بلوای مجازی علی صبوری در اینستاگرام بر سر چه بود؟

بلوای مجازی علی صبوری در اینستاگرام بر سر چه بود؟

علی صبوری با انتشار چند استوری در صفحه اینستاگرام خود، به خبرنگار عصر ایران پاسخ داد. صبوری گفته بود «خانم خبرنگار عزیزی که رفتی تیتر زدی و خبر نوشتی که علی صبوری به فالورهایش توهین می‌کند. من یک بار دیگر توضیح می‌دهم. من گفته بودم بی لیاقت‌ها و اگر صدبار دیگر هم تکرار شود بدتر از بی لیاقت را می‌گویم، اما به کسانی که ابتذال را دنبال می‌کنند.»

کد خبر : ۸۸۸۳۷
بازدید : ۹۲۵۲
 علی صبوری کمدین
فرادید | علی صبوری که یکی از فعالان مجازی در اینستاگرام و بازیگر تلویزیون است، دو روز پیش با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش باعث رنجش خاطر برخی از رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده بود. این استوری که حاوی توهین و تحقیر بود به سرعت در فضای مجازی پخش شد و بسیاری از فعالان رسانه و کاربران نسبت به سخن‌های صبوری واکنش نشان داده بودند.

به گزارش فرادید، علی صبوری که با حضور در برنامه خندوانه در میان مخاطبان شناخته شد؛ اکنون در صفحه مجازی اش بیشتر از سه میلیون نفر دنبال کننده دارد. او در پاسخ به واکنش افرادی که از او انتقاد کردند، روز گذشته اقدام به انتشار استوری‌های جدیدی در صفحه اینستاگرام خود کرد و در آن‌ها به دفاع از خود پرداخته بود.



چندی پیش خبرنگار عصر ایران در واکنش به استوری‌های صبوری نوشته بود: «علی صبوری در برنامه خندوانه که ظاهر شده بود هر آنچه داشت را مدیون محبت مردم می‌دانست و برای این مردم و مخاطبانش احترام بسیاری قائل بود، ولی حال در صفحه اینستاگرامش یک استوری گذاشته است که «بی لیاقت‌ها، به درک و ...»

حال این فعال رسانه و برخی دیگر از کاربران فضای مجازی صبوری را هم ردیف امیر تتلو دانسته و گفته اند برای لایک و کامنت بیشتر اقدام به فحاشی می‌کند. عصر ایران به سریالی که علی صبوری در آن به ایفای نقش پرداخته بود نیز انتقاد کرد.
خبرنگار این رسانه نوشته بود: «هنوز یادمان نرفته است که در اواسط تابستان امسال سریال «آخر خط» هر شب بر روی آنتن شبکه ۳ رفت و علی صبوری نقش اصلی آن سریال بود، ولی نه تنها سریال پرمخاطبی نشد حتی بینندگان در حد معمول هم از آن استقبال نکردند. در صورتی که قرار بود این نقش آفرینی با مدد از فالور‌ها باعث شود که اتفاقات دیگری رقم بخورد.»
اینستاگرام علی صبوری
این خبرنگار افزود: «یک یادآوری ساده به علی صبوری لازم است و اینکه فضای مجازی یک قوانین ساده دارد همان گونه که هرکسی که به تو یا کارت نقد کند نهایتاً می‌توانید بگوید: «ناراحتی می‌تونی آنفالو کنی» حالت برعکسش هم صدق می‌کند شما از دست فالوری ناراحتی می‌توانید بلاکش کنید یا از دست جمعیت زیادی از آن‌ها گله داری می‌توانید صفحه‌تان را ببندید و به صورتی در بیاورید که هر که را دوست داشته باشید راه دهید و یا نه نهایتا می‌توانید که اصلا صفحه کاربریتان را غیر فعال کنید، ولی حق ندارید به آن‌ها توهین کنید. آن‌ها و تعداد آنهاست که ملاک و معیار این آگهی‌های بازرگانی است که غیر از آن‌ها محتوای زیادی در صفحه شما به چشم نمی‌خورد!»

او عنوان کرد: «کار علی صبوری در بهترین حالت مانند آن دانش‌آموزان مدرسه است که هر سال موقع دهه فجر در مدرسه جنگ شادی راه می‌انداختند و چند نفری ۲ یا ۳ آیتم طنز هم اجرا می‌کردند. حال از سایه سر این دنیای مجازی و شرکت در برنامه خندوانه و ... این آیتم‌های طنز سطحی برای علی صبوری دنبال‌کننده‌های میلیونی آورده است و معلوم است که این شخص جایگاهش را نمی‌شناسد و هر آنچه از دهنش جاری می‌شود را به مخاطبانش می‌گوید.»

این فعال رسانه در ادامه نوشت: «در صورتیکه علی صبوری و امثال او باید هر نانی که می‌خورند ممنون این مخاطبان اینستاگرام باشند که اگر آن‌ها نبودند معلوم نیست که الان واقعا همین شکلی زیست می‌کردند یا خیر؟ پس دوباره تکرار می‌کنم معروفیت حتی با فحش و ناسزا هم بدست می‌آید، ولی محبوبیت مقوله دیگری است، آقای صبوری!»

علی صبوری
پاسخ علی صبوری به واکنش خبرنگار عصر ایران

علی صبوری با انتشار چند استوری در صفحه اینستاگرام خود، به خبرنگار عصر ایران پاسخ داد. صبوری گفته بود: «خانم خبرنگار عزیزی که رفتی تیتر زدی و خبر نوشتی که علی صبوری به فالورهایش توهین می‌کند. من یک بار دیگر توضیح می‌دهم. من گفته بودم بی لیاقت‌ها و اگر صدبار دیگر هم تکرار شود بدتر از بی لیاقت را می‌گویم، اما به کسانی که ابتذال را دنبال می‌کنند.»

او افزود: «اینستاگرام یک فضای نامحدودی است که فیلتر نشده و اگر اینطوری ادامه داشته باشد فیلترش خواهند کرد و کسایی که کسب و کار دارند بخاطر رهن بالای مغازه مثلا اومده یک دونه مزون آنلاین راه انداخته بعدا دچار گرفتاری خواهند شد. اینستاگرام ماهوار نیست که کسی بتونه شبکه‌های مبتذلش را قفل کند یعنی پدر و مادر این کار را انجام دهد و بچه درگیرش نشود.»

صبوری عنوان کرد: «یه بچه‌ای که داره میره تو مدرسه تو فلان جا ناخوداگاه وارد اینستاگرام می‌شود و اکسپلور آن که ویدیو‌های مبتذل دارد. ناخوداگاه ممکن است درگیر آن شود در سن پایین و بجای اینکه ما هنرمند‌ها و ورزشکار یا موزیستین‌های خفن تحویل جامعه بدیم یه مشت بیمار جنسی تحویل جامعه می‌دهیم.»

علی صبوری در ادامه گفت: «این خیلی اتفاق بدی بود چرا که بجای این که کودکانی همچون آراد داشته باشیم و در کل دنیا ما را بشناسند و پیشرفت کنیم در جای خود باقی می‌مانیم. به جای این‌ها یک نوجوان وارد لایو یک خانم می‌شود و درباره موضوعات غیراخلاقی صحبت می‌کند و با افتخار اعلام می‌کند که خانواده و دوستانش نیز در جریان کارهایش قرار دارند.»

این فعال اینستاگرام گفته بود: «این موضوع دردناک و زجر آور است و من اگر عملا چیزی می‌گویم منظورم این است که کسانی دنبال شوند که توی فضای مجازی فعالیت درستی انجام می‌دهند و زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند. نه کسانی دیگر و دوباره هم می‌گویم کسانی که آن افراد را دنبال می‌کنند بی لیاقت هستند و بار‌ها هم تکرار می‌کنم حرفم را، ولی اینکه کسی بیاید و شیطنت آمیز تیتر بزند، بنظر من کار درستی نیست. چاکریم خدانگهدار.»

بیوگرافی علی صبوری
بیوگرافی علی صبوری

علی صبوری ۳ شهریور ۱۳۷۱ در مشهد به دنیا آمد. او کمدین، فعال مجازی در اینستاگرام و بازیگر است. صبوری دانشجوی اخراجی رشته هوش‌بری بوده است. او با حضور در مسابقه خنداننده شو برنامه خندوانه مورد توجه رسانه ها، هنرمندان و مردم قرار گرفت. این کمدین جوان، در سری دوم این مسابقات حضور داشت و مقام نخست این مسابقه را از آن خود کرد.

همچنین، علی صبوری در سریال کمدی «آخر خط» به عنوان کاراکتر اصلی این فیلم به ایفای نقش پرداخت. او در گفتگو با رسانه‌ها درباره نحوه حضور خود در برنامه خندوانه، گفته بود: «خیلی اتفاقی برای شرکت در خنداننده شو پیامکی دادم، اما در همان روز‌ها دزد گوشی‌ام را زد و گوشی را خاموش کرد.»

او افزود: «خیلی ناامیدانه به این موضوع نگاه می‌کردم تا این که بعد از پانزده روز دزد عزیز گوشی را روشن کرد وقتی دید من خیلی پیگیر شرکت در این مسابقه هستم، پیام داد در خنداننده شو قبول شدی. شیرینی یادت نره!»

اجرا‌های او در خندوانه با تمجید‌ها و انتقاد‌های افراد زیاد روبرو شده بود. بهروز افخمی نویسنده و کارگردان سینما وتلویزیون، ضمن مقایسه صبوری با رضا عطاران از او تمجید کرده بود. حضور علی صبوری در خندوانه باعث آشنایی او با علیرضا مسعودی کارگردان مجموعه تلویزیونی «آخر خط» شد.

مسعودی درباره روند انتخاب صبوری برای بازی در این سریال گفته بود: «وقتی علی در برنامه خنداننده شو اول شد، من در پیش‌تولید سریالم بودم. صدایش کردم و به او گفتم که تو جوانی و الان هم خیلی خوشحالم که در خنداننده شو دیده شدی؛ ولی به قول معروف این یک اتفاق است و با یک گل هیچوقت بهار نمی‌شود. به غیر از او دو سه نفر دیگر از بچه‌های خنداننده شو را نیز انتخاب کرده بودم که یکی از آن‌ها وحید رحیمیان بود؛ ولی وحید بنا به دلایلی خودش نیامد.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید