ترامپ در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد

ترامپ در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد

روز چهارشنبه و همزمان با نشست مشترک دو مجلس کنگره برای تایید نتایج انتخابات، گروهی از حامیان تندرو ترامپ به کنگره هجوم برده و با ورود به داخل آن، نشست را مختل کردند.

کد خبر : ۸۹۲۳۳
بازدید : ۳۹۶۷
ترامپ در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد
دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در مراسم رسمی آغاز به کار دولت جو بایدن رییس جمهوری منتخب ایالات متحده از حزب دموکرات شرکت نخواهد کرد. مراسم تحلیف بایدن ۲۰ ژانویه برگزار می‌شود. پیش از این، همه رؤسای جمهوری سابق آمریکا که در قید حیات هستند در این مراسم، که در محل کنگره برگزار می‌شود، شرکت می‌کردند.

با وجود رد ادعا‌های ترامپ و تیم حقوقی او درباره بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر و تایید نهایی آن در کنگره، وی همچنان از پذیرش شکست خودداری کرده است. روز چهارشنبه و همزمان با نشست مشترک دو مجلس کنگره برای تایید نتایج انتخابات، گروهی از حامیان تندرو ترامپ به کنگره هجوم برده و با ورود به داخل آن، نشست را مختل کردند.

به دنبال این حادثه، برخی قانونگذاران ارشد آمریکایی خواستار برکناری فوری ترامپ از قدرت توسط مایک پنس معاون او شده و گفته‌اند در غیر این صورت برای استیضاح او اقدام می‌کنند. این در حالی است که تنها ۱۲ روز به پایان ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده و منتقدان او می‌گویند ممکن است در این مدت دست به اقدامی بزند که برای کشور هزینه بالایی داشته باشد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید