قیمت آپارتمان در مناطق پرمعامله تهران

قیمت آپارتمان در مناطق پرمعامله تهران

پس از بروز تحولات سیاسی بین‌المللی عمدتا به دو علت کاهش انتظارات تورمی و کاهش ریسک‌های غیراقتصادی قیمت ملک به‌طور کلی در این مناطق کاهشی بوده و در برخی از محلات این دو منطقه افت قیمت محسوس بوده است.

کد خبر : ۸۸۷۲۷
بازدید : ۵۲۱۷
خرید و فروش آپارتمان در پر‌معامله‌ترین مناطق پایتخت مورد بررسی قرار گرفت. مناطق ۵، ۱۰ و ۴ تهران به‌عنوان پرمعامله‌ترین مناطق پایتخت در حوزه خرید و فروش آپارتمان هستند. طبق آمار رسمی اعلام شده در آبان‌ماه امسال منطقه ۵ پایتخت با سهم ۱/ ۱۲ درصدی از کل معاملات، میزبان بیشترین ثبت معاملات در مناطق ۲۲گانه تهران بود.

پس از آن منطقه ۱۰ با سهم ۶/ ۸ درصدی و منطقه ۴ نیز با سهم ۴/ ۸ درصدی به ترتیب دو منطقه پرمعامله تهران بودند.

اظهارات برخی واسطه‌های ملکی فعال در مناطق مصرفی (۴ و ۵) نشان می‌دهد پس از بروز تحولات سیاسی بین‌المللی عمدتا به دو علت کاهش انتظارات تورمی و کاهش ریسک‌های غیراقتصادی قیمت ملک به‌طور کلی در این مناطق کاهشی بوده و در برخی از محلات این دو منطقه افت قیمت محسوس بوده است.
در عین حال در سمت تقاضای خرید نیز تحقیقات میدانی حاکی از کاهش مشتری در این مناطق است چراکه به واسطه پایین آمدن انتظارات تورمی برخی خریداران ترجیح می‌دهند خرید ملک را به بعد موکول کنند.
در سمت عرضه نیز تمایل فروشندگان برای عرضه ملک افزایش یافته است که به گفته برخی مشاوران بنگاه‌های معاملات ملکی این افزایش تمایل برای فروش نیز غالبا به دلیل احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها است. منطقه ۱۰ نیز وضعیت مشابهی نسبت به دو منطقه مصرفی پایتخت دارد از این جهت که در این منطقه هم تحقیقات میدانی از کاهش نسبی قیمت‌ها طی حدود دو ماه گذشته حکایت دارد.
به گفته برخی واسطه‌های ملکی این منطقه قیمت مسکن به‌طور کلی در این منطقه با کاهش مواجه بوده است. البته در برخی محلات این منطقه قیمت‌ها تغییری نداشته است. مجموعا در سه منطقه مذکور، شرایط از افت نسبی قیمت‌ها نسبت به دو ماه گذشته حکایت دارد.
قیمت آپارتمان در مناطق پرمعامله تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید