مذاکره هیوندای با اپل برای تولید خودرو

مذاکره هیوندای با اپل برای تولید خودرو

این تحول می‌تواند به منزله چالشی برای تسلا باشد که ایلان ماسک، مدیر آن، گفته است که در سال ۲۰۱۷، فروش تسلا به اپل را به یک‌دهم از ارزش کنونی آن در نظر گرفته بود.

کد خبر : ۸۹۲۸۱
بازدید : ۱۴۱۱۲
مذاکره هیوندای با اپل برای تولید خودرو
در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آن که اپل در حال تولید یک اتومبیل خودران است، هیوندای تایید کرد که درباره تولید یک اتومبیل برقی، با این غول نرم‌افزار در حال مذاکره است.

یک نماینده شرکت هیوندای موتور به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ما در جریان هستیم که اپل در حال مذاکره با شماری از شرکت‌های اتومبیل‌سازی، از جمله هیوندای موتور است. از آنجا که مذاکرات هنوز در مراحل اولیه است، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.»‌

این خبر به دنبال گزارشی در روزنامه اقتصادی کره منتشر شد، مبنی بر این که اپل برای پیشنهاد یک قرارداد به شرکت هیوندای که هم اتومبیل برقی و هم باتری‌های قابل شارژ مجدد تولید می‌کند، رجوع کرده است. ادعا می‌شود که «پروژه تیتان اپل»، نام رمز تولید اتومبیل این شرکت، باتری‌ای را تولید خواهد کرد که «به شکل بنیادی» هزینه را کاهش دهد و در عین حال، برد خودرو را افزایش دهد.

گزارش‌های قبلی گفته‌اند که این شرکت از طراحی یک باتری «مونوسل» که اجازه می‌دهد مواد فعال بیشتری در آن موجود باشند، استفاده خواهد کرد و بنابراین، به اتومبیل اجازه می‌دهد که با یک بار شارژ مسافت بیشتری را بپیماید. یک کارمند سابق پروژه تیتان گفت: «اگر یک شرکت در کره زمین باشد که منابع این کار را داشته باشد، احتمالا اپل است. اما در عین حال، این یک گوشی موبایل نیست.»

احتمال می‌رود که تولید اتومبیل برقی اپل در سال ۲۰۲۴ آغاز شود، اما اثرات همه‌گیری ویروس کرونا ممکن است آن را تا سال ۲۰۲۵ به تعویق اندازد. این تحول می‌تواند به منزله چالشی برای تسلا باشد که ایلان ماسک، مدیر آن، گفته است که در سال ۲۰۱۷، فروش تسلا به اپل را به یک‌دهم از ارزش کنونی آن در نظر گرفته بود.
ماسک اخیرا با پیشی گرفتن از جف بزوس، به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید