توقف برنامه پريسکوپ در توييتر

توقف برنامه پريسکوپ در توييتر

این برنامک به عنوان سرویس پخش زنده ویدیو بسیار محبوب شد، اما وقتی در چند حادثه، کاربرانی ظاهرا صحنه‌های تجاوز و خودکشی را پخش کردند، جنجال‌برانگیز شد.

کد خبر : ۸۸۸۲۲
بازدید : ۹۴۴۲
توقف برنامه پريسکوپ در توييتر
این برنامک طی چند سال گذشته با کاهش استفاده کاربران مواجه شده است
توییتر اعلام کرد که در سال آینده پریسکوپ را به عنوان برنامه‌ای مستقل متوقف خواهد کرد، چرا که اکثر ویژگی‌های آن را در داخل شبکه خود تعبیه کرده است. پریسکوپ تا ماه مارس ۲۰۲۱ از تمام بازار‌های برنامک جمع خواهد شد. پس از این تاریخ، ویدیو‌هایی که با آن پخش شده‌اند، به صورت بازپخش در توییتر ادامه خواهند یافت.

سازندگان این ویدیو‌ها همچنین می‌توانند پیش از توقف این برنامه، تمام محتوای خود را از آن دانلود و ذخیره کنند.

پریسکوپ در پستی در بلاگ خود نوشت: «ما این تصمیم سخت را گرفتیم تا پریسکوپ را به عنوان برنامکی مستقل برای گوشی‌های همراه تا مارس ۲۰۲۱ متوقف کنیم. واقعیت این است که برنامک پریسکوپ در وضعیت نگهداری ناپایداری قرار دارد و از چندی پیش در این وضعیت به سر می‌برده است.
طی چند سال گذشته شاهد کاهش استفاده از برنامه خود بوده‌ایم و می‌دانیم که هزینه پشتیبانی از این برنامه در آینده افزایش خواهد یافت.»

پریسکوپ گفت که می‌خواست تصمیم تعطیل کردن برنامه خود را زودتر عملی کند، ولی شیوع بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا تمرکز آنان را متوجه موضوعات دیگر کرد. این برنامک پخش زنده ویدیو در ماه مارس ۲۰۱۵، پیش از آن که در دسترس عموم قرار گیرد، از سوی توییتر خریداری شد.

یک سال پس از خرید، توییتر ویژگی پخش ویدیو‌های زنده را به برنامه خود اضافه کرد و آن را با برچسب «پخش با پریسکوپ» مشخص کرد. این برنامک به عنوان سرویس پخش زنده ویدیو بسیار محبوب شد، اما وقتی در چند حادثه، کاربرانی ظاهرا صحنه‌های خشن و خودکشی را پخش کردند، جنجال‌برانگیز شد.

ورود این برنامه نوید دوران جدیدی برای پخش زنده محتوا بود که از آن زمان به بعد، از سوی شرکت‌های غول‌آسای دیگر دنیای فناوری، نظیر فیس‌بوک و یوتیوب، به کار بسته شده است.

کاربران پریسکوپ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ وقت دارند که تمام حساب‌های خود را با این برنامه تسویه کنند.
منبع: اينديپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید