پارلر، شبکه اجتماعی محبوب هواداران ترامپ از کار افتاد

پارلر، شبکه اجتماعی محبوب هواداران ترامپ از کار افتاد

بعد از حمله به کنگره آمریکا بخش خدمات وب شرکت آمازون که میزبان اینترنتی پارلر بود اعلام کرد که سرویس خود به این اپلیکیشن را به دلیل "ترویج خشونت" از سوی بخشی از کاربران و نبود نظارت کافی از سوی مدیران آن متوقف کرده است.

کد خبر : ۸۹۳۵۵
بازدید : ۹۷۱۹
شبکه اجتماعی محبوب طرفداران ترامپ
پارلر محبوبیت فراوانی میان هواداران دونالد ترامپ و راستگرا‌ها پیدا کرده بود و به عنوان رقیب و جایگزینی برای توییتر به حساب می‌آمد

پارلر، شبکه اجتماعی پرطرفدار میان هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با توقف ارائه خدمات از سوی شرکت آمازون از کار افتاد. بعد از حمله به کنگره آمریکا بخش خدمات وب شرکت آمازون که میزبان اینترنتی پارلر بود اعلام کرد که سرویس خود به این اپلیکیشن را به دلیل "ترویج خشونت" از سوی بخشی از کاربران و نبود نظارت کافی از سوی مدیران آن متوقف کرده است.

پارلر که سال ۲۰۱۸ راه افتاد، در ماه‌های گذشته محبوبیت فراوانی میان هواداران ترامپ و راستگرا‌ها پیدا کرده بود و به عنوان رقیب و جایگزینی برای توییتر به حساب می‌آمد. دونالد ترامپ خود عضو این شبکه اجتماعی که با شعار "آزادی بیان" فعالیت می‌کرد، نبود.



پیشتر گوگل و اپل هم اپلیکیشن پارلر را از دسترس کاربران خود خارج کرده بودند. بعد از حمله به ساختمان کنگره آمریکا شبکه‌ها و شرکت‌های بزرگ اینترنتی، سرکوب و حذف افراد و گروه‌هایی را آغاز کرده‌اند که به گفته آن‌ها در ترویج خشونت دست دارند. رئیس جمهوری آمریکا مهم‌ترین هدف این شرکت‌ها بود که حساب کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی اصلی مانند توییتر و فیسبوک به دلیل "نگرانی از تحریک احتمالی به خشونت بیشتر" حذف شد.


هواداران ترامپ و گروه‌های راستگرا در آمریکا اقدام شرکت‌های بزرگ اینترنتی در حذف محتوا و محدود کردن کاربران را مغایر آزادی بیان می‌دانند و می‌گویند که این شبکه‌ها در حال قلع و قمع بخشی بزرگی از کاربران با اهداف سیاسی یا انتقام‌جویانه هستند.

اما در سوی دیگر بسیاری از سیاستمداران و اعضای شبکه‌های اجتماعی می‌گویند نگران بالا گرفتن خشونت هستند و ادامه کار افراد و گروه‌هایی را که در شبکه‌های اجتماعی "تبلیغ خشونت" می‌کنند، خلاف منافع و امنیت ملی آمریکا می‌دانند.
شورش در کاخ سفید
حمله به کنگره هم‌زمان با جلسه سنا برای تایید پیروزی جو بایدن چند گشته به جا گذاشت

انتقاد از "انحصار میلیاردرها"

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه که نقشی اصلی در تلاش‌های ناکام برای جلوگیری از تایید پیروزی جو بایدن در کنگره آمریکا داشت از جمله کاربران پرطرفدار پارلر بود. کروز که روی این شبکه پنج میلیون دنبال‌کننده داشت، پیشتر در توییتی به اقدام آمازون و شرکت‌های بزرگ دیگر انتقاد کرده و نوشته بود: "چرا باید تنها چند میلیاردر سیلیکون، ولی انحصار ابراز نظر سیاسی را داشته باشند؟ "

آمازون به پارلر گفته بود که شاهد "افزایش پیوسته" محتوای خشونت‌آمیز روی این شبکه است و درباره نبود "فرایندی موثر" برای مقابله با آن هشدار داده بود. آمازون به عنوان نمونه به پست‌هایی در پارلر اشاره کرده بود که کاربران در آن خواهان کشتن دموکرات‌ها، مسلمانان، رهبران جنبش "جان سیاه‌پوستان مهم است" و روزنامه‌نگاران رسانه‌های پرمخاطب شده بودند.

جان میتز، مدیر عامل پارلر که قبلا گفته بود با قطع خدمات آمازون، این شبکه اجتماعی ممکن است تا حدود یک هفته در دسترس نباشد، روز دوشنبه ۱۱ ژانویه اعلام کرد که احتمالا این وضعیت بیش از این ادامه خواهد داشت.

او گفت بعد از اقدام آمازون، اپل و گوگل علیه پارلر، بسیاری از حامیان و ارائه‌کنندگان دیگر هم هم حمایت خود را قطع کرده‌اند و شرکت‌ها حاضر به میزبانی این اپلیکیشن نیستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید