لذت دیدن ۵ انیمیشن محبوب سینمای جهان

لذت دیدن ۵ انیمیشن محبوب سینمای جهان

شرکت‌های بزرگ انیمیشن سازی به خوبی این واقعیت را دریافته‌اند که می‌توانند از هر سنی و از هر قشری، مخاطبین پیگیر و جدی داشته باشند. به این ترتیب با ترکیب طراح‌های گرافیکی جذاب و طرح‌های داستانی تعلیق دار، هم کودک و هم بزرگسالان را تا آخرین ثانیه‌های انیشمیشن، پای تلویزیون میخکوب می‌کنند، و این جادوی انیمیشن است

کد خبر : ۸۹۰۱۹
بازدید : ۲۴۲۸
لذت دیدن ۵ انیمیشن محبوب سینمای جهان
فرادید| در گذشته باور بر این بود که تنها مخاطب انیمیشن‌ها (کارتون‌ها) فقط کودکان و نوجوانان هستند، اما هرچقدر زمان بیشتری سپری می‌شود، بیشتر در می‌یابیم که بیشتر مخاطبین انیمیشن‌ها را بزرگسالان تشکیل داده‌اند. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌هایی که روی انیمیشن‌ها شده است، روی کمتر فیلمی انجام گرفته. شاید جالب بنظر برسد که کم‌کم ژانر دارد به وجود می‌آید به اسم انیمیشن‌های فلسفی.

به گزارش فرادید؛ شرکت‌های بزرگ انیمیشن سازی به خوبی این واقعیت را دریافته‌اند که می‌توانند از هر سنی و از هر قشری، مخاطبین پیگیر و جدی داشته باشند. به این ترتیب با ترکیب طراح‌های گرافیکی جذاب و طرح‌های داستانی تعلیق دار، هم کودک و هم بزرگسالان را تا آخرین ثانیه‌های انیشمیشن، پای تلویزیون میخکوب می‌کنند، و این جادوی انیمیشن است.

با ما همراه باشید تا با پنج انیمیشنی که هر کسی باید آن‌ها را ببیند، آشنا شوید.


آقای فاکس شگفت‌انگیز / fantastic Mr fox
لذت دیدن ۵ انیمیشن محبوب سینمای جهان

انیمیشن استاپ‌موشن آمریکایی آقای فاکس براساس رمانی به همین نام نوشته‌ی «رولد دال» و به کارگردانی «وس اندرسون» و نویسندگی «نوآ بومباک» و «وس اندرسون» یکی از بهترین انیمیشن‌های شگفت‌انگیز قرن بیست و یکم است. صداپیشگان این استاپ موشن «جرج کلونی» و «مریل استریپ» بازیگران مشهور آمریکایی می‌باشد. آقای فاکس شگفت‌انگیز، نخستین انیمیشن ساخته وس اندرسن و نخستین انیمیشن استاپ موشن توزیع‌شده توسط شرکت فاکس قرن بیستم است. این انیمیشن که یکی از بهترین انیمیشن‌های سینمای جهان است با ظرافت و شوخ‌طبعی اظهاراتی علیه سرمایه‌داری و فئودالیته را در دل داستانش مطرح می‌کند. با وجود جهانی فانتزی حاکم بر فیلم می‌توان به وضوح شکنندگی قابل لمس شخصیت‌ها و دنیای باورپذیر درون انیمیشن را مشاهده کرد. این فیلم برخلاف دیگر انیمیشن‌ها مخاطبان بزرگسال را بیشتر به خود جذب کرده و توانست در سال ۲۰۱۰ کاندیدای ۲ اسکار (کاندیدای اسکار بهترین انیمیشن-کاندیدای اسکار بهترین موسیقی متن) شود.

داستان انیمیشن: قصه‌ی عروسک‌های دوست‌داشتنی و دست‌ساز، خانواده‌ی فاکس را به‌تصویر می‌کشد. آقای فاکس به‌دلیل ناامیدی و ترس از مرگ، به سبک زندگی مجرمانه سابق خود باز می‌گردد و از مرغدانی‌ها مرغ می‌دزدد؛ و همسایه‌های خود را به‌دردسر می‌اندازد. کشاورزان خشمگین که از دزدی‌های فاکس به تنگ آمده‌اند تصمیم می‌گیرند که خودشان را از شر او و خانواده‌اش خلاص کنند. در حالی که همسر فاکس هم از او می‌خواهد که دست از وحشیگری‌های گذشته بردارد و یک پدر مسئول شود، اما فاکس یاغی‌تر از این حرف‌هاست.


راتاتویی / Ratatouille
لذت دیدن ۵ انیمیشن محبوب سینمای جهان

انیمیشن راتاتویی به کارگردانی «برد بیرد» و «جان پینکاوا» (این اثر تنها انیمیشن سینمایی بلند پینکاوا در مقام کارگردان است)، خالقان «رتتویی» با جهان‌بینی دقیق توانسته‌اند روی مرز میان انیمیشنی محبوب برای کودکان و یک فیلم سینمایی با مفاهیم بزرگسالانه حرکت کنند. راتاتویی یا «موش سرآشپز» فرقش با بقیه‌ی انیمیشن‌ها در لوکیشنی است که ماجرا در آن اتفاق می‌افتد. نه یک شهر فانتزی و نه کره‌ی زمین بعد از آخرالزمان. بلکه پاریس است؛ و این لوکیشن پاریس تاثیرش را در قصه می‌گذارد. شهری که به دو چیز معروف است: فضای رومانتیک و غذا‌های خوشمزه‌اش. دومی که دقیقا بستر اصلی انیمیشن است و فضای رومانتیک در کل انیمیشن غالب است. این فیلم بسیار مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و جوایز معتبری هم دریافت کرده ازجمله برنده جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب در سال ۲۰۰۷ می‌باشد.

داستان انیمیشن: «رتتویی» غذایی فرانسوی که با بادمجان و سبزیجات تهیه می‌شود و رمی، موش سرآشپز، چنان دستور پخت و ذائقه‌ی فوق‌العاده‌ای برای طبخ این غذا دارد که او را از یک موش ساده‌ی خیابانی به مقام یک سرآشپز می‌رساند. او که فرق بین آشغال و غیرآشغال را می‌داند. درواقع هنر درک و دریافت زیبایی و تمیز دادن آن از چیز‌های تقلبی را میداند؛ و همین می‌تواند پیوند میان رمی و ایگو باشد. ایگو کنار رمی تنها کسی است که فرق یک غذای خوب تقلبی با یک غذای خوب اصیل را می‌فهمد. رتاتویی پر از سکانس‌های شاهکار است که مخاطب را با ظرافت در لحظاتی کمدی، انسان‌دوستانه، به یادماندنی و هیجان‌انگیز شریک می‌کند.


داستان اسباب‌بازی ۳ / Toy story ۳
لذت دیدن ۵ انیمیشن محبوب سینمای جهان

پویانمایی سه بعدی آمریکایی «داستان اسباب‌بازی» توسط استودیو انیمیشن پیکسار ساخته و به وسیله والت دیزنی منتشر شد. این سومین قسمت از سری داستان‌های؛ داستان اسباب بازی با کارگردانی «لی آنکریچ» و نویسندگی «مایکل آرندت» و «جان لستر» است؛ و بازیگران مشهوری، چون تام هنکس، تیم آلن، جون کیوسک، ند بیتی و جان موریس در این فیلم بعنوان صداپیشه نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین پویانمایی سینمایی و بهترین ترانه اورجینال شد. سومین قسمت از داستان اسباب بازی با قدرت در بالاترین رتبه‌های بهترین آثار انیمیشن دهه و با فروش ۱ میلیارد دلاری به نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شد. مبارزه و ماجراجویی اسباب‌بازی‌ها و مسیر درگیرکننده و جذاب فیلم سکانس‌هایی تکان‌دهنده و غافلگیرکننده در قالب یک انیمیشن خوش‌رنگ و لعاب را به نمایش می‌گذارد؛ که مخاطب را به خوبی درگیر داستان فیلم می‌کند.

داستان انیمیشن: اندی دِیویس، ۱۷ ساله، کمتر از سه روز تا رفتن به دانشگاه فاصله دارد. اسباب بازی‌هایش، دربارهٔ آینده نامعلومشان نگرانند. اندی، وودی را انتخاب می‌کند تا با خود به کالج ببرد، ولی دوستانش یعنی بقیه اسباب بازی هابه‌طور ناخواسته سر از مهدکودکی درمی‌آورند که توسط گروهی اسباب بازی تبهکار اداره می‌شود.


بالا / Up
لذت دیدن ۵ انیمیشن محبوب سینمای جهان

انیمیشن کمدی درام «بالا» یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان به کارگردانی «پیت داکتر» و نویسندگی «تام مک‌کارتی» اولین انیمیشن استودیوی پیکسار است که بصورت سه‌بعدی ساخته شده و همچنین اولین انیمیشن در تاریخ سینما بود که به جشنواره‌ی فیلم کن راه یافت و همچنین نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم سینمایی سال شده بود. موضوع فیلم بالا، ما را با این موضوع روبرو می‌کند که «برای ماجراجویی هیچ‌وقت دیر نیست». سن و سال مانع از شور زندگی و پرواز به سمت نشدنی‌ها نیست و در هر مقطعی از زندگی می‌توان بی‌محابا لذت برد. این انیمیشن تأثیرگذار به‌طور شگفت‌آوری احساسات بیننده را برمی‌انگیزاند، شخصیت‌پردازی‌های عمیق و داستان‌سرایی تاثیرگذار انیمیشن بالا، آن را جز محبوب‌ترین و بهترین انیمیشن‌های تاریخ قرارداده که توانسته جوایز متعددی را، مانند جایزه بهترین انیمیشن و بهترین موسیقی متن، کسب کند.

داستان انیمیشن: پیرمردی ۷۸ ساله به نام «کارل فردریکسِن» که قصد دارد رویای قدیمی خودرا محقق کند. او توسط هزاران بادکنکی که به‌خانه‌ی خود وصل کرده، به آبشار بهشت که در آمریکای‌جنوبی است سفر می‌کند. دراین سفر یک پسربچه به‌نام «راسل» به‌طور اتفاقی با کارل همسفر می‌شود و دوستی غیرمعمولی بین پسربچه و پیرمرد تنها سرمی‌گیرد. پیرمرد و پسربچه با خانه‌ی پیرمرد و سگ سخنگو و پرنده‌ی کمیاب‌شان به‌وسیله‌ی هزاران بادکنک به هوا پرواز می‌کنند. زمانی که کارل و راسل به آبشار بهشت می‌رسند، چارلز مانتس را ملاقات می‌کنند که درواقع چارلز، قهرمان دوران کودکی کارل بوده است. چارلز که اکنون تغییرات زیادی کرده است، مشکلات زیادی را برای کارل و راسل به‌وجود می‌آورد که این انیمیشن را تبدیل به یکی از بهترین پویانمایی‌های جهان می‌کند.

شیر شاه / The lion king
لذت دیدن ۵ انیمیشن محبوب سینمای جهان

انیمیشن حماسی و موزیکال «شیر شاه» محصول استودیو والت دیزنی به کارگردانی «راجر الرز»، «راب مینکوف» تا حدودی بر اساس هملت اثر شکسپیر و داستان‌های یوسف و موسی در انجیل و کارتون بامبی می‌باشد. در ابتدا ساخت این انیمیشن ۲بعدی رقبتی برای سازندگانش نداشت و افراد کمی حاضر به پذیرفتن ریسک همکاری با این پروژه شدند. چون احساس می‌کردند ممکن است پروژه‌ای شکست‌خورده بشود و کار بر روی آن بی‌فایده است. انیماتور‌های این فیلم، شیرشاه اولین کار حرفه‌ایشان بود و از همین رو تمام تلاششان را برای نشان دادن تصویری عالی از توانایی‌هایشان انجام دادند. حاصل کار در ابتدا برای دیزنی ترسناک بود. اما بعد از اولین تریلری که از آن بیرون آمد سکانس افتتاحیه‌ی فیلم با آهنگ «چرخه‌ی زندگی» (یکی از سکانس‌هایی که حالا در سینما تبدیل به کالت شده است.) منتقدان و مخاطبان واکنشی ... منتظره و پرشور را به انیمیشن نشان دادند و این شروعی بود برای فروش بی‌سابقه‌ی یک انیمیشن در دهه نود. واشنگتن‌پست در تعریف از این انیمیشن نوشت؛ دستاوردی تاثیرگذار و حتی ترسناک است. ژوئن سال ۲۰۱۱ نشریه تایم آن را جزو ۲۵ انیمیشن برتر تاریخ سینما معرفی کرد. شیرشاه در سال ۲۰۰۲ برای دومین بار، اما این بار در کیفیت خوب آی مکس اکران شد و بعد از آن بر روی دو دیسک دی وی دی به بازار آمد. این فیلم برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین ترانهٔ اورجینال شده‌است.
داستان انیمیشن: درباره توله شیری است که عمویش (اسکار) او را هدف قرار می‌دهد تا بکشد و صاحب تاج و تخت شود. اسکار که در صدد پادشاهی جنگل است (که این سمت به برادرش موفاسا رسیده و در آینده به پسر موفاسا، سیمبا می‌رسد) از برادرش که شاه و برادرزاده اش که جانشین موفاست کینه به دل گرفته و در صدد تصاحب قدرت اوست. اسکار موفاسا را می‌کشد و برادرزاده‌اش سیمبا را با مقصر جلوه دادن در قتل شاه، فراری می‌دهد. سیمبا در آینده بزرگ می‌شود و می‌آید تا انتقام تاج و تختش و البته پدرش را از اسکار بگیرد؛ و جنگل را از دست اسکار و کفتار‌ها که هم پیمانان اسکار هستند نجات دهد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید