آغاز واکسیناسیون در کشور‌های اتحادیه اروپا

آغاز واکسیناسیون در کشور‌های اتحادیه اروپا

اولین فردی که در فرانسه واکسن را دریافت کرد، یک زن ۷۸ ساله به نام موریست در بیمارستانی در حومه پاریس بود. در حین واکسینه شدن او، کارکنان بیمارستان دورش جمع شدند و برای او دست زدند.

کد خبر : ۸۸۷۸۱
بازدید : ۵۴۹۴
آغاز واکسیناسیون در کشور‌های اتحادیه اروپا
مدیر یک خانه سالمندان در آلمان که روز شنبه ده‌ها نفر، از جمله یک زن ۱۰۱ ساله، در آن واکسینه شدند، گفت: حتی یک روز انتظار هم زیادی است. اتحادیه اروپا واکسیناسیون را آغاز کرده است و اولین افراد، آخر همین هفته واکسن ویروس کرونا را دریافت کردند.

وزیر بهداشت ایتالیا بابت فرا رسیدن «روزی که در انتظار آن بودیم»، ابراز خوشحالی کرد و یک پرستار به عنوان اولین فرد در ایتالیا واکسینه شد.

بسیاری از کشور‌های عضو اتحادیه با امید به ایجاد نقطه عطفی در نبرد علیه ویروس کرونا، واکسیناسیون را از روز یکشنبه آغاز کردند. با این حال، واکسیناسیون عمومی در آلمان، مجارستان و اسلواکی، یک روز زودتر، در روز باکسینگ، آغاز شد، و به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از قبل جهت انجام واکسیناسیون به طور همزمان، خدشه وارد کرد.

مدیر یک خانه سالمندان در آلمان که روز شنبه ده‌ها نفر، از جمله یک زن ۱۰۱ ساله، در آن واکسینه شدند، گفت: «حتی یک روز انتظار هم زیادی است.» کشور‌های دیگر، از جمله فرانسه، اسپانیا و ایتالیا، از روز یکشنبه واکسیناسیون را آغاز کردند.

پنج پزشک و پرستار در رم، اولین کسانی بودند که در ایتالیا واکسن را دریافت کردند. روبرتو اسپرانزا، وزیر بهداشت ایتالیا، در توییتی نوشت: «راهی طولانی در پیش داریم، اما بالاخره دستمان به واکسن رسید.» در اسپانیا یک زن ۹۶ ساله ساکن در یک خانه سالمندان و یکی از کارکنان آن موسسه، اولین کسانی بودند که روز یکشنبه واکسن را دریافت کردند.

آراسلی هیدالگو، سالمند، پس از دریافت واکسن گفت: «ببینیم می‌توانیم همگی درست رفتار کنیم و از شر این ویروس خلاص شویم.» در پراگ، نخست وزیر چک صبح روز یکشنبه واکسن خود را دریافت کرد. امیلی رپیکووا، کهنه سرباز جنگ جهانی دوم، که کنار او روی صندلی چرخ‌دار نشسته بود، نیز واکسینه شد.

کشور‌های اروپایی هر یک مستقلا ترتیب واکسیناسیون مردم خود را تعیین می‌کنند. اکثرا وعده داده‌اند که افراد مسن و ساکنان خانه‌های سالمندان در اولویت خواهند بود. در فرانسه قرار بود واکسیناسیون از روز یکشنبه در کلان‌شهر پاریس بزرگ و در ناحیه بورگونی-فرانش-کامته آغاز شود.

اولین فردی که در فرانسه واکسن را دریافت کرد، یک زن ۷۸ ساله به نام موریست در بیمارستانی در حومه پاریس بود. در حین واکسینه شدن او، کارکنان بیمارستان دورش جمع شدند و برای او دست زدند.

در لهستان یک پرستار اولین فردی بود که واکسن ویروس کرونا را دریافت کرد. آلیسیا یاکوبووسکا، سرپرستار بیمارستان اصلی درمان کرونا در ورشو، گفت که انتخاب او به عنوان اولین فرد نشان از «قدردانی از پرستاران و ماما‌های سخت‌کوش» دارد.

در کرواسی، یک شهروند ۸۱ ساله ساکن در یک خانه سالمندان، اولین شخصی بود که روز یکشنبه واکسینه شد.

واکسیناسیون در کشور‌های اروپایی پس از تحویل محموله‌های واکسن ساخت شرکت‌های بیون‌تک-فایزر در روز جمعه آغاز شد. این واکسن پیش‌تر در بریتانیا و کانادا تحویل داده شده بود. مجارستان در روز باکسینگ، یک روز پیش از روز تعیین شده، عملیات واکسیناسون را با کارکنان خط مقدم بیمارستان‌ها در بوداپست آغاز کرد. کادر درمان در اسلواکی هم در همان زمان واکسن را دریافت کردند.

در آلمان نیز تعداد کمی از افراد ساکن در یک خانه سالمندان، یک روز زودتر از موعد از پیش تعیین‌شده واکسینه شدند. کارستن فیشر، از کارکنان بخش بیماری‌های همه‌گیر منطقه هارز در ایالت زاکسن-آنهالت آلمان، در مصاحبه با شبکه محلی ام‌د ار گفت: «نمی‌خواهیم واکسن حتی یک روز هم بیهوده روی قفسه بماند. می‌خواهیم فوری از آن استفاده کنیم.»

در حالی‌که همه کشور‌ها برای واکسیناسیون عمومی آماده می‌شدند، سیاستمداران از واکسیناسیون عمومی در سراسر اتحادیه اروپا به عنوان روزنه امیدی در نبرد با ویروس کرونا استقبال کردند. الیور وران، وزیر بهداشت فرانسه، روز یکشنبه در توییتی نوشت: «امروز صبح، فرانسه و تمام کشور‌های اروپایی واکسیناسیون علیه ویروس کووید-۱۹ را آغاز می‌کنند.»

«این واکسن کالایی مشترک و فرصتی برای مبارزه با این اپیدمی است و باعث نجات جان بسیاری از افراد می‌شود.»

ژنرال منتسیسلاو موتافچیسکی، رئیس گروه ویژه مبارزه با ویروس کرونا در بلغارستان، پس از دریافت واکسن در صوفیه، گفت: «ما درگیر جنگ هستیم، اما سلاحمان رسیده و در این بطری‌های کوچک قرار دارد.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید