مینا نامداری کیست؟

مینا نامداری کیست؟

روز‌های گذشته بود که خبر گفت و گوی یک نوجوان ۱۴ ساله با مینا نامداری در اینستاگرام به صورت لایو که به نوعی حول محور مسائل غیراخلاقی بود باعث ایجاد جنجال زیادی شد. این لایو که حدود پانزده دقیقه بود باعث ایجاد سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توئیتر واکنش‌های زیادی به آن نشان داده بودند.

کد خبر : ۸۸۸۰۰
بازدید : ۹۱۲۷
مینا نامداری کیست؟
فرادید | مینا نامداری یکی از فعالان و مدل اینستاگرامی است که تاکنون بخاطر ایجاد حواشی بسیاری همچون گفتگو با نوجوان ۱۴ ساله در لایو و انتشار ویس‌های خود و یک فوتبالیست توانسته است، بیش از نیم میلیون نفر دنبال کننده جذب کند. نامدار ۵ آبان ۱۳۶۹ در تهران به دنیا آمد. پدر او از تاجران فولاد بوده و علاوه بر آن به خرید و فروش ملک در تهران نیز می‌پردازد.

به گزارش فرادید، مینا نامداری فارغ التحصیل رشته هنر و نقاشی در هنرستان است. او به پیشنهاد دوستانش برای ادامه تحصیل خود در بلژیک، مدارک تحصیلی اش را فرستاده و به همراه چند نفر از دوستانش عازم بلژیک می‌شود. نامداری به مدت دو سال در یکی از دانشگاه‌های کشور بلژیک به ادامه تحصیل می‌پردازد.


او طی این سال‌ها از تحصیل دور شده و در نهایت از دانشگاه اخراج می‌شود. این فعال اینستاگرامی پس از مدتی به ترکیه سفر کرده و در خانه‌ای که پدرش برای او خریداری کرده بود ساکن می‌شود. مینا نامداری به علت هنری که داشت تصمیم می‌گیرد که یک گالری برای کارهایش ایجاد کند و با فروش تابلوهایش درآمدی کسب کند.

در محل زندگی خود که در استانبول قرار داشت، نمایشگاه کار‌های هنری خود را افتتاح کرده و از هنرمندان خواسته بود تا کارهایشان را برای فروش به نمایشگاه او ببرند. نامداری در کنار درآمدی که از فروش کارهایش داشت، مبلغی را نیز از افراد برای فروش کارهایشان می‌گرفت. او در حال برگزاری نمایشگاه اش با یک کارگردان ترکی آشنا می‌شود.

این کارگردان ترک زبان که برای خرید تابلو به نمایشگاه نامداری رفته بود، چهره او را مناسب بازیگری دیده و به مینا نامداری پیشنهاد همکاری در یک فیلم ترکی را می‌دهد. او ابتدا مخالفت کرده اما پس از مدتی پیشنهاد کارگردان را پذیرفته و نقش های کوتاهی را در سریال ترکی بازی می کند.

این سریال در سال ۲۰۱۷ پخش شد، بازی او نظر عوامل دیگری را نیز به خود جلب کرده بود. از چند برند معتبر در ترکیه که مرکز رفت و آمد ایرانی‌های بسیاری بود، به نامداری پیشنهاد مدلینگ شد که مینا نامداری از این کار استقبال کرده و وارد عرصه مدلینگ شد و تاکنون در این زمینه فعالیت می کند.

لایو مینا نامداری با پسر 14 ساله ماجرای دستگیری مینا نامداری چیست؟

روز‌های گذشته بود که خبر گفت و گوی یک نوجوان ۱۴ ساله با مینا نامداری در اینستاگرام به صورت لایو که به نوعی حول محور مسائل غیراخلاقی بود باعث ایجاد جنجال زیادی شد. این لایو که حدود پانزده دقیقه بود باعث ایجاد سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توئیتر واکنش‌های زیادی به آن نشان داده بودند.

صحبت‌های این پسر نوجوان باعث تعجب مینا نامداری نیز شده بود و او در این لایو می‌گوید "تصور نمی‌کردم لایو‌های کمدی من باعث چنین اتفاقی شود." تعدادی از کاربران فضای مجازی معتقدند لایو این پسر نوجوان با یک فعال اینستاگرامی نشان‌دهنده عمق فاجعه در میان نوجوانان است.

این کاربران گفته بودند که "نوجوانان بدون هیچ گونه نظارتی ساعت‌ها پشت صفحه‌های لپ‌تاپ، تبلت و گوشی موبایل می‌نشینند و والدین آن‌ها از این موضوع خبر ندارند. خبر هم داشته باشند، برای بسیاری از نوجوانان مهم نیست. چون آن‌ها می‌دانند که لایو آن‌ها به هر روی به گوش خانواده‌هایشان می‌رسد."

پس از رسانه‌ای شدن این ویدیو مدتی بعد، مینا نامداری در لایو اینستاگرام خود با گریه ادعا کرده بود که بازداشت شده و به ایران بازگردانده می‌شود. البته، ممکن نیست این فیلم محتوای واقعی داشته باشد چرا که روند بازداشت توسط پلیس و یا پلیس اینترپل بسیار متفاوت است.

مینا نامداری در ویدیویی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد خود را پوشانده و ادعا می‌کند که در خاک ترکیه بازداشت شده و گوشی را به او داده‌اند تا ابراز پشیمانی کند. این در حالی است که اگر فردی در کشور ترکیه بازداشت شود، تا زمان صدور حکم قاضی آن کشور، در بازداشت به سر می‌برد و بعد از آن نیز به ایران دیپورت می‌شود و در وهله آخر با مأموران ایرانی مواجه خواهد شد.

برخی از کاربران و رسانه‌های غیر رسمی معتقدند، این لایو و گریه نیز بازی جدیدی از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرامی در ترکیه است، چرا که پس از گذشت مدتی نامداری بار دیگر در فضای مجازی شروع به فعالیت کرده بود.
مینا نامداری

واکنش وزیر ارتباطات به لایو غیراخلاقی نامداری

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نسبت به ویدیوی منتشر شده از نوجوان ۱۴ ساله و مینا نامداری واکنش نشان داده و گفته بود: «فردی این ویدیو را برای من فرستاد و گفت که اتاق فکری برنامه‌ریزی کرده این فیلم را به صورت گسترده پخش کنند و به شما برای فیلتر اینستاگرام حمله کنند. به ایشان پاسخ دادم مسئولیت حوزه پالایش و فیلتر با مجموعه‌های دیگری هست که طبیعتاً آن‌ها در مورد این مکانیسم‌ها خودشان نظر می‌دهند.»

وزیر ارتباطات افزود: «فیلم تلخ و آزاردهنده بود و نهاد‌هایی که مسئولیت امدادرسانی به کودکان و نوجوانان در این شرایط را دارند، باید وارد عمل شوند و به جای پخش این فیلم، به این وضعیت خانواده رسیدگی کنند. اگر یکی از نوجوانان ما این چنین وضعیتی دارد باید به مشکل رسیدگی کرد، این رفتار نتیجه مشکلات دیگر در جامعه است. از همان سه یا چهار شب پیش خواستم که آدرس پیدا کنند و همکارانمان بروند و اگر می‌توانیم، به این خانواده و این بچه کمک کنیم.»

در این میان برخی از کاربران نیز طرح اینترنت کودکان و نوجوانان را پیشنهاد کرده و از وزیر ارتباطات خواستار رسیدگی به این امر شدند. تا این گروه سنی با محدودیت‌های بیشتر به اینترنت و فضای مجازی دسترسی داشته باشند.

بااین حال محمدجواد آذری جهرمی این موضوع را پیگیری کرده بود، اما ظاهرا به در بسته بر می‌خورد. آذری جهرمی عنوان کرد «ما از روز اول به صورت جدی پیگیر اینترنت ویژه کودکان بودیم، اما شما بروید ببینید چه کسی از من در دادگاه شکایت کرد تا طرح اینترنت کودکان متوقف شود.»

او بیان کرد «تدوین سند حمایتی کودک و نوجوان بود که اسناد پشتیبان در ۳ عنوان سند مطالعات تطبیقی در توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان، سند مطالعات میدانی در توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان و همچنین، سند ابزار‌های کنترل والدین منتشر شد.

خسرو سلجوقی مجری طرح اینترنت در این خصوص گفته بود چند سند داریم؛ یکی از آن‌ها مفهومی و در قالب مایند‌مَپ است، سند دیگری به شکل توصیه‌ای توسط شورای عالی فضای مجازی طراحی شده است. اما ظاهرا آنگونه که آذری جهرمی گفته به خاطر اجرای این طرح از او شکایت شده است.

وزیر ارتباطات در ادامه گفته بود که به جای دعوا کردن باید به اصل مطلب که نجات دادن این بچه هست بپردازیم. اگر نهاد‌هایی مسئولیت تربیت و مسائل فرهنگ را مد نظر داشته باشند، این مسائل به وجود نمی‌آید. توصیه نهاد‌هایی که فیلم‌ها را پخش می‌کنند این است که طوری سیاه نمایی نکنند که احساس ضدانقلاب و دشمن این باشد که وضعیت کل نوجوانان ما این هست.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد این مملکت اگر فرد مشکل‌داری مثل ایشان دارد که باید به مشکلش رسیدگی کرد. نوجوان‌های دین دار و سالم و سلامت و معتقد اسلام هم دارد. طوری سیاه‌نمایی نکنیم که دشمن بگوید نوجوانان تربیت شده در جمهوری اسلامی این گونه هستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید