت‌های تردد خودروها در دی ماه چگونه است؟

محدودیت‌های تردد خودروها در دی ماه چگونه است؟

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا با تشریح محدودیت‌های تردد در دی ماه گفته که "در بحث تردد علاوه بر منع تردد از ساعت ۲۱ الی ۴صبح، همچنان ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های نارنجی و خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی از شهر‌های نارنجی ممنوع است و در صورت تخلف، رانندگان هر ۲۴ساعت ۵۰۰هزار تومان جریمه می‌شوند. "

کد خبر : ۸۸۶۰۶
بازدید : ۸۰۰۴
محدودیت‌های تردد خودروها
فرادید | ۳۳ روز از اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونا درکشور می‌گذرد، طرحی که در آن تردد وسایل نقلیه شخصی در سفر‌های بین استانی، بین شهری و درون شهری با محدودیت‌هایی روبرو شد. حالا هم دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داده که محدودیت‌های تردد همچنان ادامه می‌یابد.

به گزارش فرادید ، ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت معتقدند که اعمال محدودیت‌های کرونا از جمله محدودیت در تردد وسایل نقلیه توانسته به بهبود وضعیت کرونا در کشور کمک کند. از همین رو تا پایان دوران کرونا این طرح موفق نیز ادامه پیدا می‌کند. ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در این باره گفته که "در حال حاضر محدودیت‌های اعمال شده بر اساس مصوبات ستاد ملی کروناست و این محدودیت‌ها بنا بر گفته رئیس جمهور تا پایان کرونا با ما خواهد بود. "

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا نیز اعلام کرد که: منع تردد‌های دی ماه در شهر‌های نارنجی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه پیدا می‌کند. منع تردد بین شهری هم مطابق قانون شهر‌های نارنجی اجرا می‌شود و اگر انجام نشود، مشمول جریمه خواهد بود.

او می‌گوید که با اعمال محدودیت‌های یک ماهه در سطح کشور، اکنون هیچ شهر قرمزی نداریم. اکنون ۲۰۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و این نشان دهنده آن است که وضعیت مطلوب است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره لزوم تداوم اعمال محدودیت‌ها هم گفته که "میزان بستری هم بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته و در اکثر استان‌ها روند نزولی را طی می‌کنیم. این موضوع نتیجه همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و به همان دلیل که این بیماری کم شده، اگر برداشته شود، بیماری افزایش پیدا می‌کند."

در این میان حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا هم با تشریح محدودیت‌های تردد کرونا در دی ماه گفته که "در بحث تردد علاوه بر منع تردد از ساعت ۲۱ الی ۴صبح، همچنان ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های نارنجی و خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی از شهر‌های نارنجی ممنوع است و در صورت تخلف، رانندگان هر ۲۴ساعت ۵۰۰هزار تومان جریمه می‌شوند. "

ستاد ملی کرونا می‌گوید در صورتی که شهر‌ها از حالت نارنجی خارج و به حالت زرد و سفید تغییر یابند، محدودیت‌های تردد آن‌ها برداشته می‌شود.

براساس آخرین آمار کرونا از سوی وزارت بهداشت، تا لحظه نگارش این گزارش مجموع مبتلایان مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۴۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۳ نفر رسیده است. البته تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در طول ۲۴ ساعت در روز‌های کنونی نسبت به ابتدای آذر ماه کاهش ۵۰ درصدی را به ثبت رسانده است.
ورود خودرو به شهر نارنجی

محدودیت تردد درون شهری تغییر می‌کند؟

پلیس راهور معتقد است که ساعات تعیین شده برای اعمال محدودیت تردد درون شهری در کلانشهر منجر به ترافیک‌های طولانی می‌شود. از همین رو رئیس پلیس راهور می‌گوید که اگر قرار است محدویت‌ها ادامه یابد، بهتر است که ساعات منع تردد نیز تغییر کند تا بتوان ترافیک را کنترل کرد.

سردار کمال هادیانفر در این رابطه گفته که "ما به وزارت کشور گفتیم که اگر بناست محدودیت‌ها ادامه داشته باشد بهتر است زمان آن تغییر کند چرا که ما تا ساعت ۲۱ همچنان در برخی از معابر در کلانشهر‌ها ترافیک داریم. "

او می‌گوید که "این پیشنهاد در حال بررسی است، اما در حال حاضر زمان همان ۲۱ است و اگر خودرویی پس از این ساعت بیرون از خیابان باشد جریمه خواهد شد."

حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله هم در مورد تغییر ساعات تردد درون شهری در شهر‌های بزرگ هم گفته است که "با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط مباحث مرتبط با طرح و ترافیک آن را برسی می‌کنیم و اگر لازم باشد پیشنهاد‌هایی را به ستاد ملی می‌دهیم. "

مجوز تردد بین استانی

صدور مجوز تردد بین استانی چه شرایطی دارد؟

در حال حاضر فرمانداری مراکز استان‌ها مجوز اضطراری برای تردد بین استانی برخی افراد صادر می‌کنند، البته فرمانداری‌ها می‌گویند که این مجوز فقط به افرادی داده می‌شود که برای انجام کار‌های ضروری نیاز است تردد بین استانی داشته باشند. در چنین شرایطی افراد برای دریافت مجوز تردد بین استانی باید مدارک و مستندات قابل قبولی در دست داشته باشند و به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

از طرفی فرمانداری‌ها تاکید می‌کنند که مردم به هیچ وجه برای دریافت مجوز سفر‌های گردشگری مراجعه نکنند، چرا که برای چنین موارد مجوز صادر نمی‌شود.

با این وجود، برابر مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و همچنین اطلاعیه‌های قبلی تردد وسایل نقلیه خدماتی، امدادی، انتظامی و نظامی، سوخت رسان، فاسدشدنی و ناوگان عمومی باری و مسافری در جاده‌های برون شهری مجاز است.

اما برای سایر افراد دریافت مجوز لازم است. در این زمینه استانداری های کشور گفته اند که فقط افرادی که دارای مدارک پزشکی قابل استناد ، ماموریت های اداری و مواردی از این دست می توانند برای دریافت مجوز سفر برون استانی به فرمانداری ها مراجعه کنند.
همچنین افرادی که ضرورت دارد در موارد بسیار خاص همانند بیماری و یا اثاث کشی از خودرو شخصی برای تردد بین شهرستانی و استانی استفاده کنند، می توانند برای ارائه مدارک و مستندات خود به فرمانداری شهرستان مربوطه و در تهران به فرمانداری تهران مراجعه کنند.
با این حال، در فرمانداری ها مستندات فرد در مجموعه ای ویژه ترددها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تایید مستندات به فرد تنها برای یک بار مجوز تردد داده خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید