گوگل چقدر از راز‌های زندگی ما خبر دارد؟

گوگل چقدر از راز‌های زندگی ما خبر دارد؟

وقتی که شما از محصولات گوگل استفاده می‌کنید - نه فقط موتور جست‌وجو بلکه دیگر ابزار مانند جی‌میل این شرکت، اطلاعات کاربران را در تلاش برای فهم بهتر درباره آن فرد، جمع‌آوری می‌کند.

کد خبر : ۸۹۸۸۸
بازدید : ۹۵۴۲
گوگل جاسوس است؟!

یک وبسایت غافلگیرکننده هر آنچه را که گوگل ممکن است درباره شما بداند، فاش می‌کند. این اطلاعات جزئیاتی درباره سن، جنسیت، شغل و علایق شما را دربرمی‌گیرد که گوگل توانسته است هنگام استفاده شما از محصولاتش، به دست آورد.

وقتی که شما از محصولات گوگل استفاده می‌کنید - نه فقط موتور جست‌وجو بلکه دیگر ابزار مانند جی‌میل این شرکت، اطلاعات کاربران را در تلاش برای فهم بهتر درباره آن فرد، جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات سپس برای شخصی‌کردن آگهی‌ها استفاده می‌شوند، با این امید که این آگهی‌ها دقیق‌تر و سودآورتر باشند.

اما همان اطلاعات را کاربران نیز می‌توانند ببینند که در صورت تمایل می‌توانند گزینه تعقیب خود را خاموش کنند. سایت اینترنتی فوق - که می‌توانید با کلیک در این‌جا به آن دست یابید- در یک پست تیک‌تاک که مورد استقبال زیادی قرار گرفت و میلیون‌ها بار دیده شد، معرفی شده است.

تریش کابوب، کاربر تیک‌تاک، در پاسخ به پستی که از کاربران می‌خواهد حقایق دقیقی را به اشتراک بگذارند که به دلیل شغلشان از آن آگاهند، به این صفحه در وب‌سایت گوگل اشاره کرد. او گفت که این ویدیو چگونه می‌تواند به افرادی کمک کند که متوجه آگهی‌های بسیار دقیق شده‌اند و گفت: «من یک بازاریاب دیجیتال هستم و گمان نمی‌کنم که کسی متوجه شده باشد که گوگل تا چه حد تهاجمی است.»

با کلیک بر روی صفحه، فهرست طویلی از علاقه‌مندی‌ها می‌آید که هر یک به صورت جداگانه در اختیار شما قرار می‌گیرد. در بالای صفحه یک دکمه بزرگ برای خاموش کردن این شخصی‌سازی‌ها قرار دارد و اگر ترجیح می‌دهید که گوگل این داده‌ها را جمع‌آوری نکند، می‌توانید آن را بزنید.

بسیاری از اطلاعات شخصی ممکن است آن قدر مبهم باشد که بی‌معنی جلوه کند. از جمله دسته‌بندی‌هایی مانند «پوشاک» آن قدر مبهم‌اند که ممکن است در مورد اکثر افراد صدق کنند.

گزینه‌های دیگر نیز ممکن است اشتباه باشند. با آن که ممکن است بتوانید ببینید که گوگل برخی ایده‌های خاص را از کجا آورده، ولی احتمال دارد که دست کم برخی از آن‌ها اشتباه باشند و یا اهمیت خاصی برایتان نداشته باشند و اگر بخواهید می‌توانید آن‌ها را هم خاموش کنید تا آگهی‌هایتان را دقیق‌تر کنید.

اما برخی ممکن است به شکل حیرت‌انگیزی دقیق باشند. به ویژه جا دارد به واقعیات خاص، مانند سطح تحصیلات، جنسیت، وضعیت والدین، شغل و سن، توجه کنید که گوگل توانسته آن‌ها را به دست آورد.

بیشتر شرکت‌های بزرگ اینترنتی نسخه‌ای از همین برنامه دارند و به شما اجازه می‌دهند تا ببینید که چه اطلاعاتی را درباره شما جمع‌آوری کرده‌اند که می‌توانند به شرکت‌های تبلیغاتی بفروشند.
مثال در فیس‌بوک، می‌توانید به صفحه «اطلاعات شما» بروید و به بخش «آگهی و کسب‌وکارها» بروید، جایی که می‌توانید نه‌تنها چیز‌هایی را ببینید که فیس‌بوک گمان می‌کند مورد علاقه شماست، بلکه می‌توانید کسب‌وکار‌هایی را هم ببینید که اطلاعات شما را به اشتراک گذاشته‌اند و یا اطلاعات تماس شما را منتشر کرده‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید