چرا دوستی با جوان‌تر‌ها شما را جوان‌تر می‌کند؟

چرا دوستی با جوان‌تر‌ها شما را جوان‌تر می‌کند؟

چهره‌هایی که در بین افراد جوان‌تر از خودشان قرار گرفته بودند تا ۲ سال جوان‌تر از سن حقیقی‌شان تخمین زده شدند. اما قرار گرفتن در بین افراد مسن‌تر باعث شده بود که افراد پیرتر از سن واقعی‌شان به نظر بیایند.

کد خبر : ۸۸۶۱۳
بازدید : ۱۰۱۸
چرا دوستی با جوان‌تر‌ها تا ۲ سال شما را جوان‌تر می‌کند؟
فرادید | همه ما دوست داریم بدانیم راز جوان‌تر به نظر رسیدن چیست. اکنون دانشمندان باور دارند که به پاسخ این پرسش دست یافته‌اند و آن مربوط به کسانی است که همراهان ما را تشکیل می‌دهند.

فرادید به نقل از دیلی‌میل نوشت، دانشمندان مدعی شده‌اند قرار گرفتن در جمع دوستانی که از ما جوان‌تر هستند می‌تواند ما را تا ۲ سال جوان‌تر از سن‌مان نشان دهد.

دانشمندان در انگلستان به این نتیجه رسیده‌اند که افراد وقتی به اعضای یک گروه نگاه می‌کنند از چهره‌ها «میانگین سنی» می‌گیرند، برای همین چین‌و‌چروک‌ها و افتادگی‌های یک فرد مسن‌تر به واسطه تصویر کلی‌تری که گروه در ذهن ایجاد می‌کند کمتر می‌شود.
بیشتر بخوانید:

محققان برای انجام این آزمایش ۱۷۰‌نفر را استخدام کردند و از آن‌ها درخواست کردند که سن افراد را از عکس پاسپورت‌هایشان حدس بزنند. آن‌ها یکبار عکس‌ها را تنها، یکبار در میان تصاویر افراد جوان‌تر و یک‌بار در میان تصاویر افراد مسن‌تر به مشارکت‌کنندگان نشان دادند.

آن چهره‌هایی که در بین افراد جوان‌تر از خودشان قرار گرفته بودند تا ۲ سال جوان‌تر از سن حقیقی‌شان تخمین زده شدند. اما قرار گرفتن در بین افراد مسن‌تر باعث شده بود که افراد پیرتر از سن واقعی‌شان به نظر بیایند.

نویسنده ارشد مقاله دیما آواد، از دانشگاه مری کوئین در لندن گفت: «خیلی جالب بود که ما فهمیدیم افراد در جمعی که سایرین از آن‌ها جوان‌تر هستند، جوان‌تر و در جمعی که سایرین از آن‌ها مسن‌تر هستند، مسن‌تر به نظر می‌آیند. ما بر این باوریم که مغز به جای آنکه هر چهره را به مثابه یک چهره واحد و جدا از سایرین در نظر بگیرد، از چهره‌ها میانگین می‌گیرد که باعث می‌شود فردی که در یک گروه جوان قرار دارد، جوان‌تر از سنش به نظر برسد.»

در این مطالعه به داوطلبان تصویر ۲۰ زن و ۲۰ مرد که بین ۱۵ تا ۶۵ سال سن داشتند، نشان داده شد. وقتی تصاویر به تنهایی به افراد نشان داده می‌شد، آن‌ها بین ۶ تا ۸ سال سن افراد را مسن‌تر از واقعیت تخمین می‌زدند. اما وقتی همان تصویر در بین دو تصویر جوان‌تر به همان افراد نشان داده می‌شد آن‌ها به‌طور میانگین سن فرد را ۱ سال جوان‌تر از سن واقعی تخمین می‌زدند.

عکس آن در مورد قرار گرفتن عکس‌ها بین تصاویر افراد مسن‌تر نیز صادق بود و در این حالت به‌طور میانگین سن فرد ۶ ماه بیشتر از واقعیت تخمین زده می‌شد.

در یک آزمایش دیگر، محققان کشف کردند که بودن در بین افراد جوان‌تر هم زنان و هم مردان را جوان‌تر و شاداب‌تر جلوه می‌دهد و دراین‌بین نژاد یا تعداد افراد جوان‌تر تفاوتی ایجاد نمی‌کند. محققان می‌گویند حضور چهره‌های جوان در نزدیک افراد باعث می‌شود ذهن چین‌های پاکلاغی اطراف چشم‌ها، خطوط و لک‌های صورت را صاف‌تر از واقعیت ببیند.

تحقیقات قبلی نشان داده بودند که بودن در جمع باعث می‌شود افراد جذاب‌تر به نظر برسند.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید