پخش سری جدید برنامه "عصر جدید" از امشب و فردا

پخش سری جدید برنامه "عصر جدید" از امشب و فردا

ایمان قیاسی نیز امشب با امین حیایی یکی از داوران عصر جدید گفتگو دارد، خاطره بازی کرده و به جا‌های مختلف استودیو عصر جدید نیز سرک خواهند کشید. البته، به دعوت عوامل عصر جدید "سیاوش اسعدی " کارگردان فیلم "درخونگاه" به استودیو می‌آید و درباره این مسابقه با امین حیایی و ایمان قیاسی به گفت و گو می پردازد.

کد خبر : ۸۸۶۶۸
بازدید : ۷۱۸۸
شرکت کننده عصر جدید
فرادید | صفحه رسمی برنامه "عصر جدید"، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، خبر از شروع سری جدید این برنامه همراه با تغییراتی اساسی داده است. "هشتگ عصر جدید" پنج شنبه و جمعه ساعت ۲۱ از شبکه سه سیما پخش می‌شود واز هفته آینده نیز به صورت ثابت، در روزهای شنبه و یکشنبه‌ پخش خواهد شد.

به گزارش فرادید ، احسان علیخانی چندی پیش اعلام کرده بود "عصر جدید" در راه پخش قرار گرفته است. بااین حال، مخاطبانی که علاقه‌مند به دیدن این برنامه هستند، می‌توانند از امشب به تماشای عصر جدید بنشینند. دو برنامه با حضور امین حیایی، امشب و فردا و دو برنامه با حضور سیدبشیر حسینی، شنبه و یکشنبه روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

ایمان قیاسی نیز امشب با امین حیایی یکی از داوران عصر جدید گفتگو دارد، خاطره بازی کرده و به جا‌های مختلف استودیو عصر جدید نیز سرک خواهند کشید. البته، به دعوت عوامل عصر جدید "سیاوش اسعدی " کارگردان فیلم "درخونگاه" به استودیو می‌آید و درباره این مسابقه با امین حیایی و ایمان قیاسی به گفت و گو می پردازد.
به نوشته صفحه عصر جدید "داوران این رقابت تلویزیونی، به نقاطی از استودیو رفته‌اند که در این دو سال پا به آنجا نگذاشته‌اند؛ روی صندلی‌های جدیدی نشسته‌اند که تاکنون تجربه نکرده‌اند، از حال و احوال کرونازده زندگی خود و جامعه گفته‌اند و خودشان میهمان عصرجدید و همزمان، میزبان مهمانان هیجان‌انگیزی شده‌اند با کلی حرف و سخن و نکته جدید! "

این صفحه در ادامه نوشت "غیر از اینها، احسان علیخانی هم با گفتگو‌هایی جذاب با میهمانانی که به این ۸ قسمت دعوت شده‌اند، در ویژه‌برنامه هشتگ عصرجدید حضور دارد."

۱۲ آذرماه سال جاری احسان علیخانی پس از رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌های بسیار، در گفت‌وگویی زنده در فضای‌مجازی خبر از بازگشت "عصر جدید" از دی‌ماه داده بود. او درباره زمان ضبط اصلی قسمت‌های باقی‌مانده از فصل دوم "عصر جدید" با حضور شرکت‌کنندگان، گفته بود "اگر شرایط مهیا باشد در دی‌ماه ضبط ادامه این فصل را شروع می‌کنیم وگرنه در بهمن یا اسفند ضبط اصلی را شروع می‌کنیم."

در پیگیری‌هایی که توسط رسانه‌ها انجام شد، مشخص شده بود که عوامل و دست‌اندکاران "عصر جدید" در تلاش هستند تا مراحل نیمه‌نهایی و نهایی فصل دوم این برنامه تلویزیونی را در ماه‌های باقی مانده از سال ۱۳۹۹ جلوی دوربین برده و هرچه زودتر پخش کنند. با توجه به انتشار فراخوان فصل سوم برنامه عصر جدید، قرار است با آرام شدن کرونا و مهیا شدن شرایط، ساخت فصل سوم این برنامه را در تابستان ۱۴۰۰ آغاز کنند.

بااین حال، چندی پیش ایمان قیاسی مجری "عصرجدید" با انتشار ویدیویی، از بازگشت این برنامه پربیننده به آنتن شبکه سه خبر داده بود. در این ویدیو آریا عظیمی‌نژاد و عوامل "عصر جدید" نیز دیده می‌شوند. تاریخ پخش برنامه‌هایی که به تازگی ضبط شده‌اند را نیمه ابتدایی دی‌ماه اعلام کرده بودند.

برنامه عصر جدید
توقف برنامه به علت کرونا

در نیمه دوم فروردین و همچنین، سه هفته نخست اردیبهشت ۱۳۹۹، به دلیل شیوع بیماری کرونا، ضبط و پخش برنامه متوقف شده بود. اما از هفته آخر اردیبهشت ماه ضبط و پخش عصر جدید، یعنی قسمت نهم از مرحله مقدماتی و ادامه اش از سر گرفته شد.

از روز پنجشنبه، ۱۹ تیر سال جاری و همزمان با آغاز موج دوم شیوع بیماری کرونا، ضبط مراحل اول و دوم فصل دوم به کندی و گاهی به همراه تماشاگر و گاه بدون تماشاگر پیش می رفت. عوامل برنامه "عصر جدید" مجبور بودند با پخش هر قسمت در دو شب، جبران روز‌های ضبط نشده را نیز به پایان برسانند.

این برنامه از روز شنبه ۱۹ مرداد، با پخش قسمت پنج از مرحله دوم، کار خود را شروع کرده بود. عصرجدیدی ها ضبط برنامه را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، بدون تماشاگر در داخل سالن، نبودن همراهان و خانواده‌های شرکت‌کننده‌ها در استودیو و کم کردن عوامل پشت صحنه و آزمایش کرونا از داوران و شرکت کننده‌ها و کل عوامل این برنامه انجام دادند.

سایر قسمت‌های مرحله دوم از فصل دوم عصر جدید نیز تا پایان مرداد سال جاری، در روز‌های شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه پخش شده بود. به‌دلیل فراگیری بیماری کرونا، مراحل نیمه‌نهایی و نهایی این فصل که قرار بود در آبان برگزار شود به تعویق افتاد بود.

قسمت جدید عصر جدید
بررسی برنامه عصر جدید

عصر جدید یک مسابقه تلویزیونی استعدادیابی است که با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی ساخته شده است. فصل اول این برنامه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ و فصل دوم عصر جدید ۶ اسفند ۱۳۹۸ آغاز و از شبکه سه سیما پخش شده بودند. در این برنامه شرکت‌کنندگان می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی در رشته‌های مختلفی همچون "هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی از جمله خوانندگی، شعبده‌بازی، آکروباتیک، کمدی، ذهن‌خوانی، ریاضی، بیت باکسینگ، ژیمناستیک، دوبله و دابسمش، ورزش‌های رزمی، نمایش، پارکور، حرکات موزون و … شرکت کنند.

هر شرکت کننده تلاش می‌کند تا با نمایش زنده استعداد خود، داوران حاضر را تحت تأثیر قرار دهد و رای سفید یا تایید را به دست آورد. داوران برنامه "عصر جدید"، در فصل‌های اول و دوم امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی‌نژاد و رؤیا نونهالی بودند.

برای شرکت در برنامه عصر جدید ابتدا شخص ویدیویی حداکثر پنج دقیقه‌ای از استعداد خود را تصویربرداری می‌کند و به وبگاه برنامه ارسال می‌کند، این ویدیو توسط تیم داوری ۲۰ نفره بررسی می‌شود. پس از بررسی، ویدیو‌های برگزیده انتخاب شده و به افرادی که استعداد دارند اعلام می‌شود که می‌توانند در برنامه حضور داشته باشند. این افراد بعد از پذیرش باید به صورت حضوری استعداد خود را برای این تیم داوری نمایش دهند.
امین حیایی عصر جدید

سپس در مرحله نمایش حضوری یا راستی آزمایی، فرد مستعد باید در مرحله مقدماتی به صورت زنده بر روی صحنه اجرا کند. فصل دوم، ۴ قسمت ابتدایی برنامه عصر جدید، مرحله راستی آزمایی بود. در هر برنامه ۷ شرکت کننده حضور داشتند که در فصل اول از هر برنامه ۲ نفر به مرحله دوم صعود می‌کرد، یک نفر با رأی مستقیم داوران و یک نفر با نظر مردم، اما در فصل دوم برای افزودن جذابیت مراحل بعد، در هر شب حق انتخاب بین صفر تا چهارنفر بود یعنی، ممکن بود هیچ یک رای لازمه را به دست نیاورند.

برای فصل دوم عصر جدید بیشتر از سی هزار فیلم از طرف متقاضیان ارسال شد که توسط تیمی از عوامل برنامه طی سه تا چهار ماه بررسی و از میان آن‌ها تعدادی انتخاب شده بودند. سپس از میان این‌ها حدود ۱۰۰۰ نفر به صورت حضوری به لوکیشن برنامه دعوت شده و در دور بعدی از میان آن‌ها ۴۰۰ نفر به مرحله آزمون نهایی راه پیدا کردند.

آنچه در قسمت‌های راستی‌آزمایی برنامه دیده شد، گزیده‌ای از ضبط برنامه با حضور همین ۴۰۰ نفر بود. برخی از آن‌ها حذف و حدود ۲۰۰ شرکت‌کننده به صورت انفرادی یا گروهی به مرحله اصلی مسابقه عصر جدید راه یافته بودند. فصل دوم این مسابقه در هفته‌های معمول، ساعت ۲۲:۳۰ در روز‌های شنبه و یکشنبه هر هفته از اسفند ماه ۱۳۹۸ پخش می‌شد.

ادامه پخش قسمت‌ها در ۱۲ روز اول تعطیلات نوروز ۱۳۹۹، هرشب از شبکه سوم سیما انجام شده بود. البته، در این ایام هر قسمت طی دو شب یعنی یک شب با اجرای چهار شرکت‌کننده و شب دیگر با اجرای سه شرکت‌کننده بعدی و اعلام نتایج هر دو شب پخش می‌شد. بدین ترتیب، قسمت‌های سوم تا هشتم از مرحله اول فصل دوم در نوروز ۱۳۹۹ پخش شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید