کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی در پوشش میوه فروشی

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی در پوشش میوه فروشی

متهمان دستگیر شده به جرم کلاهبرداری اینترنتی در چند استان از کشور (خوزستان، البرز، خراسان رضوی و تهران) تحت تعقیب بوده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند که ارزش کلاهبرداری از آن‌ها ۱۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

کد خبر : ۸۸۶۷۳
بازدید : ۱۰۵۳۱
کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی در پوشش میوه فروشی
۷ عضو یک باند کلاهبرداری که در پوشش میوه فروشی اقدام به جعل کارت بانکی و خالی کردن حساب مشتریان می‌کردند دستگیر شدند. حسین ناصر خاکی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس در تشریح این خبر به میزان گفت:
اعضای این باند ۷ نفره با اجاره یک مغازه میوه فروشی و با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی تعدادی از شهروندان کرده و حدود ۱۰ میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کرده بودند.

این پرونده زمانی مورد پیگیری قرار گرفت که ۵۰ نفر از شهروندان به پلیس فتا شهرستان فردیس مراجعه کردند و مدعی شدند در حالی که کارت بانکی آن‌ها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان این که بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت‌های صورت گرفته از حساب مالباختگان به‌صورت اینترنتی نبوده و متهم یا متهمان به‌صورت فیزیکی اقدام به خالی کردن حساب‌ها از طریق انتقال کارت‌به‌کارت، خرید طلا و ارز کرده‌اند، که شک مأموران برای کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

ناصرخاکی با بیان این که در ادامه تحقیقات مشخص شد که همه مالباختگان حدود دو ماه پیش اقدام به خرید از یک مغازه میوه فروشی کرده بودند و از آن طریق کارت بانکی آن‌ها کپی شده است، ادامه داد:
بلافاصله صاحب مغازه به پلیس فتا احضار و در تحقیقات از وی مشخص شد که او در یک بازه زمانی چند ماهه مغازه‌اش را به زن و شوهری که اهل جنوب غربی کشور بودند اجاره داده، اما در ادامه مشخص شد آن‌ها با هویت جعلی قرارداد ثبت کرده بودند.

در ادامه مأموران با هماهنگی قضایی و انجام اقدامات پلیسی ابتدا هویت و مخفیگاه یکی از متهمان را در منطقه تهرانسر شناسایی کرده و با دریافت نیابت قضایی به محل مورد نظر رفته و در یک عملیات غافلگیرانه متهم اصلی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی تجهیزات رایانه‌ای مربوط به کپی کارت‌های بانکی، دو دستگاه دستگاه پوز و حدود ۲۰۰ عدد کارت بانکی را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده به جرم کلاهبرداری اینترنتی در چند استان از کشور (خوزستان، البرز، خراسان رضوی و تهران) تحت تعقیب بوده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند که ارزش کلاهبرداری از آن‌ها ۱۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده تصریح کرد: شهروندان عزیز از قرار دادن کارت بانکی‌شان در اختیار فروشنده‌های دوره گرد جداً خودداری کنند و حتماً هنگام خرید شخصاً اقدام به کشیدن کارت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: افرادی که احتمالاً از مغازه فوق خرید داشته‌اند و احتمالاً از کارت آن‌ها نیز برداشت شده، جهت شناسایی متهمان و تشکیل پرونده به پلیس فتا شهرستان فردیس واقع در شهرک وحدت مراجعه کنند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید